رونمایی از خودروی الکتریکی تویوتا

باز هم نمایشگاه CES 2014 اما این بار سراغ کمپانی غول پیکر خودروسازی ژاپنی می رویم. چشم بادامی های آسیایی در این نمایشگاه نشان دادند که حرفی برای خودشان دارند طوری که از یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی خودشان رونمایی کردند.

toyota-ces-2014

لاس وگاس آمریکا جایی که تمام مردم دنیا چشم هایشان به این نقطه خیره شده است. شرکت خودروسازی تویوتا این بار در این نمایشگاه از خودروی الکتریکی خودش رونمایی کرد . این خودرو از سوخت مخلوط هیدوژن و هوا برای خودش استفاده می کند که سوخت پاک به شما می رود.

این خودرو چهار در از دسته خودروهای سدان بشمار می رود و یکی از ویژگی هایی که این خودروی الکتریکی دارد این است که بدون وصل شدن به برق شهر می توان آن را شارژ کرد. مخلوط هوا و هیدوژن ، آب و الکتریسیته لازم را تولید می کنند که سوخت این خودرو استفاده می شود. این خودرو قرار است از سال 2015 به فروش برسد.

به گفته ی سخنگوی این شرکت عنصر هیدوژن به خوبی با اکسیژن برای تولید آب و الکتریسیته مخلوط می شود و می تواند 310 مایل یعنی 500 کیلومتر را طی کند . طبق همکاری که توسط تویوتا و دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته است ایستگاه های سوخت هیدروژنی قرار شده است در جاده ها تعبیه شود تا این خودروها بتوانند سوخت مورد نیاز خود را تهیه کنند.

تویوتا در دو دهه ی گذشته انرژی خود را صرف خودروهای الکتریکی و سوخت پاک کرده است و تویوتا تخمین زده است که 95 درصد از قیمت خودرو ها با این نوع سوخت کاهش پیدا می کند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تحولی شگرف با خودرو 1200 اسب بخار

نظرات در مورد : رونمایی از خودروی الکتریکی تویوتا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *