سامسونگ One UI 6.0 در بخش DeX تغییرات بزرگی دارد

Samsung DeX با هر به‌روزرسانی جدید میان‌افزار جدید به بهبود ادامه می‌دهد، و One UI 5.0 و One UI 5.1 تجربه دسک‌تاپ روی موبایل را به کمال نزدیک‌تر کرده‌اند. اما سامسونگ DeX کامل نیست.

Samsung DeX با هر به‌روزرسانی جدید میان‌افزار جدید به بهبود ادامه می‌دهد، و One UI 5.0 و One UI 5.1 تجربه دسک‌تاپ روی موبایل را به کمال نزدیک‌تر کرده‌اند. اما سامسونگ DeX کامل نیست.

ما معتقدیم چند راه وجود دارد که تجربه دسکتاپ در دستگاه‌های گلکسی می‌تواند با نسخه‌های بعدی One UI بهبود یابد، و امیدواریم که برخی از این تغییرات و افزوده‌ها از طریق One UI 5.1.1 یا One UI به کاربران DeX بیاید. سامسونگ احتمالاً One UI 6.0 را در اواخر سال جاری همراه با آپدیت اندروید 14 منتشر خواهد کرد. ممکن است سری گلکسی اس 23 اولین گوشی باشد که آن را دریافت می کند. در اینجا لیست آرزوهای ما برای Samsung DeX در One UI 6.0 یا حتی 5.1.1 است، با فرض اینکه این سومین نسخه جدید مبتنی بر One UI 5 قبل از شروع به‌روزرسانی 6.0 عرضه شود.

Samsung DeX قدرتمندترین محیط دسکتاپ نیست که بتوان از آن استفاده کرد، اما به اندازه کافی قدرتمند است. DeX می‌تواند کارهای اداری نسبتاً ساده‌تر و چندوظیفه‌ای سبک‌تر را انجام دهد. از نظر عملکرد خام چیز دیگری برای درخواست از پلتفرم وجود ندارد، و با عرضه چیپست های قدرتمندتر، سیستم بهتر و بهتر کار می کند. از سوی دیگر، ثبات چیزی را برای خود باقی می گذارد. برنامه ها خیلی بیشتر از سایر پلتفرم های دسکتاپ خراب می شوند. خواه به دلیل نحوه مدیریت حافظه توسط سیستم عامل اندروید باشد یا به دلیل بهینه سازی ضعیف، سامسونگ DeX گاهی اوقات مانند یک سیستم عامل ناتمام به نظر می رسد که آماده است از شما دست بکشد.

پایداری نسبتا ضعیف چیزی است که کاربران ممکن است در جلسات کوتاه و گاه به گاه DeX متوجه آن نشوند. اما این مسئله زمانی آشکارتر می شود که تلفن یا تبلت گلکسی خود را به یک جایگزین دسکتاپ تبدیل کنید و شروع به استفاده گسترده از DeX کنید. تا حدی، کاربران می توانند با افزودن برنامه ها به لیست «برنامه های هرگز خواب» از خراب شدن برنامه ها جلوگیری کنند. با این وجود، خرابی‌ها همچنان اتفاق می‌افتند، گاهی اوقات به صورت تصادفی و حتی زمانی که به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها غیرفعال هستند و باید مقدار زیادی حافظه رایگان در دسترس باشد.

دو راه اصلی برای استفاده از Samsung DeX وجود دارد: روی دستگاه با استفاده از تبلت Galaxy Tab یا اتصال به مانیتور خارجی با استفاده از اتصال بی سیم یا هاب HDMI-USB. در مورد دومی، این که بتوانید از رزولوشن های فوق عریض با تنظیمات خود استفاده کنید یا نه، کمی قمار است. بستگی به هاب HDMI-USB مورد استفاده شما، نوع دستگاه گلکسی که از DeX روی آن استفاده می کنید، تلفن یا تبلت و غیره دارد. هیچ راه کاملاً مطمئنی برای دانستن اینکه آیا راه‌اندازی DeX سیمی شما از وضوح‌های Ultra-Wide پشتیبانی می‌کند یا خیر وجود ندارد، و سامسونگ می‌تواند در این زمینه کار بهتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید  نسخه 5G گوشی Galaxy A52 و A42 آپدیت ژوئن دریافت کرد

به طور مشابه، گزینه های وضوح صفحه نمایش وجود ندارد. خارج از استفاده از حالت‌های DeX شخص ثالث، گزینه‌های وضوح صفحه نمایش زیادی وجود ندارد که بتوان از بین آنها انتخاب کرد. سومین مورد در لیست علاقه مندی های سامسونگ DeX ما، بدون ترتیب خاصی گزینه ای برای ایجاد یا ویرایش میانبرهای صفحه کلید موجود است. Samsung DeX انواع میانبرهای صفحه کلید از پیش تعریف شده را ارائه می دهد. برخی از میانبرها در سراسر سیستم هستند، در حالی که برخی دیگر مختص برنامه هستند.

اگرچه این میانبرها تنوع مناسبی دارند و بسیار مفید هستند، هیچ راهی برای تعریف مجدد آنها یا ایجاد موارد جدید وجود ندارد. به‌علاوه، اگر از صفحه‌کلید شخص ثالثی استفاده می‌کنید که دارای دکمه «ماشین‌حساب» است، به‌عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که دکمه تخصیص داده نشده باشد و کاری در Samsung DeX انجام ندهد. خوب است که گزینه ای برای نگاشت کلیدها به عملکردهای مختلف داشته باشیم و به طور بالقوه به کلیدهایی که وزن مرده هستند، هدف بدهیم.

Samsung DeX دارای تنظیمات نسبتاً قوی نشانگر ماوس است. آنها به کاربران اجازه می دهند شتاب ماوس را فعال یا غیرفعال کنند، نشانگر ماوس و سرعت حرکت چرخ را تغییر دهند، و حتی اندازه و رنگ نشانگر ماوس را تغییر دهند. یکی از موارد اضافه که مسلماً ضروری نیست، اما می تواند یک لمس خوب باشد، گزینه ای برای تغییر طراحی مکان نما ماوس است. با این حال، در One UI 5.1 و نسخه های قبلی وجود ندارد.

اگرچه طراحی مکان‌نمای ماوس در Samsung DeX در One UI 5.1 بیش از هر زمان دیگری به کامل بودن نزدیک‌تر است، به‌روزرسانی‌های قبلی با شکل مکان‌نما به هم ریخته است و متأسفانه سامسونگ همیشه این جزئیات را به درستی دریافت نکرده است. اگرچه در هنگام استفاده از Samsung Dex روی دستگاه (روی تبلت گلکسی) یا در مانیتور خارجی تقریباً هیچ تفاوتی بین رابط کاربری وجود ندارد، برخی اختلافات کوچک وجود دارد. یکی این است که نوار ابزار صفحه کلید سامسونگ بسیار غیرقابل پیش بینی است و ممکن است همیشه به راحتی در دسترس نباشد.

هنگام استفاده از Samsung DeX بر روی تبلت با صفحه‌کلید فیزیکی، بدون نمایشگر خارجی، نوار ابزار صفحه کلید سامسونگ دقیقاً بالای نوار وظیفه نمایش داده می‌شود و دسترسی سریع به ویژگی‌هایی مانند غلط‌گیر املا، ایموجی‌ها و کلیپ‌بورد بسیار ارزشمند برای نام‌گذاری را ارائه می‌دهد. تعداد کمی. آخرین و احتمالاً کمترین مورد در لیست علاقه مندی های ما: بسیاری از کاربران بر این باورند که سامسونگ DeX در صورت پشتیبانی از ویجت های صفحه اصلی جالب تر به نظر می رسد. که درست است. اما از سوی دیگر، اضافه کردن این مورد ممکن است برای سامسونگ اولویت نداشته باشد و دلایل خوبی دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ One UI 6.0 در بخش DeX تغییرات بزرگی دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *