راهنمای خرید میکروفون بی سیم

راهنمای خرید میکروفون بی سیم

آیا تا به حال از میکروفون بی ‌‌سیم استفاده کرده‌اید؟ همه می‌دانیم که میکروفون‌های معمولی صدا را به سیگنال صوتی الکتریکی تبدیل می‌کنند. صدا از طریق کابل به سیستم صوتی ارسال می‌شود. میکروفون‌های سیمی در گذشته باعث می‌شد استیج‌های موسیقی زنده مملو از کابل‌های میکروفون برای وکال، گیتار، درام و سایر سازها باشند. این بهم ریختگی سیم‌ها روی استیج همیشه همیشه با چالش روبرو می‌شد. امروزه میکروفون‌های بی‌سیم چارساز مشکلات استفاده از میکروفون‌های معمولی باسیم است. با میکروفون بی‌ سیم دیگر لازم نیست نگران سیم سرگردان میکروفون باشیم.

در این مقاله قصد داریم در مورد میکروفون بی‌سیم صحبت کنیم. همچنین به انواع میکروفون بی ‌سیم که در سایت آوازک به فروش می‌رسد اشاره خواهیم کرد.

سیستم میکروفون بی سیم چیست؟

با پیشرفت‌های مداوم تکنولوژیکی و بهبود کیفیت صدا و قابلیت اطمینان، میکروفون‌های بی‌سیم مقرون به صرفه‌تر و محبوب‌تر از همیشه هستند. کاربردهای بالقوه آنها بسیار فراتر از چیزی است که در صحنه می‌بینید. به عنوان یک مجری می‌توانید میکروفون‌های بی‌سیم را آزادانه در هر جایی که می‌خواهید ببرید و حرکت کنید.

میکروفون‌های بی‌سیم میکروفون‌هایی هستند که برعکس میکروفون باسیم بدون سیم یا کابل فیزیکی که مستقیماً آن را به تجهیزات تقویت کننده‌ میکروفون متصل می‌کند، عمل می‌کنند.

راهنمای خرید میکروفون بی سیم

میکروفون‌های بی سیم سیگنال‌های صوتی ایجاد شده توسط میکروفون‌ها را به سیگنال‌های رادیویی تبدیل می‌کنند که توسط فرستنده از طریق هوا به گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده سیگنال‌های رادیویی را دوباره به سیگنال های صوتی تبدیل می‌کند که سپس از طریق سیستم صوتی ارسال می‌شود. این میکروفون‌ها نیاز به کابل‌ها یا سیم‌ها را از بین می‌برند، بنابراین دیگر به سیستم صوتی متصل نمی‌شوید یا در محیط‌های شلوغ و پرسیم تردد نمی‌کنید.

میکروفون‌ بی ‌سیم اجازه می‌دهد تا صدای کاربر به صورت بی سیم به گیرنده خود که در سیستم صوتی قرار دارد منتقل شود. سیستم صوتی سیگنال گیرنده را تقویت کرده و از بلندگوهای سیستم خارج می‌کند.

یک سیستم میکروفون بی ‌سیم از سه جزء اصلی تشکیل شده است که با یکدیگر به عنوان ایستگاه رادیویی کم مصرف و مجزا کار می‌کنند.

 

مزایای میکروفون بی سیم

سادگی: میکروفون بی‌ سیم را می توانید به راحتی راه‌اندازی کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید. با این میکروفون صحنه شما تمیزتر است و میکروفون‌های شما چون دیگر سیم ندارند کمتر مزاحم هستند، بنابراین با این میکروفون‌ها می‌توانید روی عملکرد خودتان تمرکز کنید.

تحرک: با این میکروفون‌ها می‌توانید تحرک بیشتری روی صحنه داشته باشید. میکروفون‌های بی‌سیم شما را در هر جایی که اجرا می‌کنید، همراهی می‌کنند.

تطبیق پذیری: تنوع زیاد میکروفون‌ها، پیکربندی سیستم و سایر ویژگی‌هایش به این معنی است که سیستم‌های بی‌سیم می‌توانند تقریباً با هر کاری که انجام می دهید و هر مکانی که می روید سازگار شوند.

 

شما می‌توانید انواع میکروفون بی سیم با کیفیت و به روز را از سایت آوازک به راحتی خریداری کنید.

انواع تجهیزات صوتی زیکو در سایت آوازک برای مخاطبان عرضه شده است. شما می‌توانید هر محصولی که در نظر دارید را بدون هیچ دردسری از سایت آوازک خریداری کنید.

 

عناصر اصلی میکروفون‌ های بی سیم

سیستم‌های میکروفون بی ‌سیم سیستم‌هایی هستند که از ساده تا پیچیده طبقه بندی می‌شوند. اما همه آنها شامل ترکیبات مختلفی از این اجزای کلیدی هستند:

۱- فرستنده: سیگنال صوتی را از میکروفون به سیگنال رادیویی تبدیل می‌کند. دو نوع فرستنده وجود دارد:

۱) فرستنده میکروفون دستی: میکروفون دستی و فرستنده را در یک واحد ترکیب می‌کند.

۲) فرستنده Bodypack : فرستنده‌هایی که برای برای انواع کاربردهای آوازی و ساز ایده آل هستند.

۲- گیرنده‌ها: ماژول هایی که سیگنال های رادیویی ارسال شده از فرستنده‌ها را دریافت کرده و دوباره به صدا تبدیل می‌کنند.

 

حال قصد داریم فرستنده‌ها و گیرنده‌ها را بیشتر توضیح دهیم.

راهنمای خرید میکروفون بی سیم

انواع فرستنده ها

دو نوع فرستنده دستی یا بادی پک  سیگنال‌های صوتی را به سیگنال‌های رادیویی تبدیل می‌کنند تا بتوان آنها را بدون کابل به یک گیرنده بی‌سیم ارسال کرد.

فرستنده میکروفون دستی: این فرستنده در دسته میکروفون ادغام شده است، بنابراین هر دو عملکرد فرستنده و میکروفون در یک واحد قرار می‌گیرند. مانند میکروفون‌های سیمی معمولی، میکروفون‌های صوتی دستی بی‌سیم برای برآورده کردن الزامات آوازی مختلف و ترجیحات نوازندگان طراحی شده‌اند. تنوع زیادی از میکروفون دستی در دسترس است.

 

فرستنده بادی پک: میکروفون‌های Lavalier، Headworn و Instrument و همچنین کابل‌های گیتار برای ارسال سیگنال‌های صوتی خود باید به فرستنده بادی پک متصل شوند.

میکروفون‌های زیر دارای فرستنده های بادی پک هستند:

 

۱) میکروفون هدستی: هدست‌های مستحکم، راحت و با موقعیت‌یابی آسان، با هر تنظیمی صدای عالی را ارائه می‌دهند.

۲) میکروفون آواز(Lavalier ): این فرستنده‌ها در طیف وسیعی از اندازه‌ها ارائه می‌شوند. آنها برای شما صدای با کیفیت و حرفه‌ای ایجاد می‌کنند. همچنین صدای کامل و واضحی را برای برنامه‌های گفتاری ارائه می‌دهند.

۳) میکروفن کندانسور(Instrument): این میکروفون بی‌ سیم راه حلی همه کاره برای نوازندگان بادی، برنجی و کوبه‌ای با حجم بالایی از صدا است.

۴) کابل گیتار/باس: هر گیتاری را برای اجرای بی‌سیم به فرستنده بادی پک متصل می کند.

 

انواع گیرنده ها

گیرنده‌های بی‌سیم سیگنال‌های RF ارسال شده از فرستنده میکروفون بی سیم دستی یا فرستنده بادی پک را به سیگنال صوتی تبدیل می‌کنند. انواع گیرنده‌ها را در زیر توضیح داده‌ایم:

 

۱) گیرنده‌های تک کانالی: این رایج‌ترین نوع گیرنده است. گیرنده‌ها معمولا دارای خروجی‌های صوتی XLR و ¼ اینچی برای اتصال به دستگاه‌های مختلف هستند. واحدها ممکن است به صورت ایستاده یا قابل نصب روی قفسه باشند و معمولاً با برق AC تغذیه می‌شوند. ممکن است نشانگرهایی برای سطوح قدرت و سیگنال وجود داشته باشد. گیرنده‌های Diversity از دو آنتن استفاده می‌کنند که ممکن است جدا شوند یا به طور دائم متصل شوند.

۲) گیرنده‌های چند کاناله: این نوع دو یا چند کانال بی‌سیم را ارائه می‌دهد که به چندین کاربر اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم در ارتباط باشند. این سیستم‌ها به طور کلی با ترکیب فرستنده‌های مختلفی عرضه می‌شوند. گزینه‌های رایج آن گیرنده های دوتایی یا چهارگانه هستند.

۳) گیرنده‌های قابل حمل: این گیرنده‌ها شبیه فرستنده‌های قابل حمل خارجی هستند. آنها با اندازه کوچک مشخص می شوند. حداقل یک یا دو خروجی هستند. کنترل‌ها و نشانگرها، و به طور معمول با باتری کار می‌کنند. گیرنده‌های قابل حمل برای نصب مستقیم روی دوربین فیلمبرداری یا دوربین DSLR عالی هستند.

۴) گیرنده پدال گیتار: این نوع گیرنده در میکروفون بی سیم با در نظر گرفتن کاربری نوازنده گیتار یا باس طراحی شده است. روی پدال برد نصب می‌شود و می‌توان آن را توسط خود پدال برد تغذیه کرد.

 

چه نکاتی را در خرید میکروفون بی سیم باید در نظر بگیریم؟

هنگام خرید میکروفون بی سیم باید تمام الزامات و نیازهای خود را در نظر بگیرید. هر شخص می‌تواند فرستنده و گیرنده متفاوتی داشته باشد. همچنین حتما باید محل قرار گرفتن بلندگو را در خرید میکروفون در نظر گرفت. زمانی که قصد دارید نوع گیرنده خود را انتخاب کنید، باید در نظر بگیرید که فاصله میکروفون تا گیرنده چه مقدار است. یا به این نکته توجه کنید که آیا مانع فیزیکی بین این دو وجود دارد یا نه؟ مدل و نوع این میکروفون‌ها نیز براساس کاربردی که شما از آنها می‌خواهید مشخص می‌شود. معمولا مجریان، بازیگران تئاتر، مربیان ورزشی از میکروفون یقه‌ای استفاده می‌کنند.

در هنگام خرید میکروفون بی سیم باید توجه کنید که برد آن UHF است یا VHF. اگر دستگاه بی‌سیم شما UHF باشد، فرستنده قدرت بالاتری دارد و کیفیت بهتر است. همچنین این نوع برد با امواج تلویزیونی تداخل کمتری دارند. به طور کل محدوده برد VHF ۱۷۴ تا ۲۱۶ مگاهرتز است و محدوده برد UHF نیز ۴۷۰ تا ۸۰۵ مگاهرتز است.

موارد و ملاحظات دیگری نیز هستند که هنگام خرید این دستگاه باید به آنها توجه داشته باشید. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این انواع این دستگاه‌ها با کارشناسان مجرب آوازک در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها استفاده کنید.

 

خرید میکروفون بی سیم از آوازک

آوازک یک سایت معتبر و با سابقه فروش تجهیزات صوتی و الکترونیکی است. آوازک یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که شما می‌توانید تجهیزات صوتی مورد نظر خود را با خیال راحت از آن خریداری کنید. همچنین در آوازک کارشناسان مجربی فعالیت می‌کنند که پاسخگوی تمام سوالات و مشکلات شما هستند. شما می‌توانید انواع میکروفون بی سیم را با خیال راحت از آوازک خریداری کنید.

محصولاتی که از آوازک خریداری می‌کنید، از طریق پست، تیپاکس و پیک موتوری هرجای ایران که باشید، به دستتان خواهد رسید. همچنین شما می‌توانید با خیال راحت به صورت اقساطی از سایت خریداری کنید. از خدمات مهم آوازک می‌توان به تعمیر لوازم صوتی نیز اشاره کرد. همچنین فروش عمده، نصب و راه اندازی انواع میکروفون و تجهیزات صوتی در تمامی اماکن مورد نظر شما مثل هیئت‌ها، مجالس عروسی، فروشگاه‌ها، مدارس و … توسط کارشناسان آوازک انجام می‌شود.

در سایت آوازک انواع میکروفون بی سیم برندهای معتبری مانند زیکو به فروش می‌رسد. میکروفون‌های بی سیم مانند میکروفون باسیم ZICO DM-2500 ، میکروفون باسیم ZICO DM-1000 ، میکروفون باسیم ZICO DM-1500 ، میکروفون بیسیم ZICO UH-50C ، میکروفون بیسیم ZICO UH-800 ، میکروفون بیسیم ZICO UR-1000H ، میکروفون بیسیم ZICO TD-9000C و دیگر میکروفون‌های با کیفیت زیکو در سایت آوازک قابل خریداری هستند.

 

قیمت میکروفون بی سیم

انواع میکروفون بی سیم براساس برند، کاربرد، مدل و سایر ویژگی‌هایی که دارد، قیمت‌های متفاوتی دارد. قیمت این میکروفون‌ها از مدل میکروفون باسیم گرانتر است. به هرحال برای اینکه میکروفون با کیفیت‌تری داشته باشید که چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید، بهتر قیمت بیشتری برای آن بپردازید. اگر کیفیت و برند میکروفون برای شما اهمیت دارد، پس بهتر است میکروفون‌های گرانتر را انتخاب کنید. انواع میکروفون‌های بی‌سیم با قیمت‌ها، برندها و کیفیت‌های گوناگون در سایت آوازک قابل مشاهده و خریداری هستند.

 

کلام آخر

با نگاهی گذرا به برخی از نوآوری‌های تکنولوژیکی امروز، متوجه خواهید شد که تحول در بعضی از تجهیزات الکترونیکی، تا چه میزان مشکلات بشر را رفع کرده است. میکروفون بی سیم نیز یکی از تجهیزات الکترونیکی و صوتی مهم است که نیازهای بسیاری از افراد را حل کرده است. با این میکروفون‌ها راحت می‌توانید اجرا کنید و در صحنه تحرک داشته باشید. در این مقاله از سایت آوازک در مورد این نوع دستگاه‌های پرکاربرد و خرید آن از آوازک با شما صحبت کردیم. شما می‌توانید برای خرید و کسب اطلاعات مورد نیاز به کارشناسان آوازک در تماس باشید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای خرید میکروفون بی سیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *