راه‌کارهای رایگان برای چرخاندن فوری فایل های پی دی اف در گوشی و کامپیوتر

راه‌کارهای رایگان برای چرخاندن فوری فایل های پی دی اف در گوشی و کامپیوتر

پی دی اف یا کتاب الکترونیک یکی از فرمت‌های پرطرفدار بین مردم است که از آن برای ذخیرهٔ اسناد و عکس‌های خود استفاده می‌کنند. هنگام ذخیرهٔ فایل‌ها، بسیار پیش می‌آید که محتوای ذخیره‌شده برعکس باشد و این موضوع فرد را وادار به چرخش گردن می‌کند. چرخاندن فایل های پی دی اف جز راه‌کاری ضروری است که افراد باید آن را بدانند. هنگامی‌که فایلی را برای دیگران اتچ کرده و ارسال می‌کنید، اصلاً مناسب نیست که نسبت‌به حالت عادی خود چرخیده باشد، زیرا معمولاً برای دیگران غیرقابل‌استفاده می‌شود. در مواردی هم که نیاز به پرینت دارید، چرخش فایل pdf به‌کار می‌آید، زیرا محتوایی که چرخیده باشد، هنگام پرینت دردسرساز می‌شود.

چرخش فایل pdf می‌تواند به حالت‌های 90، 180 و 270 درجه انجام گیرد و این درجه براساس میزان چرخیده‌شدن فایل، قابل تنظیم است. نرم افزار چرخاندن پی دی اف راه‌کاری مؤثر برای تنظیم مناسب سندهای پی دی اف است. برای انجام چرخاندن فایل های پی دی اف، می‌توانید از روش‌های رایگان استفاده کنید که برخی از آن‌ها قابلیت ذخیرهٔ نهایی فایل را دارند و برخی نیز ندارند.

فایل های چرخیده پی دی اف چیست؟

هنگامی‌که عکس یا ورد با فرمت پی دی اف ذخیره می‌شود، امکان دارد که تصویر آن در پی دی اف چرخیده باشد. به این معنی که نسبت‌به زاویهٔ اصلی آن دچار تغییر زاویه شده باشد که در این صورت فایل خراب می‌شود. افراد برای بررسی این اسناد، باید گردن خود را بچرخانند و هنگام پرینت یا ارائه آن روی سیستم دچار مشکل‌های جدی می‌شوند. گاهی اوقات فایل‌هایی به دست ما می‌رسند که دچار مشکل‌اند و عملاً درون‌مایهٔ این فایل‌ها دیگر قابل‌استفاده نیست. تغییر زاویه در برخی موارد به‌صورت 90، 180 و 270 است، اما مواردی هم وجود دارند که خود فایل با زوایای خاصی به جز موارد گفته‌شده تغییر پیدا کرده‌اند. مثلا هنگام گرفتن عکس، دست شخص کج شده باشد و عکس با تغییر زاویه گرفته شده باشد. برای استفادهٔ درست از پی دی اف‌های چرخیده‌شده، راه‌کارهایی وجود دارند که رایگان است.

چرخاندن فایل pdf در ادوب ریدر

هنگامی‌که با فایل های چرخیده‌شده مواجه می‌شوید، اولین گزینه‌ای که به فکر افراد می‌رسد، استفاده از ابزار Adobe Reader است. می‌توانید فایل پی دی اف را توسط این نرم‌افزار باز کنید و از قسمت روتیت به اندازهٔ 90، 180 یا 270 درجه، فایل موردنظر را بچرخانید. در این حالت مشکل شما تنها به‌صورت مقطعی حل می‌شود. می‌توانید در لحظه فایل خود را بخوانید یا پرینت بگیرید و مشکلی هم نداشته باشید، اما موضوع اصلی این است که امکان ذخیرهٔ این فایل برای شما مقدور نیست و مشکل به‌صورت همیشگی رفع نمی‌شود، بنابراین باید به دنبال راهکارهای همیشگی برای چرخاندن فایل های پی دی اف باشید.

راه‌کارهای رایگان برای چرخاندن فوری فایل های پی دی اف در گوشی و کامپیوتر

چرخاندن فایل pdf به‌صورت آنلاین

برای این‌که بدانید چگونه صفحات پی دی اف را بچرخانیم، راه‌کارهای مناسب زیادی وجود دارند که یکی از آن‌ها استفاده از ابزارهای آنلاین است. سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها پی دی اف را به‌صورت رایگان اتچ کرده و چرخاندن فایل پی دی اف را انجام دهید. در این سایت‌ها بسته به میزان چرخش سند موردنظر، می‌توانید آن را 90، 180 و 270 درجه تغییر دهید. این چرخش می‌تواند در جهت عقربه‌های ساعت و یا در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام گیرد.

ابزار Rotate PDF در pdftoconverter یکی از سرویس‌های رایگان آنلاینی است که کار چرخاندن فایل pdf را راحت کرده‌است و بدون ازدست‌رفتن کیفیت فایل اصلی، آن را به شما تحویل می‌دهد. سرعت انجام چرخش فایل pdf در این وب‌سایت بسیار بالاست و شاید در چند ثانیه به شما تحویل داده شود، بنابراین دیگر نگران تنظیم سندهای پی دی اف خود نباشید، زیرا راهکارهای فراوانی برای اصلاح آن وجود دارد.

البته در مرورگر کروم و فایرفاکس نیز به‌راحتی می‌توانید صفحات پی دی اف را بچرخانید، اما این موارد قابلیت ذخیرهٔ فایل نهایی را نداشته و تنها می‌توانید جهت مطالعه لحظه‌ای از این ویژگی استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای آنلاین ساده‌ترین راه و سریع‌ترین راه برای انجام چرخش فایل‌هاست، زیرا زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. در این حالت نیازی به گذاشتن وقت برای پیدا کردن برنامهٔ چرخاندن فایل پی دی اف نیست و درگیر مشکلات نصب نخواهید شد. تنها با تایپ آدرس موردنظر در قسمت url مرورگر، به سایت دسترسی پیدا می‌کنید. فایل موردنظر را درگ یا انتخاب می‌کنید و با انجام میزان چرخش موردنظر، فایل خروجی را تحویل می‌گیرید. برای انجام این کار باید به اینترنت دسترسی داشته باشید در غیر این صورت، امکان استفاده از ابزارهای آنلاین در وب‌سایت‌ها وجود ندارد.

چرخاندن صفحه در پی دی اف در اندروید

همیشه برای تنظیم فایل های پی دی اف، کامپیوتر در دسترس ما نیست و گاهی در شرایطی هستیم که تنها از گوشی همراه خود برای انجام این کار، می‌توانیم استفاده کنیم. این‌که چگونه صفحات پی دی اف را بچرخانیم، سؤالی است که هنگام مواجهه با فایل‌های به‌هم‌ریخته برای ما پیش می‌آید.

در گوشی اندروید نرم افزارهای رایگانی وجود دارند که در این شرایط می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این صورت با انجام فوری تنظیمات موردنظر می‌توانید فایل خود را مطالعه کنید و نیازی به چرخش گردن نداشته باشید. همچنین به‌راحتی و در چند ثانیه با تغییر حالت اسناد، آن را برای دیگران ارسال کنید.

نرم افزار برای گوشی اندروید زیاد است، اما پیدا کردن کاربردی‌ترین آن‌ها معمولاً افراد را دچار چالش می‌کند. چرخاندن فایل های پی دی اف در PDF Tools یکی از راه‌های آسان است که به‌صورت رایگان و توسط گوشی امکان‌پذیر است. این نرم افزار چرخاندن پی دی اف دارای 14 ابزار کاربردی و متفاوت است که قابلیت‌های تنظیم متفاوتی را به کاربر می‌دهد. نصب این نرم افزار روی اندروید 4.0.3 و بالاتر امکان‌پذیر است و قابلیت چرخش، ایجاد، ادغام، حذف، قفل و غیره را به افراد می‌دهد.

چرخاندن صفحه در ios و آیفون

همان‌طور که در بالا گفته شد، با گوشی همراه خود می‌توانید تغییرات موردنظر را بدون دغدغه روی فایل خود انجام دهید؛ کافی است نرم افزار رایگان و مناسب گوشی آیفون خود را نصب کرده و با چند کلیک فایل مناسب را دریافت کنید.

Pdf Expert یکی از نرم افزارهای رایگان و بسیار کاربردی در گوشی آیفون است که با مراجعه به اپ‌استور، می‌توانید به‌راحتی آن را دانلود کنید. این اپلیکیشن تنها برنامه چرخاندن فایل پی دی اف نیست بلکه امکانات بی‌نظیر دیگری را نیز به شما می‌دهد. با باز کردن فایل موردنظر خود روی این نرم افزار و زدن روی گزینهٔ روتیت، به‌راحتی می‌توانید به میزان دلخواه خود، چرخاندن فایل های پی دی اف را انجام دهید. در این صورت فایل شما طی چند ثانیه آماده و قابل‌استفاده، انتقال یا ذخیره است. البته نرم افزار چرخاندن پی دی اف تنها این یک مورد نیست، موارد دیگری نیز وجود دارند که به‌صورت رایگان قابل دانلود و استفاده هستند. ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به Xodo، pdfFiller، Pdfelement و غیره اشاره کرد.

چرخاندن صفحه در پی دی اف در ویندوز

شما ممکن است به فایل های اسکن شده‌ای بربخورید که دارای زوایای نامناسبی هستند و هنگام ارسال یا استفاده از آن‌ها دچار مشکل شوید. ویندوز دست ما را برای انجام خیلی از کارها ازجمله چرخاندن فایل های پی دی اف باز می‌گذارد. نرم‌افزارهای بی‌شمار رایگانی برای انجام این کار وجود دارند که بسته به نوع سیستم شما، می‌توانند تعداد بالایی از فایل‌ها را دریافت کرده و روتیت‌شده به شما تحویل دهند. داشتن برنامه چرخاندن فایل پی دی اف در ویندوز ضروری است، زیرا امکان پیشامد چرخش فایل‌های پی دی اف بسیار زیاد است و از این طریق می‌توان مشکل را حل کرد.

یک نرم افزار چرخاندن پی دی اف رایگان و کاربردی در ویندوز Pdf Rotator است که امکان چرخاندن فایل pdf را می‌دهد. همهٔ نرم افزارها امکان ذخیره فایل را نمی‌دهند و تنها می‌توان توسط آن‌ها، عملیاتی موقتی را انجام داد. این نرم افزار امکان چرخاندن فایل های پی دی اف به‌صورت 90 و 180 درجه را می‌دهد و می‌توان هم‌زمان 1000 فایل را با آن ادیت کرد. همچنین فایل هایی که به‌صورت خروجی ارائه می‌دهد، کم‌حجم هستند و رابط کاربری آسانی دارد.

چرخاندن صفحات پی دی اف در مک

پی دی اف یکی از فرمت‌های امن است که تغییر دادن آن کار راحتی نیست و دلیل انتخاب آن توسط افراد برای انتقال اسناد مهم نیز همین است. هنگامی‌که نیاز به تغییراتی مانند چرخش فایل pdf پیدا می‌شود، نرم افزارهایی وجود دارند که این کار را راحت می‌کنند. سیستم‌عامل مکینتاش ویژگی‌های خاص خود را دارد و برنامه‌هایی که برای آن ارائه می‌شود نیز متفاوت است.

یک برنامه چرخاندن فایل پی دی اف در مک PdfElement Pro است که تنها برای چرخش فایل نیست و قابلیت‌های دیگری نیز دارد. هنگامی‌که به فایلی که چرخیده برمی‌خورید، می‌توانید آن را توسط این نرم افزار بازکرده و اقدامات چرخاندن فایل های پی دی اف را روی آن انجام دهید. پس از انجام میزان چرخش مورد نظر آن را save کرده و به‌راحتی استفاده می‌کنید.

نرم افزار کاربردی دیگری نیز برای مک وجود دارد که نام آن PdfExpert است و برای گوشی آیفون نیز استفاده می‌شود. در قسمت قبلی برای گوشی‌ها با سیستم‌عامل آی او اس این نرم افزار را معرفی کردیم، باید بدانید که نسخه مک آن نیز موجود است. می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت رایگان آن را دانلود کرده و فایل های چرخیده‌شده را تنظیم کنید.

راه‌کارهای رایگان برای چرخاندن فوری فایل های پی دی اف در گوشی و کامپیوتر

چرخاندن صفحه در پی دی اف در آیپد

یک دستگاه کاربردی دیگر که معمولاً کاربران زیاد از آن استفاده می‌کنند، آیپد است که سیستم‌عامل آن نیز آی او اس است. درون این پلتفرم نیز چرخاندن فایل های پی دی اف امکان‌پذیر است و با راهکارهای متعددی انجام می‌شود. یکی از آسان‌ترین راه‌ها استفاده از وب‌سایت‌ها برای ادیت و چرخاندن فایل های پی دی اف است. با مراجعه به اپ‌استور و دانلود pdfexpert به‌صورت رایگان، می‌توانید فایل های خود را درون این اپلیکیشن باز کنید و چرخش را انجام دهید.

اپلیکیشن پی دی اف اکسپرت یکی از برنامه‌های کاربردی است که در سیستم‌عامل مک و آی او اس ارائه شده و افراد به‌راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته از ادوبی ریدر نیز می‌توان روی این پلتفرم استفاده کرد اما همان‌طور که گفتیم این راه‌کار لحظه‌ای است و قابلیت ذخیره برای همیشه را ندارد.

چرخاندن صفحه در پی دی اف در گوگل درایو

گوگل درایو یک ابزار بسیار قدرتمند است که هنوز قابلیت‌های آن برای مردم روشن نشده است، اما افرادی که امکانات آن را می‌شناسند، استفادهٔ بی‌نظیری از آن می‌کنند. یکی از قابلیت‌هایی که کار مردم را بسیار راحت کرده‌است، همان چرخاندن فایل های پی دی اف در گوگل درایو است. چرخش فایل pdf معضلی است که با گوگل درایو به‌راحتی حل می‌شود. گوگل درایو را می‌توانید توسط کروم، موزیلا، سافاری و غیره باز کنید و برای استفاده از آن تنها محدود به سیستم نیستید. به‌راحتی توسط گوشی اندروید، آیفون، ویندوز و مک می‌توانید گوگل درایو را استفاده کنید. توسط گوگل درایو فایل پی دی اف خود را باز کنید و چرخاندن فایل های پی دی اف را انجام دهید، در این صورت به‌راحتی به هدف خود می‌رسید.

 

نتیجه‌گیری

هنگامی‌که می‌خواهید از فرمت پی دی اف استفاده کنید، قطعاً قصد شما ذخیرهٔ فایل‌های سالمی است که قابل تغییر نباشند. موارد زیادی پیش می‌آید که فایلی به دست شما می‌رسد و نیاز به چرخش دارد یا فایلی را تولید می‌کنید و با چرخش آن مواجه می‌شوید. حالا چگونه صفحات پی دی اف را بچرخانیم؟ چرخاندن فایل های پی دی اف در ابتدا ممکن است سخت به نظر بیاید، اما راه‌کارها و ترفندهایی برای آن وجود دارند؛ نرم افزار چرخاندن پی دی اف رایگان در این حالت به کمک شما می‌آید. با انتخاب گوشی یا سیستم برای انجام این کار می‌توانید نرم افزار مناسب خود را پیداکرده و فایل ها را اصلاح کنید. راه‌کارها می‌توانند به‌صورت مقطعی باشند یعنی تنها در لحظه نیاز دارید که فایلی را بچرخانید و مطالعه کنید. راهکارهای کاربردی به‌گونه‌ای است که قابلیت ذخیره برای همیشه را به افراد می‌دهند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راه‌کارهای رایگان برای چرخاندن فوری فایل های پی دی اف در گوشی و کامپیوتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *