سامسونگ به دنبال تولید پردازنده اگزینوس 2400

سامسونگ به دنبال تولید پردازنده اگزینوس 2400

شایعه ای از انجمن فناوری کره جنوبی Meeco می گوید که Exynos 2400 برای تولید انبوه تایید شده است و نمونه های آن تا ژوئن 2023 آماده تحویل است. این بزرگترین تراشه سامسونگ تا کنون خواهد بود و توسط TM Roh از نزدیک تحت نظارت است.

حتی با وجود اینکه کوالکام به طور ضمنی تایید کرد که سیلیکون آن برای مدتی به طور انحصاری به گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ قدرت می دهد، زمزمه ها در مورد تراشه پرچمدار نسل بعدی Exynos همچنان ادامه دارد، عمدتاً در انجمن های فناوری مانند Meeco. به عنوان مثال، گزارش قبلی گفته بود که انواع داخلی (کره جنوبی) Galaxy S24 از چیپست Exynos 2400 استفاده می کنند. اکنون، یک پست جدید در انجمن، همانطور که قبلاً ذکر شد، می گوید که SoC برای تولید انبوه چراغ سبز شده است.

این پست اضافه می‌کند که TM Roh سامسونگ به‌خوبی بر روی Exynos 2400 نظارت می‌کند که بین آوریل و ژوئن به Samsung Electronics تحویل داده می‌شود. گفته می شود که گلکسی اس 24 پایه SoC را به همراه 12 گیگابایت رم اجرا می کند. با این حال، مشخصات CPU آن در هاله ای از رمز و راز قرار دارد، به طوری که یکی از افشاگران می گوید که از طراحی 10 هسته ای و چهار خوشه ای برخوردار است، در حالی که دیگری می گوید که به پیکربندی سه خوشه ای و 8 هسته ای پایبند خواهد بود. به استفاده از پردازنده گرافیکی RDNA ادامه خواهد داد، اما مشخص نیست که آیا به RDNA 2 می چسبد یا به معماری جدیدتر RDNA 3 می رود.

علاوه بر این، سامسونگ قصد دارد تا اندازه قالب Exynos 2400 را به طور گسترده افزایش دهد، احتمالاً برای تطبیق ده هسته CPU، GPU و سایر بیت ها و باب های آن. طبق گزارشات، 30 درصد بالاتر از اگزینوس 2200 است که آن را در حدود 130 میلی متر مربع قرار می دهد – تقریباً به اندازه Apple M1. نمونه‌های اولیه تراشه باید هسته اصلی Cortex-X4 را آندکلاک کنند، اما احتمالاً در آینده تغییر خواهد کرد. اطلاعات کمی در مورد فرآیند ساخت Exynos 2400 وجود دارد. در حال حاضر، شایعه شده است که فرآیند 4LPP+ سامسونگ است.

بیشتر بخوانید  اولین اطلاعات تبلت گلکسی تب اس 8 سامسونگ فاش شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ به دنبال تولید پردازنده اگزینوس 2400

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *