شارژ بی سیم توسط اشعه لیزر

اشعه لیزر

یکی از مشکلاتی که در دنیای تکنولوژی امروزی هنوز حل نشده است و عملکرد گجت های پیشرفته را زیر سوال می برد , نیاز آن ها به شارژ است. هر چند که روش هایی برای شارژ بی سیم ارائه شده است اما این راه حل ها نیاز به شارژ را بر طرف نمی سازد. اما به دلیل تقاضای زیاد برای رفع این گونه مشکلات , متخصصان تکنولوژی , به یک علم جدید در این زمینه دست یافتند و آن هم استفاده از اشعه لیزر برای شارژ گوشی های موبایل است.

اشعه لیزر

امروز دانشمندان اعلام کردند نمونه ابتدایی این فناوری شگفت انگیز در مقیاس آزمایشگاهی بررسی شد و نتایج بسیار موفقیت آمیزی به همراه داشت. یکی از ویژگی هایی که درباره این لیزر به آن اشاره کرد سرعت شارژ آن است , سرعت شارژ این لیزر چیزی حدود یک شارژر USB معمولی با ظرفیت باتری گوشی های هوشمند بیان شده اند. می توان گفت وجود سلول پیل القایی , پایه اصلی این تکنولوژی است. این سلول ها به بدنه موبایل باعث تبدیل این انرژی به انرژی الکتریکی شده است و به وسیله کابل یو اس بی که در این پروسه در نظر گرفته شده است در اختیار باتری گوشی قرار می گیرد.

اشعه لیزر

از آن جا تابش مداوم لیزر به گوشی ممکن است باعث داغ شدن موبایل شود و به دستگاه آسیب برسانند , یک فن برای خنک کردن و هیت سینک برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین اگر مسیر تابش لیزر به هر دلیلی مثل قرار گرفتن یک وسیله در مسیر جریان مختل گردد , باز تابنده ای که در این مجموعه در نظر گرفته شده است از سوختگی جلوگیری می کند. بر اساس نتایجی که تا کنون از بررسی های انجام شده مشخص شده است , این لیزر توانایی شارژ ۲ وات ساعت را به سطحی ۹ سانتی متر مربعی از فاصله ای حدود ۴.۳ را دارا می باشد. اما متخصصان می گویند می توان فاصله را تا 12 متر نیز افزایش داد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شارژ بی سیم توسط اشعه لیزر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *