رندری از گوشی جدید سونی به عنوان رقیب iPhone SE

رندری از گوشی جدید سونی به عنوان رقیب iPhone SE

شرکت اپل اخیرا آیفون اس ای 3 را با مشخصاتی جذاب و طراحی مشابه قبل معرفی کرد. مدلی که شرکت کوپرتینویی با هدف جذب مخاطبان اندرویدی رونمایی کرده و حال به نظر رسیده برندهای دیگری هم قصد دارند به رقابت با اپل در این زمینه بپردازند.

به تازگی تصویر رندر یک محصول جمع و جور از سونی منتشر شده که گفته می شود احتمالا Xperia Ace 3 خواهد بود. این تصویر رندر را کاربر Zollege منتشر کرده و با همکاری افشاگر معروف Steve H.McFly (@OnLeaks) همکاری کرده است تا رندرهایی از دستگاه را برای ما ارائه دهد. با قضاوت بر اساس نام، این گوشی جانشین Xperia Ace 2 خواهد شد که در سال 2021 راهی بازار ژاپن شده است و در قسمت جلو تغییر خاصی نخواهد داشت.

تصویر رندر گوشی را نشان می دهد که نمایشگر نسبتا پرحاشیه ناچ داشته و در عقب نیز تک لنز دوربین با فلاش LED تعبیه شد. در قسمت زیرین پورت MicroUSB قرار گرفته و طبق همین مشخصات باید بیان داشت که Xperia Ace 3 یک مدل اقتصادی و جمع و جور بوده که می تواند رقیبی برای آیفون اس ای 3 اپل باشد.

رندری از گوشی جدید سونی به عنوان رقیب iPhone SE

ظاهراً دستگاه ابعادی مشابه نسل قبلی خود دارد و صفحه نمایش 5.5 اینچی HD+ هم در کار است. البته در بحث دوربین باید شاهد حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی باشیم.

قیمت محصول سونی از 200 دلار شروع شده که نسبت به قیمت 350 دلاری آیفون اس ای بسیار کمتر است. افشاگر معتقد بوده که سونی یک گوشی پرچمدار هم تدارک دیده که جمع و جور است و از مشخصاتی نظیر پردازنده اسنپدراگون 888، باتری 4500 میلی آمپرساعتی و برخی مشخصه دیگر بهره می برد. قیمت آن نیز کمتر از 1000 دلار خواهد بود و یک گزینه جذاب محسوب می شود.

Xperia 5 IV به عنوان پرچمدار بعدی دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده و برای رونمایی نسل جدید Xperia Ace 2 باید منتظر ماند. پیش بینی شده محصولات سونی همگی در نیمه دوم سال 2022 از راه می رسند.

در اخباری مرتبط تصاویر کانسپت انتشار یافته نمای ظاهری دستگاه را از هر جهت نشان می دهد. در ساختر این گوشی شبیه به نسل قبل خود بوده و تغییرات به شدت محدود است و چندان نمی توان به آن اشاره کرد. این دستگاه دارای یک پنل نمایشگر تخت بدون ناچ یا حفره است. دارای حاشیه‌های سنتی و طراحی بلند استاندارد سونی است. اگر از اطلاعات فاش شده بگذریم، نمایشگر Xperia 1 IV 5G یک پنل 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 بوده و نرخ نوسازی 120 هرتز با وضوح 4K دارد و توسط پوشش Gorilla Glass Victus محافظت می شود. همچنین این دستگاه از HDR هم در بخش نمایشگر پشتیبانی دارد.

بیشتر بخوانید  رونمایی از جدیدترین گوشی هوشمند سونی Xperia XA Ultra

بنابراین افراد می توانند محتوا باکیفیتی را در اسمارتفون پرچمدار آینده سونی مشاهده کنند. در عقب گوشی هوشمند یک ماژول دوربین عمودی با سه لنز تعبیه شده که همچون نسل پیشین به نظر می رسد. در این ماژول یک فلاش LED هم قرار گرفته و گویی سونی در همکاری با زایس دوربین پرچمدار بعدیش را توسعه می دهد. جزئیاتی از تعداد مگاپیکسل این سنسورها وجود ندارد. برای یادآوری، نسل پیشین نیز سه سنسور دوربین در عقب داشت. گفته شده این گوشی دارای یک لنز اولتراواید و یک لنز تله فوتو به عنوان سنسور ثانویه و سوم است. می‌توانیم انتظار مشابهی را در Xperia 1 IV داشته باشیم.

رندری از گوشی جدید سونی به عنوان رقیب iPhone SE

سونی Xperia 1 IV 5G دارای یک دکمه روشن/خاموش در قسمت کناری راست بوده که حسگر اثرانگشت هم درون کلید پاور تعبیه شد. انتظار می‌رود که این دستگاه دارای استاندارد ضدآب IP68 باشد. از آنجایی که این گوشی یک پرچمدار خواهد بود، انتظار می رود که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 همراه با 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود.

طبق اطلاعات فاش شده، این گوشی می تواند یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشته باشد و ممکن است از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی کند. انتظار می‌رود که اکسپریا 1 IV نیز مانند مدل قبلی دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C باشد. آخرین مورد سیستم عامل اندروید 12 بوده که پیش بینی می شود در محصول آینده سونی قرار گیرد. اطلاعات بیشتری موجود نیست و احتمال دارد با یک اسمارتفون رده بالا که در بازارهای محدودی به فروش می رسد، رو به رو باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رندری از گوشی جدید سونی به عنوان رقیب iPhone SE

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *