سری شیائومی 13 دارای فناوری های خاصی هستند

سری شیائومی 13 دارای فناوری های خاصی هستند

برند چینی شیائومی تا چند روز دیگر از جدیدترین سری پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد. در هفته های گذشته شایعات زیادی در رابطه با این سری منتشر شده است. امسال این سری دو مدل خواهد داشت. آنها شامل مدل استاندارد شیائومی 13 و همچنین نسخه پرو هستند. هر دو مدل در اندازه های مختلف عرضه خواهند شد. علاوه بر شایعات، این شرکت چند تیزر رسمی از این مجموعه را منتشر کرده است. جدیدترین تیزر رسمی نشان می دهد که Xiaomi 13 / Pro از فناوری جدید پوست نانو استفاده خواهد کرد. به گفته شیائومی، این فناوری در صنعت تلفن همراه برتر است. ارتقاهای زیر را به ارمغان می آورد

حس چرم بالا
ضد سایش بهتر
ضد رنگ با ماندگاری طولانی
کثیفی ها را حفظ نکنید (ضد کثیفی)

این شرکت معتقد است که کیفیت این پوسته نانویی جدید نگرانی های بسیاری از خریداران را برطرف می کند. پوستر رسمی همچنین نشان می دهد که فناوری پوست نانو نیز دارای ویژگی های زیر است

ضد اشعه ماوراء بنفش
لبه ضد زرد
ضد فرسایش و
ضد رسوب

طبق گزارش ها، سری Xiaomi 13 دارای چهار رنگ خواهد بود. این رنگ ها شامل سیاه، سفید، سبز و صورتی است. از میان این گزینه های رنگی، رنگ سبز و صورتی دارای نسخه های چرمی ساده خواهند بود. با این حال، گزارش هایی وجود دارد که این سری می تواند تا 10 گزینه رنگی داشته باشد.

برای اولین بار، شیائومی از چرم آلی سیلیکونی سازگار با محیط زیست در 12S Ultra استفاده می کند. به گفته این مقام مسئول، این ماده با دستمال مرطوب قابل تمدید است. از دست دادن رنگ یا پوسته شدن این ماده حتی پس از استفاده طولانی مدت آسان نیست. این شرکت همچنین لایه رویی پوست گوساله را سفارشی می کند تا آن را دوستدار پوست کند. این نیز باعث می شود که لیز خوردن و افتادن آن سخت شود. علاوه بر این، استفاده از یک ماده خام طبیعی سنگ معدن سیلیکون باعث سازگاری با محیط زیست می شود. چرم ارگانیک سیلیکونی Xiaomi 12S Ultra در سری Xiaomi 13 ارتقا یافته است.

این سری پرچم‌دار جدید شیائومی همچنین با آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود، MIUI 14 عرضه می‌شود. یکی دیگر از تیزرهای رسمی شیائومی، ظرفیت ضدآب این سری پرچم‌دار جدید را نشان می‌دهد. طبق این تیزر، تمامی مدل های سری 13 شیائومی از استاندارد IP68 پشتیبانی خواهند کرد. بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، لی جون نیز در مورد استاندارد IP68 نکاتی را بیان کرد. برای او، این یک چیز “مهربانانه” برای شیائومی است که این ویژگی را در سری جدید قرار دهد. در حال حاضر تعداد زیادی از تلفن های همراه با استانداردهای ضد آب IP68 عرضه می شوند. با این حال، این یک فناوری جدید نیست.

طبق داده های موجود، IP68 بالاترین سطح استانداردهای ضد گرد و غبار و ضد آب است. برای ارزیابی عملکرد جامد و ضد آب پوسته، عمدتاً به دو رقم XX پشت IPXX بستگی دارد. X اول سطح ضد گرد و غبار از 0 تا 6 است و بالاترین سطح 6 است. X دوم سطح ضد آب از 0 تا 8 است و بالاترین رتبه 8 است. برای رتبه IP 8 در رقم آخر، IEC یک نیاز بسیار سخت دارد. داشتن رتبه “8” برای ضد آب به این معنی است که تلفن همراه می تواند در آب با عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه زنده بماند.

بیشتر بخوانید  مچ بند شیائومی اسمارت بند 8 معرفی شد

بنابراین، IP68 ضد آب به این معنی نیست که تلفن همراه شما از هر چیزی در آب جان سالم به در می‌برد. این فقط به این معنی است که در شرایط خاصی از رطوبت (همانطور که در بالا ذکر شد) دستگاه کاملاً خوب خواهد بود. اگر باید از زیر آب عکس بگیرید، مطمئن شوید که گوشی در عمقی بیشتر از 1 متر در آب غوطه ور نیست. در غیر این صورت دلیلی برای استفاده از تلفن همراه برای ثبت تصاویر زیر آب نمی بینیم.

همچنین یک تیزر رسمی در رابطه با نمایشگر پرچمدار شیائومی 13 منتشر شده است. طبق تیزر رسمی، این دستگاه با صفحه نمایش مستقیم OLED سفارشی و رده بالا عرضه خواهد شد. ظاهر این نمایشگر چهار ضلعی است و عرض فریم آن تنها 1.61 میلی متر است. نسخه Pro از صفحه نمایش مشابه با مدل معمولی استفاده نخواهد کرد. نسخه Pro با صفحه نمایش هایپربولیک عرضه خواهد شد.

از نظر اندازه بدنه، شیائومی 13 از سه طرف 1.61 میلی متر عرض و در عریض ترین نقطه آن 1.81 میلی متر است. با این حاشیه های نازک، نمایشگر به نسبت صفحه نمایش به بدنه 93.3 درصد دست می یابد. پوستر رسمی نشان می‌دهد که حاشیه‌های بالایی، چپ و راست شیائومی 13 1.61 میلی‌متر عرض و حاشیه پایینی 1.81 میلی‌متر عرض دارند. این تلفن همراه دارای صفحه نمایش نگهدارنده وسط پانچ است. علاوه بر این، لی جون ادعا می کند که سری 13 شیائومی با طراحی کمی 2.5 بعدی عرضه می شود. قسمت عقب دارای طراحی چهار خمیده است.

قیمت و تاریخ عرضه دو مورد از مهمترین اطلاعاتی است که مردم می خواهند بدانند. در حالی که هیچ گزارش رسمی در مورد قیمت وجود ندارد، تاریخ عرضه رسمی است. شیائومی کنفرانس معرفی محصول جدید را ساعت 19:00 روز 1 دسامبر (پنجشنبه) برگزار خواهد کرد. این شرکت به طور رسمی شیائومی 13 را در این رویداد عرضه خواهد کرد. در حال حاضر، این تلفن همراه در حال حاضر در برخی از سیستم عامل های آنلاین رزرو شده است. این شرکت از امروز تا دوم دسامبر پیش خرید می‌پذیرد.

در مورد قیمت، هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد. با این حال، عواملی وجود دارد که بر قیمت این دستگاه تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از ارتقاء، هزینه قطعات، بیماری همه گیر، نرخ ارز و غیره. با توجه به این عوامل، شیائومی 13 مطمئناً نسبت به شیائومی 12 اس افزایش قیمت خواهد داشت. شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت 15 تا 20 درصدی وجود دارد. قیمت فروش حدود 4500 یوان (625 دلار) خواهد بود. با این حال، این فقط یک حدس و گمان است و هیچ چیز رسمی نیست. در حال حاضر این سریال در حال تولید انبوه می باشد. در زیر کاپوت، همه مدل ها از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سری شیائومی 13 دارای فناوری های خاصی هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *