رمز دوربین مداربسته یادم رفته! | بازیابی رمزعبور دوربین مداربسته

رمز دوربین مداربسته یادم رفته! | بازیابی رمزعبور دوربین مداربسته

سیستم‌های امنیتی و دوربین‌ مداربسته هم مانند دیگر تجهیزات پیشرفته امروزی، برای بالا بردن امنیت دستگاه و اطمینان از ایمنی اطلاعات، به روزرسانی‌های جدید در دستگاه‌های امنیتی دوربین مداربسته و عملکرد‌های اولیه، نیاز به رمز یا همان پسورد‌ (Password) دارند.

دوربین‌های قدیمی در هنگام نصب، یک رمز و نام کاربری ارائه می‌دادند و خب چون اغلب کاربران رمز را تغییر نمی‌دادند، هک کردن دوربین‌ مداربسته به آسانی آب خوردن بود!

اما امروزه دیگر به شیوه‌ی قدیم رمز و نام کاربری با خود دوربین نیست و شما خودتان باید نام کاربری و رمز عبور امنیتی دوربین را انتخاب کنید. برای انتخاب رمز کاربری، شما باید یک ایمیل در دسترس و فعال وارد کنید و همچنین پاسخ سؤالات امنیتی‌ای که در هنگام انتخاب رمز از شما پرسیده می‌شود را به خاطر داشته باشید.یکی از راه‌های جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته انتخاب نام کاربری و رمز مناسب بوده که خود دارای یک سری ویژگی‌ها می‌باشد. در مقاله ” راه‌های جلوگیری از هک دوربین مداربسته ” به طور کاملا دقیق به آن پرداخته شده است.

 

 

در صورت فراموشی رمز دوربین مداربسته باید از چه کار‌هایی دوری کرد؟

بهتر است هنگام نصب از نصاب دوربین مداربسته بخواهید تا درباره رمز دوربین مداربسته به شما توضیح بدهد، اما در صورتی که رمز را فراموش کردید و اگر برای شما مهم است که بازپخش دوربین خود را ببینید، ولی رمز دوربین مداربسته یادتان رفته است، حتماً طبق موارد زیر عمل کنید:

  • اصلاً باطری دستگاه دی‌وی‌آر (DVR) را بیرون نکشید، چون تاریخ دستگاه دی‌وی‌آر بهم می‌ریزد. اگر قرار باشد با برداشتن باطری رمز دستگاه بپرد که دیگر نمی‌شود اسمش را گذاشت دوربین «امنیتی»! پس اشتباه نکنید و اصلاً به باطری دستگاه DVR دست نزنید.
  • به هیچ وجه هارد دستگاه را جدا نکنید. فکر نکنید با وصل کردن هارد به کامپیوتر می‌توانید تصاویر را ببینید. با این کار هارد شما از کار می‌افتد، چرا که به محض وصل هارد دستگاه دی‌وی‌آر به کامپیوتر، هارد شما فرمت می‌شود و از آنجایی که فرمت مورد شناسایی دی‌وی‌آر نیست، باید بروید و هارد را بازیابی کنید که تازه با این کار تنها ۷۰% اطلاعات شما برمی‌گردد. پس اصلاً به هارد دست نزنید چرا که در این صورت دگیر بازیابی فیلم دوربین مداربسته خواهید شد.
  • برق دستگاه دی‌وی‌آر را قطع کنید تا دستگاه شما هیچ ضبطی انجام ندهد و فیلم مورد نظر شما بازنویسی یا ری‌رایت (Rewrite) نشود.

اگر از موارد بالا پیروی کردید، بدانید که خطری شما را تهدید نمی‌کند و مشکل شما تا چند دقیقه دیگر حل می‌شود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر مطالعه کنید :  ضرورت استفاده از دوربین مداربسته 

برای مشاهده لیست بهترین دستگاه‌های DVR کلیک کنید(+)

در صورت فراموشی رمز دوربین مداربسته باید چه اقداماتی کرد؟

اگر شما هم الان درگیر این هستید که رمز دوربین مداربسته یادتان رفته، فراموش نکنید که گهگاهی فراموش کردن رمز هر دستگاهی، امری بدیهی است، مخصوصاً اگر رمزی باشد که در حین استفاده از آن ابزار، اصلاً تکرار نشود.

مثلاً فراموش کردن رمز موبایل تقریباً غیرممکن است، چون هر لحظه که از موبایل استفاده می‌کنیم، رمز آن را وارد می‌کنیم، اما در دوربین‌های مداربسته فراموش کردن رمز عادی است؛ چون بعد از روشن کردن دستگاه دوربین مداربسته و یکبار وارد کردن رمز آن، کمتر پیش می‌آید که دوباره بخواهیم رمز را وارد کنیم. اما خب ممکن است حین وارد کردن رمز دوربین مداربسته با عبارت «رمز اشتباه است» (Wrong Password) مواجه شوید؛ در این صورت باید چه کاری کنید؟

رمز دوربین مداربسته یادم رفته! | بازیابی رمزعبور دوربین مداربسته

 راه‌حل اول: استفاده ار رمز‌های پیش‌فرض

ساده‌ترین راه، امتحان کردن نام کاربری و رمز پیش‌فرض دوربین است. توصیه می‌کنیم با توجه به برند دوربین‌تان ابتدا نام کاربری و رمز پیش‌فرض دوربین را امتحان کنید تا ببینید آیا به شما اجازه ورود به سیستم داده می‌شود یا خیر.

 نکته: دقت کنید باید نام کاربری یا رمز عبور را به صورت حروف کوچک وارد کنید. بعضی از دستگاه‌ها مانند آیفون یا آی‌پد، حرف اول را به طور خودکار روی حروف بزرگ تنظیم می‌کنند. همچنین اعداد باید به صورت انگلیسی و بدون فاصله وارد شوند.

 راه‌حل دوم: بازیابی رمز دوربین مداربسته

زمانی که برای سیستم خود رمز عبور انتخاب می‌کردید، در مراحل تنظیم رمز، مرحله‌ای وجود داشت که باید سؤالات امنیتی را انتخاب و پاسخی را برای آن‌ها تعیین می‌کردید. کاربرانی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند ولی پاسخ این سؤالات را می‌دانند یا آن‌ها را جایی یادداشت کرده‌اند، می‌توانند با پاسخ دادن به سؤالات امنیتی، اقدام به بازیابی رمز دوربین مداربسته خود کنند.

علاوه بر این، ‌ایمیلی که در زمان انتخاب رمز دوربین وارد کرده‌اید، باید در دسترس باشد. زیرا در زمان بازیابی رمز دوربین مداربسته، کد امنیتی به این آدرس ایمیل ارسال می‌شود. از این کد می‌توانید برای ورود به حساب کاربری دوربین خود استفاده کنید.

در این مرحله باید در صفحه ورود یا لاگین (Login) دوربین، بر روی گزینه «فراموشی رمز» (Forgot Password) کلیک کنید.

راه‌حل سوم: ریست دوربین مداربسته

اگر رمز دوربین مداربسته‌تان، رمز پیش‌فرض نبود و شما نتوانستید رمز جدید یا پاسخ سؤالات امنیتی را به خاطر‌ آورید، چاره‌ای جز ریست (Reset) کردن دوربین مداربسته ندارید. در این روش، تنظیمات دوربین به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد. در این صورت می‌توانید دوباره به دوربین دسترسی داشته باشید.

 نکته: وقتی دوربینی را ریست کنید و آن را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازگردانید؛ جزئیات و تنظیمات وای‌فای (Wifi) را که در حال حاضر روی دوربین تنظیم کرده‌اید از دست می‌رود. بنابراین باید فقط زمانی که دوربین شما با کابل شبکه به مودمتان متصل است، ریست دوربین مداربسته را انجام دهید.

هر برند دوربین، روش ریست کردن متفاوتی دارد. به صورت کلی می‌توانید از ۹ مرحله زیر برای ریست دوربین مداربسته پیروی کنید. اما از مرحله ۷ ممکن است برای هر دوربین محل ریست و نحوه آن کمی متفاوت باشد.

مراحل کلی بازیابی رمز عبور دوربین از راه ریست کردن دوربین مداربسته

برای بازیابی رمز عبور دوربین مداربسته باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا تمام کابل‌های متصل به دوربین را جدا کنید.
  •  کارت حافظه (SD) دوربین را از آن خارج کنید.
  • ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  •  دوربین را با کابل شبکه به مودم وصل کنید، هنگام اتصال کابل باید صدای کلیک را بشنوید.
  • ۲ دقیقه صبر کنید.
  •  کابل برق دوربین را وصل کنید و ۵ دقیقه صبر کنید تا دوربین روشن شود.
  • دکمه ریست یا سوراخ تعبیه شده برای ریست دوربین را پیدا کنید.

نکته: برای دوربین فضای باز، دکمه ریست دوربین مداربسته معمولاً در زیر دوربین قرار دارد. برای دوربین داخلی، این دکمه یا یک سوراخ آن در پشت دوربین قرار دارد که می‌توان آن را با یک گیره کاغذ، سوزن یا وسایل مشابه فشار داد تا دوربین ریست شود.

  • محل ریست را فشار دهید، ۲۰ ثانیه نگه دارید و سپس ر‌ها کنید.
  • ۵ دقیقه صبر کنید تا دوربین ریست شود. و مطمئن شوید که دوربین با کابل شبکه به مودم شما متصل است.

پس از ریست دوربین مداربسته، می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض وارد رابط کاربری دوربین شوید.

همانطور که گفتیم، در این حالت چون دوربین ریست شده است، تنظیمات آن در حالت پیش‌فرض کارخانه قرار گرفته است. بنابراین باید دوربین را دوباره برای اتصال به وای‌فای و غیره تنظیم کنید.

برای مشاهده لیست بهترین دوربین‌های مداربسته و جزئیات آن‌ها کلیک کنید(+)

ختم کلام

فرقی نمی‌کند که دوربین مداربسته آنالوگ دارید یا IP هنگام فراموشی رمز دوربین مداربسته باید به خاطر داشته باشید که ریست پسورد دوربین مداربسته باید آخرین کاری باشد که شما انجام می‌دهید، چرا که در این صورت دوربین مداربسته به تنظیمات اولیه کارخانه برمی‌گردد و دوربین مداربسته شما کاملاً فاقد هر گونه اطلاعاتی که از قبل داشته است می‌شود.

همیشه اولین راه، استفاده ار رمز‌های پیش‌فرض است؛ با توجه به برند دوربین خود، رمز و نام کاربری از قبل تعیین شده را وارد می‌کنید.

روش دوم بازیابی رمز دوربین مداربسته با پاسخ دادن به سؤالات امنیتی است که در هنگام نصب دوربین مداربسته از شما پرسیده شده بود، در صورت درست بودن پاسخ شما، دوربین مدار بسته شما درست خواهد شد اما اگر هر دو این روش‌ها را از خاطر برده باشید‌، دیگر راهی جز ریست کردن رمز دوربین مداربسته ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید می‌توانید برای بازیابی رمز دوربین مداربسته یا بدست آوردن رمز پیش فرض دوربین مداربسته با فروشگاهی که از آن دوربین مداربسته تهیه کرده‌اید تماس بگیرید. مشاورین و کارشناسان سیستم امنیتی در مجموعه آریا هوشمند همواره آماده برای پاسخگویی به پرسش‍های شما هستند.

4.5/5 - (18 امتیاز)

نظرات در مورد : رمز دوربین مداربسته یادم رفته! | بازیابی رمزعبور دوربین مداربسته

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *