سونی به دنبال معرفی دوربین 100 مگاپیکسلی برای میان رده ها

سونی به دنبال معرفی دوربین 100 مگاپیکسلی برای میان رده ها

به نظر می رسد سونی و سامسونگ تعدادی سنسور جدید و قدرتمند دوربین گوشی های هوشمند را در حال آماده سازی دارد. برای سونی، یکی از آن‌ها اولین اقدام این شرکت در محدوده 100 مگاپیکسلی خواهد بود و برای بخش میان‌رده طراحی خواهد شد. با این حال، سامسونگ به نظر می رسد قصد دارد بزودی نسل جدید ISOCELL GN2 بزرگ را تدارک بیند.

دوربین‌ گوشی‌های هوشمند میان‌رده برای مشاهده افزایش کیفیت طراحی شده‌اند. در حالی که سال گذشته شاهد ظهور سنسورهای 50 مگاپیکسلی در این بخش از بازار بودیم، اکثر میان رده‌ها تاکنون به JN1 و GN5 سامسونگ مجهز بودند و باقی دارای سنسورهای قدیمی‌تر 48 و 64 مگاپیکسلی. با این حال، به نظر می رسد که به زودی شاهد تغییر قابل توجهی در رویکرد خواهیم بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Digital Chat Station، سونی در حال کار بر روی یک سنسور CMOS جدید در سری IMX800 است. این سنسور اولین سنسور دوربین گوشی های هوشمند 100 مگاپیکسلی سونی خواهد بود، زیرا این شرکت معمولاً ترجیح می داد روی سنسورهای با وضوح پایین تر تمرکز کند. منبع ادعا می کند که این سنسور برای گوشی های میان رده طراحی خواهد شد و ما انتظار داریم که رقیب مستقیم HM2 سامسونگ باشد که در گوشی هایی مانند Redmi Note 11 Pro 5G و Redmi K50 Pro استفاده شده است. علاوه بر این، سونی همچنین یک سنسور بزرگ جدید برای سری IMX900 دارد.

گفته می‌شود سامسونگ که نمی‌خواهد پشت سر بماند، روی سنسور جدیدی کار می‌کند. این حسگر آینده بسیار بزرگ است و حتی بزرگتر از ISOCELL GN2 در Mi 11 Ultra. باید آن را در محدوده 1 اینچی شاهد بود، شاید کمی کوچکتر از سنسور سونی Xperia Pro-I.

در اخباری مرتبط شرکت سونی پیشتر گوشی میان رده جدید خود را تحت عنوان سونی Xperia Ace III معرفی کرد که از طراحی نسبتا بهبودیافته در مقایسه با قبل و مشخصات سخت افزاری بهتر بهره می‌برد و حال این محصول راهی بازار شد.

این مدل در کنار پرچمدار جدید سونی یعنی اکسپریا مارک 4 معرفی شده و از ویژگی های سخت افزاری قابل توجهی برخوردار است. از جمله اینکه دارای نمایشگر کمتر از 6 اینچ ناچ بوده و تنها ابعاد آن 140×69×8.9 میلیمتر بوده و وزنی 162 گرمی دارد.

بیشتر بخوانید  اسامی گوشی های سونی که بروزرسانی اندروید پای را دریافت می کنند

این محصول سونی رقیبی برای آیفون SE 2022 اپل است که با ابعاد 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر و وزن 144 گرمی به فروش می رسد. البته اپل نمایشگر 4.7 اینچی به جای 5.5 اینچی به کار گرفته که نسبت به محصول سونی کوچکتر محسوب می شود.

کیفیت تصویر Xperia Ace III بیش از HD+ بوده و پوششی از نوع گوریلاگلس ویکتوس دارد. البته در بحث عملکرد با آیفون SE 2022 اپل قابل قیاس نیست زیرا اپل از پردازنده A15 بایونیک قدرتمند بهره گرفته که نسبت به چیپست Snapdragon 480 فاصله بسیاری دارد. اگرچه چیپست کوالکام نسبت به Helio P35 مدیاتک موجود در Xperia Ace II گزینه بهتر به حساب می آید.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سونی به دنبال معرفی دوربین 100 مگاپیکسلی برای میان رده ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *