صفحه نمایش AMOLED یا LCD کدامیک را ترجیح می دهید؟

صفحه نمایش AMOLED یا LCD کدامیک را ترجیح می دهید؟

صفحه نمایش AMOLED یا LCD کدامیک را ترجیح می دهید؟: اکثر مردم وقتی می خواهند گوشی خریداری کنند، اولین چیزی که در نظر می گیرند اندازه صفحه نمایش و قیمت مناسب برای گوشی است. این معیارها برای اکثر کاربران اولویت دارند و معیارهای بعدی مدنظر خریداران کیفیت رزولوشن و جنس صفحه نمایش است.
امروز میخواهیم دو صفحه AMOLED و LCD را مقایسه کنیم. کمپانی سامسونگ مدت بسیار زیادی است که از صفحه های AMOLED برای ساخت گوشی هایش استفاده می کند. کمپانی های Nexus و Pixel هم از LCD و هم از AMOLED به صورت یک در میان استفاده می کنند. LG نیز در حال پیوستن به این جمع میباشد(استفاده از صفحه های AMOLED)، و همچنین Apple همین قصد را دارد.

آیا این پایان صفحه های LCD است؟ احتمالش کم است، پنل هایی باکیفیت هستند( مانند آنهایی که کمپانی اپل استفاده می کند)که نور زیاد و خوانایی بالا در زیر نورآفتاب را دارندو ترکیب رنگ مناسبی را نیز دارند. این که صفحه های AMOLED دارای رنگ های بیش از حد اشباع شده هستند چندان جالب نیست، اما کاربران آن را آپشنی جذاب می دانند.
گوشی های پرچمدار سامسونگ با صفحه های Super AMOLED همیشه در چارتها جزو بهترینها بوده اند، اما برخی کاربران تغییر مد گوشی و افزایش میزان اشباع رنگ ها ومصنوعی کردن رنگها را به حالت پایه آن ترجیح می دهند.

صفحه نمایش هایی به نام Quantom dot وجود دارد که کمپانی سونی سالهاست از آن استفاده می کند، همچنین کمپانی سامسونگ نیز برای تلویزیون های رده بالایش از این صفحه نمایش ها بهره می برد. بهترین صفحه نمایش برای گوشی ها AMOLED می باشد اما برای تلویزیون ها اینگونه نیست. آن ها با این که از همان میزان باتری استفاده می کنند بسیار روشن ترند و طیف رنگی وسیع تری را نسبت به LCD ها دارند.
به احتمال زیاد صفحه های microLED در آینده استفاده خواهند شد، اما فعلا در دسترس نیستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : صفحه نمایش AMOLED یا LCD کدامیک را ترجیح می دهید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *