ساخت صفحه کلید بدون کلید توسط کمپانی اپل

صفحه کلید

یکی از جدیدترین موضوعاتی که در خبرها مطرح شده است، گویا کمپانی اپل یک مدل اولیه (پتنت) از یک صفحه کلید بسیار خاص را ارائه کرده است که فاقد هر گونه کلید سخت افزاری می باشد و در عوض آن ها حسگرهای هوشمندی طراحی شده اند که کاربران با لمس هر نقطه عکس العمل مناسب را دریافت خواهند کرد. این پتنت نشان می دهد که فناوری جدید کمپانی اپل برای رایانه های مک بوک این کمپانی کارایی دارد و از آن می توان با نام صفحه کلید بدون کلید یاد کرد.

اپل در خصوص این پتنت اعلام کرده است که کاربران دیگر نیازی به لمس یک کلید سخت افزاری ندارند و می توانند محل مورد نظر را تنها با نوک انگشتان خود لمس کرده و عکس العمل آن را دریافت نمایند. این اولین باری نیست که کمپانی اپل پتنت هایی مرتبط با دستگاه های لمسی را به ثبت می رساند زیرا این شرکت قبلا نیز یک صفحه کلید لمسی جایگزین موس های مک بوک ارائه کرده بود و پس از آن قابلیتی مشابه برای صفحه کلید سخت افزاری اصلی گوشی های آیفون ارائه داده بود.

اما این پتنت جدید یک گام فراتر گذاشته و طوری طراحی شده است که می تواند بازخوردهای لمسی را در هر نقطه ای که کاربر انگشتان خود را بگذارد، دریافت نماید. اگر این فناوری به تئلید انبوه برسد در آینده باید منتظر باشیم که صفحه کلید های سخت افزاری در مک بوک های این کمپانی جای خود را به این پتنت بدهند و کاربران بتوانند تنها با یک لمس و ضربه ی کوچک متن های خود را به راحتی تایپ نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ساخت صفحه کلید بدون کلید توسط کمپانی اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *