سری iPhone 15 بدون فناوری پروموشن

سری iPhone 15 بدون فناوری پروموشن

اپل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را با نمایشگرهای LTPO معرفی کرد که از نرخ‌های تازه‌سازی ProMotion از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. این پنل به دو گوشی هوشمند اجازه می دهد تا عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) را نیز ارائه دهند. شرکت کوپرتینویی این نمایشگرها را به مدل‌های Pro محدود کرده است و احتمالاً برای سری‌های آینده آیفون 15 نیز همینطور خواهد ماند.

طبق یک گزارش، واحدهای استاندارد آیفون 15 به صفحه نمایش LPTO مجهز نخواهند شد، که به این معنی است که دستگاه ها مانند نسخه های قبلی خود از پشتیبانی ProMotion و صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار نیستند. این منبع می گوید اپل ترتیبی داده است که پنل های نمایشگر آیفون 15 را به شرکت های داخلی عرضه کند و به زودی تولید انبوه را آغاز خواهد کرد. با این حال، تنها سری Pro از نرخ تازه سازی LTPO 120 پشتیبانی می کند، در حالی که مدل معمولی و پلاس از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

یک نمایشگر LTPO برای مدل‌های آیفون 15 برای پشتیبانی از AOD مورد نیاز است، زیرا این قابلیت نرخ تجدید 1 هرتز در پنل‌های LPTO به‌روزرسانی‌شده است که به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد همیشه روشن بماند بدون اینکه باتری آن را خالی کند. AOD یک ویژگی نسبتاً جدید برای تلفن های هوشمند اپل است که اخیراً در iPhone 14 Pro و Pro Max معرفی شده است.

پیش از این، راس یانگ، تحلیلگر مشهور صفحه نمایش نیز ادعا کرده بود که تمامی مدل های سری آیفون 15 از ویژگی جزیره پویا پشتیبانی می کنند، با این حال، مدل های استاندارد به دلیل محدودیت در مقیاس تولید، فاقد پنل های LTPO هستند.

مدل‌های وانیلی آیفون 15 ممکن است آخرین پنل‌های LTPO را دریافت نکنند، اما می‌توانند دارای تراشه درایور نمایشگر OLED با انرژی کارآمدتر باشند که بر اساس فرآیند 28 نانومتری ساخته شده است. مدل‌های فعلی از یک تراشه مبتنی بر فرآیند 40 نانومتری استفاده می‌کنند. انتظار می رود تراشه 28 نانومتری در مدل های آیفون 15 به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهد که منجر به عمر باتری بیشتر می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

نظرات در مورد : سری iPhone 15 بدون فناوری پروموشن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *