ستاره شناس نابینا برای شنیدن ستاره ها از روش فراصوت بهره برد

ستاره شناس  Wanda Diaz Merced هنگامیکه مشغول تحصیل در رشته انفجارهای ابرنواختری بود، در اوایل 20 سالگی بینایی خود را از دست داد. Merced، با توجه به شور و اشتیاق داشته نسبت به عالم گیتی متناسب با اختلال خود یک راه جدید کشف کرد. وی یک راه جدید از طریق سونیفیکیشن برای استماع کردن ستارگان پیدا کرد. سپس Merced به منصب اخترفیزیکدان صوتی رسید.

Merced روش سونیفیکیشن را از طریق استفاده امواج صوتی به منظور تشخیص الگوهای موجود در داده های رادیویی ستاره ای شرح داد. و از اتصالات پنهان نمودارها و تمثال های بصری پرده برداری کرد. این راه و روش کشف شده وی ترجمه داده های فراگیر پیچیده را به آواهای قابل شنیدن در طول مدت زمان، استقرار و دیگر خواص توسعه داد.

وی گفت: “آن هنگام که سخت و طولانی در این باره فکر کردم، ناگهان به این نتیجه رسیدم که منحنی نور و جدول اعداد قابل تبدیل به طرح بصری است. بنابراین، با همکارانم سخت تلاش کردیم تا اعداد را به آواها ترجمه کنیم. من موفق شدم به داده ها دسترسی یابم. و امروز، با استفاده از آواها قادر به پیاده کردن فیزیک در بهترین سطوح نجوم هستم. آنچه که مردم صدها سال پیش عمدتا بصری قادر به انجام آن بودند، هم اکنون من با بهره بری از صداها انجام می دهم.”

Merced گفته است روند نقشه تبدیل داده های بصری به دانگ صدا و پشتیبانی آخرین انفجار پر سروصدای ابرنواختر از رزونانس های موج می باشد. هنگامیکه مناطق و خطوط بم دارای فرکانس های کم هستند رزونانس ها مشخصه گازهای باردار الکتریکی مانند باد خورشیدی است. از آنجا که موضوع مرتبط به ستاره هاست، انتقال قدرت با فرکانس و توزیع میدان تعیین شده توسط ابعاد صورت می گیرد. وقتیکه یک ستاره فوق العاده بزرگ به یک مگنتار میدان مغنناطیسی قوی تبدیل می شود، آن از ستاره در حال انفجار خارج شده و به انفجار پرتو گاما مربوط می شود. شنیدن انفجار پرتو گاما ممکن است ستاره شناسان را به جمع آوری اطلاعات بیشتر مشتاق کند.

lkm

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ستاره شناس نابینا برای شنیدن ستاره ها از روش فراصوت بهره برد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. این امواج پس از برخورد به هر گسستگی بازتابیده می‌شوند و قسمتی از این امواج به سمت حسگر رفته و حسگر آن را دریافت می‌کند. از روی دامنه و زمان بازگشت این امواج می‌توان به مشخصه‌های این گسستگی پی برد.