رونمایی از دوربین نیکون Z30 با قیمت 710 دلار

رونمایی از دوربین نیکون Z30 با قیمت 710 دلار

نیکون از دوربین 20.9 مگاپیکسلی APS-C Z30، کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین سری Z خود، رونمایی کرد. این برنامه که برای ولاگرها و سازندگان طراحی شده است، نمایشگر بازشو، ویدیوی 4K 30p و زمان ضبط ویدیوی طولانی 125 دقیقه ای را در صورت اتصال به برق ارائه می دهد – اما فاقد منظره یاب الکترونیکی است.

Z30 سومین دوربین بدون آینه APS-C (DX) نیکون تاکنون است، پس از مدل‌های Z50 و Z fc. این مدل از همان Z-mount غول‌پیکر مدل‌های فول فریم این شرکت استفاده می‌کند که به طور موثر بر بدنه نسبتاً کوچک تسلط دارد. این دوربین دارای یک تنظیم کنترلی ساده اما مؤثر با یک چرخش حالت در بالا، چرخان جلو و عقب برای تنظیم نوردهی، یک سوئیچ انتخابگر عکس/فیلم، و دکمه‌هایی برای ISO، جبران نوردهی، قفل AF و حالت عکاسی است. یکی از ویژگی‌های جدید نسبت به سایر مدل‌های DX، یک چراغ نمایشگر در جلو است تا ولاگرها بتوانند زمان ضبط را ببینند.

گرفتن دست برای چنین دوربین کوچکی عمیق است، اما به دلیل پایه بزرگ، فضای زیادی بین لنز برای انگشتان شما وجود ندارد. همانطور که گفته شد، دارای یک صفحه نمایش 3.0 اینچی کاملاً مفصلی است که حالت پرتره از خود را هنگام باز کردن فعال می کند و به شما امکان می دهد کنترل های کلیدی مانند جبران نوردهی را با دوربین در فاصله بازو تنظیم کنید. سایر ویژگی‌های کلیدی عبارتند از میکروفون استریو داخلی، ورودی میکروفون و یک اسلات کارت حافظه SD UHS-I. متأسفانه، فاقد جک هدفون است که برای سازندگان ویدیو منفی است.

Z30 با دوربین Vlogging ZV-E10 سونی رقابت می کند و یک مزیت نسبت به رقیب خود دارد. این دوربین می‌تواند با استفاده از تمام عرض سنسور با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند، در حالی که مدل سونی دارای برش 1.23 برابری با سرعت 30 فریم در ثانیه است. این برای وبلاگ نویسی نسبتاً مهم است، زیرا برداشت محصول باعث می‌شود خود را در عکس سخت‌تر کنید. همچنین می تواند 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه برای حرکت آهسته فیلمبرداری کند، اما برخلاف ZV-E10، از ضبط گزارش پشتیبانی نمی کند، فقط یک نمایه “مسطح”. مانند رقیب سونی، Z30 فاقد IBS داخلی است، فقط تثبیت کننده الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید  رونمایی نیکون از دوربین حرفه ای Z9

رونمایی از دوربین نیکون Z30 با قیمت 710 دلار

نیکون فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی با قابلیت اطمینان سریع و واضح با تشخیص هوش مصنوعی صورت، چشم و حیوانات را وعده می‌دهد. احتمالاً شبیه به AF ​​در مدل‌های Z50 و Z fc است که مناسب هستند اما از نظر سرعت و دقت فوکوس خودکار از دوربین‌های APS-C سونی عقب‌تر هستند. این یک عملکرد خودکار کنترل تصویر بسته به صحنه، همراه با 20 پروفایل خلاق ارائه می دهد. با این حال، گزینه‌های «نمایش محصول» یا بوکه با یک کلیک مانند پیشنهاد سونی در ZV-E10 وجود ندارد.

باتری نسبتاً کوچکی دارد که به آن امتیاز CIPA 330 شات داده است. برخلاف Z50 و Z fc که به 30 دقیقه محدود شده بودند، Z30 می تواند تا 125 دقیقه ویدیوی 1080p و حدود 35 دقیقه با کیفیت 4K ضبط کند. اما برای دریافت این ارقام، باید پورت USB-C دوربین را به برق وصل کنید.

نیکون عملکرد عکاسی خوبی را نیز نوید می دهد، اما در حال حاضر در آن ناحیه بدون منظره یاب الکترونیکی پشت توپ 8 قرار دارد. با این حال، سرعت عکاسی تا 11 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی و حتی توانایی گرفتن عکس در حین ضبط ویدیو را دارید.

Z30 در اواسط جولای با قیمت 710 دلار فقط برای بدنه، 850 دلار با کیت لنز Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 یا 1200 دلار با لنز Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 وارد بازار می شود. گزینه دیگری که در ماه نوامبر عرضه می شود، لنز 14-140 میلی متری f/3.5-6.3 با قیمت 1150 دلار است. نیکون همچنین کیت لوازم جانبی Creators را به قیمت 150 دلار با دسته سه پایه SmallRig، کنترل از راه دور بلوتوث Nikon ML-L7 و میکروفون Rode VideoMicro ارائه خواهد کرد.

نیکون علاوه بر دوربین، از یک لنز فول فریم Z-mount جدید، Z400mm f/4.5 VR S نیز رونمایی کرد. نیکون می گوید که این لنز سبک ترین لنز در کلاس خود با وزن 2.55 پوند است، عملکرد مقاوم در برابر گرد و غبار و چکه و فوکوس را ارائه می دهد. عملکرد جبران تنفس برای ضبط ویدئو. در جولای 2022 با قیمت 3250 دلار عرضه خواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی از دوربین نیکون Z30 با قیمت 710 دلار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *