سیمکارت دانش آموزی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم کارت دانش آموزی چه محدودیت هایی دارد

والدین بسیاری، از ارتباط فرزند خود با دنیای اینترنت و فضای بی رحم مجازی نگران هستند؛ از طرفی به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شدند فرزندان خود را از فضای آموزش حضوری و مدرسه رفتن باز دارند. لذا برخی از اپراتورهای کشوری تصمیم به ارائه خدمات نوین برای دانش آموزان و نظارت دقیق تر والدین اتخاذ کردند؛ لذا سیمکارت دانش آموزی را برای استفاده بهینه و سالم دانش آموزان و همچنین نظارت والدین بر تماس ها وپیامک های دانش آموز ارائه شد. در این مطلب قصد داریم به سوالات شما راجع به سیمکارت دانش آموزی پاسخ دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سیمکارت دانش آموزی چیست؟

سیمکارت دانش آموزی گونه ای از سیم کارت های تلفن همراه است که مناسب کودکان و نوجوانان سنین 6 الی 18 سال می باشد. این دسته از سیم کارتها کودک و نوجوان را قادر می سازد تا تمام نیازهای دوران تحصیل خود را به خوبی ارضا نمایند. ولی دارای محدودیت هایی است که آنان را در برابر آسیب های فضای مجازی و… محافظت می نماید.

 اپراتورهای مختلف تلفن همراه در کشور انواع مختلفی از سیم کارتهای دانش آموزی را طراحی و ارائه کرده اند مثلا سیمکارت دانش آموزی ایرانسل تحت عنوان سیمکارت دانش آموزی کوشا می باشد و همچنین سیمکارت دانش آموزی همراه اول با نام سیم کارت انارستان عرضه شده است.

آیا با سیم کارت دانش آموزی امکان تماس و ارسال پیامک وجود دارد؟

 این سوالی است که ذهن والدین بسیاری را به خود مشغول کرده است. در پاسخ باید بگوییم بلی؛ سیم کارتهای دانش آموزی امکان ارسال پیامک و برقراری تماس را برای دانش آموز فراهم می کند و تنها نکته آن این است که تعداد شماره های مخاطبین این نوع سیم کارتها محدود شده است، تا دانش اموز از فریب تبهکاران توسط شماره های غریبه محفوظ باشد. از طرفی با محدود شدن لیست مخاطبین سیم کارتهای دانش آموزی امکان نظارت والدین نیز راحت تر خواهد بود.

سیمکارت دانش آموزی چه معایبی دارد

سیم کارت دانش‌آموزی چه برنامه هایی را باز میکند؟

با خرید سیمکارت دانش آموزی به راحتی می توان بسته اینترنتی خرید و از وب سایت های مجاز داخلی  استفاده کرد. این سیم کارتها قابلیت اتصال به تمام اپلیکیشن های مورد نیاز دانش آموزان و شبکه های اجتماعی مناسب آنها را دارد.

چگونه با سیمکارت دانش آموزی وارد اینستاگرام شویم؟

یکی از برنامه هایی که والدین همیشه نگران ورود فرزند خود به ان فضا هستند اینستاگرام است؛ خوشبختانه این مشکل با استفاده از سیم کارت دانش آموزی به آسانی حل شده است. به علاوه در حال حاضر به دلیل فیلتر شدن اینستاگرام امکان دسترسی به ان با استفاده از سیم کارت دانش آموزی میسر نمی باشد.

آیا خرید اینترنت برای سیم کارت دانش آموزی ارزانتر است؟

بسته های اینترنت سیمکارت دانش آموزی اپراتورهای مختلف  بین 20 الی 50 درصد ارزانتر از سایر سیم کارتها و بالاخص سیم کارتهای مناسب بزرگسالان است. از طرفی سیم کارت دانش آموزی  قابلیت اتصال به شبکه های 4G و 3Gو… را دارند و با سرعتی مشابه اینترنت سیمکارت های بزرگسالان همراه هستند.

 زمانی که سیمکارت دانش آموزی را تهیه می کنید در ابتدا به مدت سه ماه یا ماهانه دارای اینترنت رایگان خوشامدگویی هستید و بعد از آن باید بسته اینترنت مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

 خرید بسته های اینترنت سیمکارت دانش آموزی دقیقا مشابه خرید سایر سیم کارتهاست. و از این جهت مغایرتی بین سیم کارتهای دانش آموزی و بزرگسالان وجود ندارد.

خرید سیمکارت دانش آموزی به چه صورت انجام می شود؟

توصیه می شود برای خرید سیمکارت دانش آموزی صرفا به نمایندگی های مجاز اپراتورها یا وب سایت های اینترنی معتبر انها مراجعه کنید. چرا که اخیرا سودجویان زیادی درصدد فروش این دسته از سیم کارتها با شرایط و قیمت های زیاد هستند. شما می توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی فرزند خود به یکی از نمایندگی های مشترکین اپراتور دلخواه خود مراجعه کرده و امکان خرید سیمکارت دانش آموزی را بدست آورید.

سیم کارت دانش آموزی چه محدودیت هایی دارد؟

این  دسته از سیم کارتها برای دانش آموزان 6 تا 18 سال می باشد و صرفا امکان بازدید از برخی سایت ها امکان پذیر است.

سیم کارت دانش آموزی به نام کیست؟

 این سیم کارتها به نام دانش آموز و به طور کاملا رایگان صادر می شود بنابراین اگر دانش آموزی در سنین 6 الی 18 سال دارید می توانید با در دست داشتن کپی شناسنامه و اصل کارت ملی به دفاتر پیشخوان اپراتور همراه اول مورد نظر خود مراجعه نمایید و نسبت به تهیه سیم کارت دانش آموزی اقدام نمایید.

معایب سیم کارت دانش آموزی

ممکن است برخی از والدین به دلیل  مجاز بودن استفاده از وایت لیست و و یا صرفا استفاده سایت های مفید برای دانش آموزان تمایلی برای خرید این نوع سیم کارتها نداشته باشند به هر روی اصالت این نوع سیم کارتها افزایش نظارت والدین بر حضور فرزندشان در این فضا بوده است و اگر والدینی با این محدودیت ها برای فرزند دانش آموز خود موافق نیستند می توانند از سیم کارتهای معمولی برای فرزند دانش آموز خود تهیه کنند

مزایای سیم کارت دانش آموزی

سیم کارت دانش آموزی دارای مزایای بسیاری برای دانش آموز و والدین او است که در ذیل به مهم ترین آنها اشاره خواهد شد:

1.     بهره گیری دانش اموز از فضایی سالم و ایمن

2.     اینترنت رایگان و بسیار پر سرعت برای بهره گیری از برنامه شاد

3.     امکان خرید بسته اینترنت ارزانتر

4.     امکان استفاده از خدمات رایگانی همچون مشاوره، کتابخانه دیجیتال و یا انواع ازمون های انلاین

5.     امکان مکالمه و ارسال پیامک با تعرفه مشابه در سراسر ایران

6.     فراهم بودن ارتباطی موثر بین معلمان و دانش آموزان در شرایط کرونا و آلودگی هوا و … که مدارس حضوری تعطیل هستند

7.     عرضه محتواهای ارزشمند آموزشی به صورت آنلاین در قالب فیلم آموزشی و انیمیشن  و برنامه های اندرویدی و کتاب الکترونیکی و…

آیا میتوانیم بعد از 18 سالگی سیم کارت دانش آموزی را به سیم کارتی معمولی تبدیل کنیم؟

پاسخ این سوال مثبت است؛ تمامی اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارتهای دانش آموزی این امکان را برای متقاضیان بالای 18 سال خود فراهم کرده اند و بعد از تبدیل این سیم کارتها به سیم کارت معمولی بزرگسالان تمامی محدودیت های سیم کارت اعتباری حذف خواهد شد.

2.8/5 - (18 امتیاز)

نظرات در مورد : سیمکارت دانش آموزی چیست و چه کاربردی دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *