راهنمای خرید پلی استیشن

خرید پلی استیشن

تاریخچه کنسول‌های بازی به دهه هفتاد میلادی برمیگردد و از آن زمان تا کنون کنسول‌های بسیاری روی کار آمدند. از معروف‌ترین‌های صنعت بازی می‌توان به نینتندو، آتاری، سگا، پلی استیشن و ایکس باکس اشاره کرد.که با خرید پلی استیشن در عصر حاضر از مزایا و ویژگی‌های خاصی می‌توان بهره گرفت پس بهتر است با نکات این کنسول جذاب بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی پلی استیشن

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در جهان پلی‌استیشن محصول شرکت ژاپنی سونی است. این شرکت در اواخر سال ۱۹۹۴ با رونمایی از اولین کنسول خود یعنی پلی استیشن یک انقلابی در کنسول‌های نسل پنجم جهان بپا کرد و به سادگی رقبای خود را کنار زد و صنعت بازی را متحول ساخت.

یکی از نقاط قوت خرید پلی استیشن در جهان و وجه امتیاز آن نسبت به سایر رقبایش بازی‌های انحصاری و محتوای این کنسول است که این روند در زمان پلی استیشن ۲ و با ساخت بازی‌های انحصاری مهیج بیشتری چون (گاد آف وار)، (جک اند دکستر) و (اسلای کوپر) به اوج خود رسید.

سونی در کنار داشتن بازی‌های انحصاری برای کنسول خود همواره میزبان خوبی نیز برای بازی‌های غیر انحصاری است و از آن‌ها پشتیبانی خوبی می‌کند که این امر نیز از مهم‌ترین سیاست‌های این شرکت برای بقا و ماندگاری این کنسول در صنعت بازی شده است.

 

پلی استیشن یک

انقلابی در صنعت بازی با خلق پلی استیشن از شرکت سونی رخ داد که با خرید پلی استیشن مردم جهان می‌توانستند بازی‌های ویدئویی سه بعدی را تجربه کنند. در ابتدا این کنسول در طرح و ابعاد بسیار بزرگی ساخته شد اما در سال‌های بعدی سونی توانست آبدیت خوبی را روی کنسول خود پیاده سازی کند.

پلی استیشن ۲

در ساخت پلی استیشن دوم همکاری شرکت سونی و فلیپس باعث پشتیبانی کنسول از (DVD) شد و با خرید این نسل از پلی استیشن، می‌توانستیم فیلم نیز تماشا کنیم. از دیگر مزایای خرید این دستگاه در آن زمان می‌توان به حجم آن اشاره کرد که از ۱۲۸ کیلوبایت به ۸ مگابایت ارتقا یافته بود.

خرید پلی استیشن

پلی استیشن ۳

عرضه‌ی پلی استیشن سوم در نسل هفتم کنسول‌های بازی‌ ویدئویی اتفاق افتاد که در این زمان شرکت مایکروسافت با کنسول ایکس باکس۳۶۰ رقابت جذابی را با پلی استیشن ۳ به راه انداخت. خرید پلی استیشن ۳ در میان کنسول‌های سونی از محبوبیت کمتری برخوردار است.

در این زمان بیشتر بازی‌های مولتی‌پلتفرم روی ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شدند که به این علت و عدم موفقیت پلی استیشن در حمایت از بازی‌های شخص ثالث در این برهه از زمان، این کنسول با افول مواجه شد. بجز این دوره می‌توان گفت پلی استیشن همیشه پشتیبانی خوبی از بازی‌های غیر انحصاری داشته و توانسته سازندگان بازی‌های مستقل را نیز جذب کند که نتیجه‌ آن تنوع در بازی‌ها و رضایت مشتریان در خرید کنسول بازی پلی استیشن است.

پلی استیشن۴

در سال ۲۰۱۳ نسل جدید کنسول‌ها وارد بازار شدند که خرید پلی استیشن ۴ از همه‌ی جهات نسبت به نسل قبلی خود برتر و قوی‌تر ظاهر شد و نام خود را با فروش ۱۰۸میلیون واحد تا سال ۲۰۲۰ بعنوان اولین و بهترین کنسول نسل هشتم ثبت کرد.

در این نسل شرکت سونی از تجربیات و اشتباهات گذشته‌ خود در دوران پلی استیشن ۳ استفاده کرد و از نظر سخت افزاری، قیمت عرضه‌ی کنسول، از نظر بازی‌های مستقل و هم چنین بازی‌های انحصاری توانست محبوبیت خود را دوباره در میان طرفدارانش تثبیت کند.

پلی استیشن ۵

جدیدترین کنسول شرکت سونی نیز در سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی عرضه شد و تا کنون استقبال خوبی از آن شده است. پلی استیشن ۵ و دسته های آن دارای طراحی جدید و متفاوتی است و از نظر محتوا نیز پیشرفت چشمگیری دارد و در مدت دو سال ۳ بازی جذاب عرضه شده و انتظار عرضه بازی‌های بیشتر و بهتر نیز می‌رود.

قیمت­گذاری همیشه یکی از نکات قوت خرید پلی استیشن بوده است که متاسفانه در عرضه آخرین نسخه‌ یعنی پلی استیشن ۵ این نکته کمرنگ شده است و گران‌تر کردن بعضی از بازی‌های انحصاری و گزارش‌های مالی این شرکت و افزایش قیمت کنسول در برخی از مناطق موجب نگرانی کاربران شده است.

 

کلام پایانی

شما هم اگر جز طرفداران بازی‌های ویدئویی هستید و به دنبال خرید کنسول بازی با قیمت‌های مناسب و مورد اعتماد می‌گردید می‌توانید با سر زدن به فروشگاه اینترنتی بای قسط از انواع کنسول‌ها و قیمت‌ها مطلع شوید و خرید قسطی کنسول بازی را در این سایت به راحتی انجام دهید. 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید پلی استیشن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *