تنظیمات اینترنت همراه اول و حل مشکلات تنظیمات اینترنت

همراه اول

اینترنت یکی از مواردی است که این روزها برای اکثر مردم به عنوان یک ضرورت شناخته شده است و تقریبا همه سعی می کنند اینترنت پرسرعت و بدون مشکلی داشته باشند ، در یک تعریف ساده می توان گفت که اینترنت یک شبکه جهانی است سبب می شود میلیون ها سیستم به یکدیگر در جهان متصل شوند.

این پیشرفت تکنولوژی و اینترنت سبب شده تا بسیاری از کارها در زمانهای کوتاهی انجام شوند و بدون معطلی و اتلاف وقت صورت بگیرند.

اگر از دسته کاربران همراه اول هستید که با مشکل اینترنت همراه اول روبرو هستید باید بدانید که تنظیماتی وجود دارد که شما می توانید با انجام آن ، مشکلات اینترنت خود را حل کنید، تنها کافی است که مراحل زیر را به دقت انجام بدهید.

سیستم عامل IOS

1)به منوی تنظیمات گوشیتان وارد شوید

2) گزینه Cellular  را کلیک نمایید.

3)هم اکنون وارد بخش Cellular Data Options شوید.

4)در این قسمت باید گزینه Cellular Data Network را انتخاب نمایید.

5)در این قسمت باید APN  باید mcinet را وارد نمایید و سپس در بخش Username  و Password  چیزی ننویسید.

سیستم عامل اندروید

1)به بخش تنظیمات یا Setting  گوشیتان بروید

2)در این مرحله باید Mobile Networks را انتخاب کنید

3)وارد قسمت Access Point Names شوید

4)در این قسمت گزینه ADD  را مشاهده می کنید که باید روی آن کلیک کنید

5)باید یک APN  جدید بسازید

6)در قسمت Name  باید MCI-Internet را وارد کنید و APN  را mcinet  بنویسید و مابقی بخش ها را خالی بگذارید و سپس ذخیره کنید

7)حالا باید این APN جدید را انتخاب نمایید ، برای اینکار حباب  آبی رنگ را فشار دهید که سبز شود.

 

دلیل قطعی اینترنت همراه اول

دلیل قطعی اینترنت همراه اول چیست؟ قبلا مشکلی بابت این موضوع مطرح شده بود ، تقریبا سه سال پیش ، اگر این مشکل را دارید میتوانید در ادامه راهکار حل این مشکل را بدانید. انها می توانند از طریق دامنه ی امن HTTP وارد شوند و این امکان برای کسانی که از WAP استفاده می کنند، دیگر پشتیبانی نمی شود و این کاربران باید برای دریافت تنظیمات مجدد HTTP از طریق این اپراتور اقدام نمایند. در غیر این صورت نمی توانند از اینترنت سیمکارت خود استفاده نمایند. (باید اشاره کنیم که تعداد بسیار زیادی از کاربران از دامنه ی امن HTTP استفاده می کنند و نیازی به اقدام برای دریافت مجدد تنظیمات وجود ندارد؛ تنها تعداد اندکی از کاربران از دامنه ی WAP  استفاده می نمایند)

بیشتر بخوانید  نحوه فعال کردن اینترنت نامحدود همراه اول

برای انجام تنظیمات دستی می توانید در ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی خود شده و از آنجا به روی گزینه ی Mobile Networks کلیک نمایید. سپس صفحه برای شما نمایش داده می شود که در آن گزینه هایی به نام Access Point Name و یا APN مشاهده می کنید، اکنون کافیست فقط برای ساخت یک APN جدید به روی گزینه ی Add APN که در گوشه ی بالا، سمت راست قرار دارد کلیک کرده و بعد از نوشتن یک راه نام برای اینترنت خود (دلخواه) در مقابل گزینه ی APN عبارت mcinet را تایپ کرده و ذخیره نمایید.

(Settings > Mobile Networks > Access Point Name(APN

کمپانی همراه اول نیز در این خصوص اعلام کرده است که تاکنون به کاربرانی از دامنه ی WAP برای اتصال به اینترنت سیمکارت خود استفاده می کردند، در فواصل زمانی مختلف پیامک هایی با مضمون تغییر تنظیمات اینترنت سیمکارت خود ارسال شده است. اکنون اگر شما نیز با این مسئله رو به رو هستید، می توانید به راحتی با استفاده از دستور العمل بالا تنظیمات اینترنت گوشی هوشمند خود را تغییر داده و دوباره از اینترنت سیمکارت خود استفاده نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4.7/5 - (12 امتیاز)

نظرات در مورد : تنظیمات اینترنت همراه اول و حل مشکلات تنظیمات اینترنت

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ببخشید الان چند روز هست نت همراه اول هی قطع و وصل میشه یعنی 5 دقیقه هم نمیشه که میری تو نت و قطع میشه و دوباره تا یک ربع بعد نت روشن میشه باز بعد 5 دقیقه قطع میشه با هردوتا خط همراه اولی که دارم همینه لطفا رسیدگی کنید اصلا نمیتونم تو نت برم خیلی سخت شده برام