راهنمای خرید گیفت کارت

راهنمای خرید گیفت کارت

این روزها انواع مختلفی از برنامه‌ها برای انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف ساخته می‌شوند و بخش عظیمی از پیشرفت بشر مرهون ابداعات و اختراعات در زمینه فضای مجازی و علم کامپیوتر است. امروزه تقریباً برای هر موضوعی که در ذهن داشته باشید، برنامه‌ای خواهید یافت که به شما در انجام کارها کمک می‌کنند. طبیعتاً هر کدام از این برنامه‌ها برای شرکت سازنده، درآمدزایی دارند و از این طریق می‌توانند هزینه‌ها را تأمین‌کنند. در کنار برخی از امکانات که به صورت رایگان ارائه می‌شوند، در برخی از برنامه‌ها شاهد پرداخت پول در ازای دسترسی به برخی ویژگی‌ها وامکانات برتر هستیم؛ اگرچه در برخی برنامه‌ها از همان ابتدای کار مجبور به پرداخت هزینه می‌شوید. این پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانند به روش‌های مختلف انجام شوند. یکی از روش‌های محبوب سازندگان برنامه‌ها، استفاده از گیفت کارت است. اگر تا به حال چیزی درباره گیفت کارت نشنیده‌اید و یا اطلاعات محدودی در این باره دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. درباره خرید گیفت کارت و انواع آن نظیر گیفت کارت PSN، خرید گیفت کارت اپل، خرید گیفت کارت استیم و … صحبت خواهیم کرد.

 

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت نوعی اعتبار است که برای خریدهای درون‌برنامه‌ای کمپانی‌های مختلف ارائه می‌شود. در واقع شرکت‌های ارائه‌کننده برنامه‌ها و بازی‌ها برای دسترسی کاربران به امکانات بیشتر، مبلغی را تعیین می‌کنند که باید از جانب کاربر پرداخت شود. در راستای این قضیه، گیفت کارت‌هایی ارائه می‌شوند که راه دسترسی به امکانات بیشتر و انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای هستند. جالب است بدانید که نکته مهم و اصل داستان، نسخه فیزیکی گیفت کارت نیست؛ بلکه کد درج شده در آن اعتبار آن کارت محسوب می‌شود. مشابه این قضیه را در کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری می‌بینید. شما با پرداخت مبلغ تعیین‌شده، می‌توانید اعتباری را در پلتفرم مورد نظر به دست آورید و از طریق آن، دسترسی به برخی امکانات برای شما مجاز می‌شود. بنابراین ممکن است گیفت کارت تنها یک کد باشد که به صورت مجازی به شما عرضه می‌شود.

هر کمپانی به طور مجزا گیفت کارت خود را ارائه می‌کند و با خرید گیفت کارت مخصوص هر استور، مجوز دسترسی به امکانات همان برنامه را دریافت می‌کنید. برای مثال با خرید گیفت کارت اپل، نمی‌توانید از پلی استیشن نیز استفاده کنید. ضمناً گیفت کارت‌ها می‌توانند توسط کشورهای مختلف ارائه شوند و با توجه به کشور سازنده، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. هم‌چنین اعتبار هر کارت نیز با توجه به مبلغی که هزینه می‌کنید متفاوت است. برای مثال گیفت کارت‌هایی با اعتبار 5، 20 و 100 دلاری ارائه می‌شوند که شما با توجه به نیاز و بودجه‌تان آن‌ها را انتخاب می‌کنید. بنابراین پیش از خرید گیفت کارت، تحقیقات لازم را انجام دهید تا انتخاب درستی داشته باشید.

گیفت کارت‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای هدیه دادن باشند. خصوصاً اگر شخص مورد نظرتان گیمر باشد، خرید گیفت کارت می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای به حساب بیاید. این گیفت کارت‌ها به نام فرد خاصی صادر نشده و قابل انتقال و یا شارژ مجدد نیستند. این‌ها از جمله تفاوت‌های کارت اعتباری و گیفت کارت می‌باشد. البته برخی از انواع کارت‌ها که تحت عنوان « گیفت کارت حلقه باز» شناخته می‌شوند، قابلیت استفاده در نقاط مختلف و شارژ مجدد نیز دارند. به هر صورت اگر در خرید هدیه به مشکل خوردید و یا به دنبال یک هدیه منصر به فرد هستید، خرید گیفت کارت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه می‌توانید با انواعی از این کارت‌ها مثل خرید گیفت کارت پلی استیشن و خرید گیفت کارت اپل آشنا شوید.

 

انواع گیفت کارت

همان طور که پیش‌تر گفتیم، گیفت کارت‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها مخصوص برنامه، فروشگاه و یا سایت مربوطه می‌باشند. در این قسمت قصد داریم چند نمونه از گیفت کارت‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • گیفت کارت گوگل پلی

یکی از کاربردی‌ترین گیفت کارت‌های بازار برای کاربران اندروید، گیفت کارت گوگل پلی است. هر کاربری که تلفن همراه اندروید داشته باشد، حتماً با برنامه گوگل پلی یعنی منبع اصلی دانلود برنامه‌های اندرویدی آشناست. در این منبع می‌توانید علاوه بر برنامه‌ها، به تعدا بسیار زیادی فیلم، کتاب، موسیقی و … نیز دسترسی داشته باشید. خرید گیفت کارت گوگل پلی به شما این امکان را می‌دهد که از خدمات غیر رایگان این برنامه استفاده کنید.

راهنمای خرید گیفت کارت

  • گیفت کارت آمازون

بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا یعنی سایت آمازون نیز برای دسترسی به خدمات و محصولاتش گیفت کارت‌هایی را ارائه می‌کند. در این سایت می‌توانید انواع برنامه، بازی، موسیقی، کتاب و هرچیزی را که به ذهنتان می‌رسد سفارش دهید. در ایران این سایت بیشتر به خاطر کتاب‌های مرجع و معتبر شناخته می‌شود. خرید گیفت کارت‌های آمازون با اعتبارهای گوناگون امکان‌پذیر است.

  • گیفت کارت اپل

خرید گیفت کارت اپل برای کاربران سیستم IOS ایفون و گوشی‌های اپل، مانند گیفت کارت گوگل پلی برای کاربران اندروید است. برنامه‌هایی همچون اپ استور و ایتونز که به عنوان منبعی برای سیستم IOS در نظر گرفته می‌شوند دارای خریدهای درون برنامه‌ای هستند که برای دسترسی به آن‌ها به خرید گیفت کارت نیاز است. از آن‌جا که دستگاه‌های اپل Open source نیستند و منابع محدودی برای تهیه برنامه‌ها دارند، خرید گیفت کارت اپل و هدیه دادن آن می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

  • گیفت کارت پلی استیشن

یکی دیگر از محبوب‌ترین گیفت کارت‌ها، مربوط به پلی استیشن است. برای دسترسی به جدیدترین بازی‌ها و امکانات پلی استیشین‌های سونی، نیاز به خرید گیفت کارت پلی استیشن یا همان گیفت کارت PSN دارید. این گیفت کارت‌های امریکایی با اعتبارهای مختلف نظیر 10، 20، 50 و 100 دلار ارائه می‌شوند. اگر عزیزی دارید که به بازی با پلی استیشن علاقه دارد، گیفت کارت PSN می‌تواند هدیه خوبی برای او باشد.

راهنمای خرید گیفت کارت

  • گیفت کارت استیم

این مورد نیز یکی از موارد مورد علاقه گیمرهاست که دنیایی از بازی‌های جدید و اورجینال را به آن‌ها هدیه می‌کند. steam پلتفرمی است که بازی‌های دیجیتال را توزیع و مدیریت می‌کند. برای آن که بتوانید بازی‌های اورجینال و آنلاین را از استیم دانلود کنید، به خرید گیفت کارت استیم نیاز دارید. این کارت‌ها امکان خرید درون برنامه‌ای را برایتان فراهم می‌کنند.

  • انواع دیگری از گیفت کارت‌ها نظیر گیفت کارت مایکروسافت، ای بی، ایکس باکس و … وجود دارند. در این قسمت به معرفی محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها پرداختیم. در ادامه با راهنمای خرید گیفت کارت آشنا خواهید شد.

چگونه گیفت کارت بخریم؟

اگر می‌خواهید گیفت کارت بخرید، بهتر است نکات زیر را حین خرید گیفت کارت در نظر داشته باشید:

  • برای خرید گیفت کارت پیش از هرچیز باید مرکز فروش معتبری را پیدا کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که این مرکز سابقه خوبی در فروش گیفت کارت داشته است.
  • حتماً مطمئن شوید که کدهای گیفت کارت استفاده شده نباشند.
  • پیش از خرید گیفت کارت حتماً شرایط خرید را مطالعه کنید و در صورت رضایت کامل، خرید را انجام دهید.
  • چند منبع و مرجع را چک کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • اعتبار گیفت کارت را با توجه به نیاز و بودجه‌تان انتخاب کنید.
  • پس از خرید گیفت کارت، مبلغ کسر شده از حساب را چک کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید خریدی دلچسب و رضایت‌بخش داشته باشید. فراموش نکنید در صورت هدیه دادن گیفت کارت، باید آن را با توجه به نیاز شخص مورد نظرتان انتخاب کنید.

 

کلام آخر

در دنیای پیشرفته امروزی که اغلب کارها با استفاده از فضای مجازی و اینترنت پیش می‌روند و برنامه‌ها نقش مؤثری در این مسیر دارند، حتی پرداخت‌ها نیز شکل دیگری به خود گرفته‌اند. در این مقاله یکی از روش‌های پرداخت یعنی خرید گیفت کارت را بررسی کردیم. هم‌چنین به مواردی نظیر خرید گیفت کارت اپل، خرید گیفت کارت پلی استیشن ، گیفت کارت PSN و خرید گیفت کارت استیم پرداختیم. تجربه خود را درباره خرید گیفت کارت با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید و کاربردی باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید گیفت کارت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *