زمان تحویل سال ١٣٩٧

عید نوروز

عید نوروز یکی از اعیادی است که به عنوان یکی از قدیمی ترین جشن های به یاد مانده در ایران باستان می باشد و نوروز برابر با یکم فروردین ماه یعنی اولین روز سال می باشد.در ایران و افغانستان نوروز را آغاز سال جدید می دانند و مردم در این ایام به دیدو بازدید از اقوام و دوستان می پردازند.

واژه نوروز،در معنای عام به معنی روز آغاز اعتدال بهاری و آغاز سال نو می باشد .ولی در مورد منشاء پیدایش و تاریخچه نوروز نمی توان به صورت قطعی نظری داد ولی برخی از روایت های تاریخی ، آغاز سال نو را به بابلیان نسبت میدهند.

عید نوروز و مردم ایران

پیش از اینکه نوروز فرا برسد اداب و رسومی را مردم ایران اجرا می کنند که یکی از آنها چهارشنبه سوری است.چهارشنبه سوری مراسمی است که شب آخرین چهارشنبه ی سال برگزار می شود و مردم در بیرون از خانه و در فضای باز آتشی را بر پا می کنند و کودکان و جوانان از روی آن می پرند و رایج است که جمله ی ” زردی من از تو، سرخی تو از من ” را سر می دهند.

رسم ها و باورهای دیگری در بین مردم وجود دارد که در ایام عید نوروز آن ها را اجرا می کنند مانند عیدی دادن در زمان تحویل سال ، پذیرایی از مهمانان با آجیل و شیرینی و میوه ، سر زدن به اقوام و فامیل و ….

البته رسوم در بین نقاط مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است و در هر موقعیت جغرافیایی با شیوه ی خاصی مردم آن را اجرا می کنند. پیش از اینکه سال تحویل شود ایرانیان سفره ی را می چینند و هفت سین خود را همراه قرآن ، آینه و … روی آن می گذارند.

ساعت تحویل سال ١٣٩٧ در ایران

زمان دقیق تحویل سال 1397 ساعت 7 و 45 دقیقه و 28 ثانیه بعد از ظهر در ایران می باشد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  عید زیبای نوروز به مردم عزیز ایران مبارک باد

نظرات در مورد : زمان تحویل سال ١٣٩٧

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *