طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ و مزیت های آن

طراحی سایت با پرستا شاپ

حتما مطلع هستید که پرستاشاپ هم یک زیرساخت ایجاد فروشگاه آنلاین open-source است که تیم ایجاد کننده آن را منتشر شده و بطور مرتب بروز رسانی می کند.

پرستاشاپ در بیستم FEB سال ۲۰۰۸ منتشر شد و از زمان انتشار تا کنون آپدیت ها و تغییرات زیادی روی آن انجام شده است. پرستاشاپ به دلیل قابلیت ها و امکانات متنوع و بسیاری که دارد محبوبویت زیادی در بین توسعه دهندگان فروشگاه های انلاین بدست آورده است. پرستااپ در مقایسه با پلتفرم های رقیب مانند ووکامرس توانسته به دلیل قابلیت های جالب توجهی که دارد جایگاه مناسبی بدست آورد و همیشه یکی از انتخاب ها برای  طراحی سایت فروشگاهی پرستا شاپ می باشد. طراحی یک سایت فروشگاهی با پرستا شاپ می تواند تجربه و نتیجه ای زیبا و پرهیجان برای شما ایجاد کند. پرستاشاپ مجموعه ای از ویژگی ها و امکانات کامل و یکپارچه را به شما ارائه می دهد که می توانید با آن سایتی مطابق خواسته و نیاز خودتان طراحی کنید و از ان برای فروش محصولات مختلف بهره برداری کنید و راه حل همه جانبه ای برای برآورده کردن نیاز افراد به توسعه یک آنلاین شاپ را پاسخگویی می کند اگر بخواهید در سطح بین المللی کار کنید پرستا شاپ با امکانات بینظیری مانند چندزبانه بودن، پشتیبانی از چندین واحد پول میتواند گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین بین المللی باشد که بتواند به چندین کشور خدمات ارائه دهد.

بررسی و اطلاعات تکمیلی قبل از طراحی سایت فروشگاهی با پرستا شاپ

پرستا شاپ زیرساختی open source و رایگان است که از سال 2008 میلادی که منتشر شده مرتبا توسط تیم آن بروز رسانی می شود. پرستا شاپ می تواند روی سرور آپاچی نصب و راه اندازی شود و از پی اچ پی و مای اس کیو ال بهره ببرد.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر بیش از یکصد و بیست هزار سایت در سراسر دنیا از زیرساخت پرستا شاپ برای فروشگاه آنلاین خود استفاده می کنند همچنین جالبتر آنکه 275 افزونه برای شما در پرستاشاپ پیش بینی شده است تا بتوانید با استفاده از آنها امکانات بیشماری را برای خود در فروشگاهتان پیاده سازی نمایید البته تعداد افزونه ها روز به روز نیز در حال افزایش است و developer  های حرفه ای زیادی در حال توسعه دادن افزونه های مختلف و متنوعی برای ان هستند پس زمانی که شما طراحی سایت فروشگاهی با این سورس را استارت میزنید مطمئن هستید که پرستاشاپ دارای قدرت بسیار بالایی در انعطاف پذیری است تیم های متعددی در سطح دنیا به پشتیبانی و توسه دادن آن مشغول هستند و همین موضوع باعث شده که همیشه پرستاشاپ حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشد.  خبر خوب دیگر اینکه در ایران نیز تیم ها و افراد زیادی در حال پشتیبانی پرستاشاپ هستند پس حتی اگر در ایران هم از پرستاشاپ استفاده کنید از پشتیبانی خیالتان راحت است. به همین دلیل اگر شما در داخل کشور نیز از پرستاشاپ استفاده کنید و به سوال یا ابهامی برخورد کنید می توانید سوال کنید و پاسخ خود را دریافت کنید .

طراحی سایت با پرستا شاپ

چرا برای طراحی سایت فروشگاهی پرستاشاپ را انتخاب می کنیم

با توجه به اهمیت دانستن ویژگی های یک پلتفرم برای وارد شدن به آن در این قسمت مشخصات و ویژگی های پلتفرم پرستاشاپ مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. پرستا شاپ از چندین زبان پشتیبانی می کند.
    پرستا شاپ از زبان های مختلف پشتیبانی می کند این پشتیبانی بخصوص از زبان های انگلیسی، فرانسوی و فارسی به خوبی انجام می شود و بطور معمول در نسخه های آن پشتیبانی انگلیسی و فرانسوی بطور کامل وجود دارد.
  2. بکاربردن ajax

پرستا شاپ در admin panel خود از ajax استفاده می کند و همین موضوع باعث می شود پرستا شاپ بتواند پیشخوان مدیریتی با امکانات بیشتر و ظاهر زیباتری را نسبت به سایر زیرساخت ها به یوزر ارائه نماید.

  1. پشتیبانی از واحد های پولی مختلف

پرستا شاپ ارزهای کشور های مختلف را پشتیبانی می کند و می تواند با واحد های پولی کشورهای مختلف کار کند و به عبارت دیگر یوزر می تواند در زمان انجام عملیات پرداخت واحد پولی که مد نظرشان است را انتخاب کنند واحد پولی که کارکردن برای آنها با آن راحت تر است. این انتخاب می تواند باعث افزایش رضایت مشتریان بشود به خصوص اگر یک کسب و کار بین المللی را اداره می کنید این گزینه می تواند برای شما بسیار مهم باشد.

  1. مالیات

پرتاشاپ می تواند مالیات را بر اساس جایی که یوزر زندگی می کند شخصی سازی نماید.

  1. قابلیت tracking مشتریان

زمانی که طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ انجام میدهید می توانید کاربران و مشتریان سایت شما را ردیابی نموده و به شما اطلاعات خوبی در مورد اینکه چه کسانی و از چه نقاطی وارد سایت شما شده اند ارائه دهد. این اطلاعات می تواند برای برنامه ریزی کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت باشد.

  1. Tracking سفارشات
بیشتر بخوانید  تکنیک های ساخت لینک که هنوز در سال 2019 فعال هستند

ردیابی سفارشات از مسایل بسیار مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. تعداد زیادی از کسانی که فروشگاه و سایت طراحی می کنند به دنبال راه مناسبی برای دریافت اطلاعات فروش و سفارشات هستند و پرستاشاپ می تواند این امکان را برای شما فراهم نماید. لازم به ذکر است که پرستاشاپ این امکان را در خود تعبیه شده دارد ولی در پلتفرم های دیگر مثلا ووکامرس از طریق نصب یک افزونه امکان پذیر است و یا اینکه باید تغییرات در  قالب فروشگاه انجام شود تا این امکان ایجاد شود.

  1. بررسی امارها در قالب کاتالوگ

درپرستا شاپ می توان مقادیر عددی در مرد پارامترهای مختلف مانند محصولات پرفروش، محصولات محبوب کاربر، فروشندگان برتر و …. بصورت کمی مورد بررسی قرارداد. این اطلاعات بصورت کامل و دقیق و با جزییات در اختیار شما قرار میگیرند.

  1. اطلاعات و امار تکمیلی

حتی دانستن این موضوع که چه مدیاهایی بیشترین ترافیک را برای شما ایجاد می کنند از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است اگر این موضوع را بدانید می توانید رفتار های کاربران در آن مدیا را زیر نظر گرفته و اهداف آنها را بشناسید در آنلاین شاپ ها یکی از اقداماتی که  می تواند به افزایش تعداد کاربر منجر شود تبلیغات اینترنتی است اطلاعاتی که پرستا شاپ بصورت کمی در اختیار شما قرار میدهد می تواند این امکان را برای شما فراهم کند که بتوانید رفتار کاربر را رصد کنید و متوجه شوید که کاربر چه محصولاتی را بیشتر مشاهده کرده، کدام را بیشتر خریده است و کدام را بیشتر دوست داشته است و بتوانید در خرید بعدی تخفیفاتی را برای او در نظر بگیرید تا میزان فروش بیشتر شود.

  1. Template ها و قالب های از پیش تعریف شده

پرستا شاپ هم مانند ووکامرس می تواند قالب های متعدد از پیش تعریف شده با قابلیت واکنش گرا دارد البته امکان customize نمودن این قالب ها از طریق ماژول هایی که بواسطه هر قالب دراختیار قرار میگیرد نیز فراهم است.

  1.  پیش فاکتور

یکی از مواردی که در طراحی وب سایت فروشگاهی باعث ایجاد اعتماد بیشتر در کاربران می شود صدور و راائه پیش فاکتور است خبر خوب اینکه اگر سایت فروشگاهی خود را با پرستا شاپ طراحی میکنید این پلتفرم می تواند همیشه از قابلیت ایجاد پیش فاکتور در فرمت پی دی اف پشتیبانی میکند.

  1. سئو

یکی از مهترین و کلیدی ترین و حساس ترین مسایلی که در مورد هر سایت فروشگاهی وجود دارد قابلیت سئو شدن است و پرستا شاپ هم به اندازه کافی به این مساله توجه کرده است و بگونه ای کدنویسی شده است که همواره از سئو پشتیبانی می کند. استفاده از پرستاشاپ کمک شایانی به شما می کند تا با هزینه های اندک بتوانید یک سایت فروشگاهی را بر مبنای استانداردهای سئو راه اندازی کنید.

  1.  در پرستاشاپ می توان بیش از یک تصویر برای محصول درج کرد.

کاربران توجه زیادی به تصاویر محصولات دارند در پرستا شاپ این امکان فراهم است که برای یک محصول تعداد عکسی بیشتر از یک عدد قرار داد و ین موضوع باعث می شودکه نرخ تبدیل در سایت افزایش پیدا کند.

  1. ایجاد زیرشاخه ها به تعداد بسیار زیاد و نامحدود

در پرستا شاپ می توانید به تعداد بسیار زیاد و نامحدود برای یک دسته زیرشاخه تعریف و مدیریت کرد.

  1. در پرستا شاپ می توانید مشتریان خود را دسته بندی نموده و برای آنها کد تخفیف اعمال کنید.

یکی از مواردی که به افزایش فروش منجر می شود طقه بندی و در نظر گرفتن امکانات میژه برای هر گروه از مشتریان است در این مورد نیز پرستا شاپ به شما امکان می دهد که مشتریان خود را به گروه های مختلف دسته بندی نموده و برای آنها بر حسب نوع و میزان سوابق خرید تخفیف های مختلف در نظر بگیرید.

  1. ایجاد سهولت برای مشتریان

پرستا شاپ تا حد ممکن کار را برای مشتری راحت کرده است بگونه ای که مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود  ا برای خرید انتخاب کنند و در صفحه نهایی روش های دریافت و جزییات محصول مانند وزن، رنگ و موارد مشابه مربوط به محصول و همچنین محدودیت های محصول از قبیل روش های ارسال و و مالیات بر ارزش
افزوده را بصورت کامل ببینند.

 

امیدواریم که  مقاله مزیت های طراحی سایت فروشگاهی با پرستا شاپ  توانسته باشد شما را با مزیت های بیشمار پرستا شاپ آشنا کند

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ و مزیت های آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *