دلایل مهم شکستن دندان چیست؟

دلایل مهم شکستن دندان چیست؟

شکستن دندان و همه چیز درباره آن

شکستن دندان یکی از مواردی است که بعد از رخ دادن می تواند زیبایی لبخند شما را تا حدودی تحت شعاع قرار دهد. به همین دلیل بعد از رخ دادن این موضوع شما قطعا برای ترمیم از طریق کلینیک دندان پزشکی برتر در شهر خود اقدام خواهید نمود. شکستن دندان ممکن است دلایل متعددی را دارا باشد و این دلایل را می توانیم به روش های بسیاری تا حدود زیادی کنترل کنیم. گاهی نیز ما به دلایل وراثتی نمی توانیم راه های جلوگیری کننده را کنترل کنیم و به همین می توانیم در تعدادی از مردم همواره این مشکل را مشاهده نماییم. زیبایی لبخند یکی از مواردی است که می تواند زیبایی چهره شما را دو چندان نماید. به همین دلیل در صورت بروز چنین رخ داد هایی برای ترمیم سریعا اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در زمینه این موارد و موارد مرتبط به این موضوع را در اختیار خوانندگان قرار دهیم تا با توجه به این مطالب بتوانند در صورت نیاز به آسانی راه حل مناسب را بیابند و برای آن اقدام کنند.

شکستن دندان و ترمیم آن

شکستن دندان چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

گاهی ممکن است به دلایل گوناگونی دندان های شما بشکنند. شکستن دندان به معنی جدا شدن قسمتی از دندان یا کل دندان از باقی قسمت های دندان است. بعد از خوردن غذا، در حین خوردن غذا، در حالت عادی و … ممکن است دندان ها دچار چنین مشکلی شوند. اگر بعد از شکسته شدن دندان به آینه نگاه کنید متوجه خواهید شد که لبخند شما دیگر زیبایی قبل را ندارد و قطعا برای رفع این مورد به پزشک مراجعه خواهید نمود و در صدد ترمیم آن خواهید بود. شکستگی ممکن است کم و گاهی ممکن است زیاد باشد. در هر دو صورت برای رفع آن بهتر است به کلینیک دندان پزشکی مطرح مراجعه نمایید و از پزشکان در زمینه رفع این مشکل مشورت بگیرید. آن ها می توانند بهترین روش ترمیم را با توجه به عکس رادیولوژی دندان های شما تشخیص دهند و برای رفع آن اقدام نمایند.

دلایل مهم شکستن دندان چیست؟

اما یکی از سوال های مهمی که ممکن است برای افراد درگیر پیش آمده باشد، این است که چرا و به چه علتی دندان ها می شکنند؟ طبق گفته محققین مینای دندان به عنوان یکی از محکم ترین ساختار های بدن در حال فعالیت است و به همین دلیل شکستن آن کمی دور از انتظار خواهد بود. برای پاسخ به این سوال مهم می توانیم علل و دلایل شکستن دندان را مورد بررسی قرار دهیم:

  1. بیماری های زمینه ای موجود: گاهی ممکن است به دلایلی ژنتیکی مینای دندان شما ضعیف باشد و به راحتی بشکند. نه تنها این مورد بلکه ممکن است به دلایلی مانند عفونت لثه ، پوکی استخوان، مسواک زدن با فشار زیاد، کمبود ویتامین ها، خوردن شیرینی جات و نوشابه های گازدار و… این مشکل یعنی شکستن دندان رخ دهد.
  2. تغذیه نامناسب: این مورد از ابتدای تولد تا بزرگسالی می تواند بر روی دندان های ما تاثیر گذار باشد. مصرف موادی که دارای انواع ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی مورد نیاز است، می تواند دندان های ما را محکم تر نموده و در برابر شکستن آن ها را مقاوم نماید. همچنین پرهیز از مصرف مواد مضر مانند نوشابه ها، شیرینی جات، سیگار و الکل می تواند در این راستا یاری دهنده باشد.

رسم توضيحي 2 ترمیم دندان شکسته در کلینیک دندان پزشکی

  1. دندان قروچه: این بیماری را می توانیم در بین هر سه نفر در دنیا مشاهده کنیم. در اثر ساییده شدن دندان ها به یک دیگر، مینای دندان از بین می رود و همین مورد می تواند باعث شکستن دندان شود. برای جلوگیری از این مورد می توانید به پزشک مراجعه نمایید.
  2. ورزش های پر خطر: ورزش هایی مانند بوکس، کاراته که ضربه های شدید حریف می تواند به دهان و دندان اصابت کند، در نهایت باعث شکستگی دندان ها خواهد شد.
  3. پوسیدگی دندان: پوسیدگی دندان که توسط باکتری های تجزیه کننده رخ می دهد، باعث ایجاد جرم می شوند و همین مورد می تواند دندان ها را ترد و شکننده نماید. برای مهار این دلیل می توانید نظافت دهان و دندان خود را رعایت نمایید.

با توجه به این موارد می توانید برای جلوگیری از شکستن دندان ها اقدام نمایید و با رعایت این موارد و گاهی مراجعه به پزشک در کلینیک دندان پزشکی احتمال این مشکل را رفع کنید.

بعد از شکستن دندان چه اقداماتی لازم است؟

بعد از شکستن دندان ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید برای عدم شکستگی بیشتر یک تکه آدامس بدون قند را بر روی دندان شکسته قرار دهید و در نهایت به پزشک مراجعه نمایید. دلیل استفاده از آدامس بدون قند، گیر نکردن دندان تیز شده به قسمت های داخلی دهان و زبان است. در این حالت از بریدن زبان و … جلوگیری خواهد شد. نه تنها از آدامس بلکه از باند یا گاز استریل نیز می توانید در این روش استفاده کنید. خونسردی خود را حفظ کنید چرا که روش های متعددی برای ترمیم دندان شما موجود است و پزشک شما برای درمان قطعا کوتاهی نخواهد کرد. در نظر داشته باشید مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید، چرا که ممکن است چرا که ممکن است باعث عفونت و در نهایت سبب از دست دادن دندان های شما شود.

رسم توضيحي 3 دلایل مهم شکستن دندان چیست؟

ترمیم دندان شکسته در کلینیک دندان پزشکی

از روش های ترمیم دندان شکسته می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کانتورینگ دندان
  2. لمینت دندان
  3. روکش دندان
  4. ونیر دندان کامپوزیتی
  5. ایمپلنت دندان

پزشک شما بعد از بررسی های متعدد می تواند روش مورد نظر برای ترمیم شکستگی را به شما عنوان نموده و در نهایت برای رفع آن اقدام لازم را مبذول نمایند. در نظر داشته باشید مراقبت های بعد از انجام ترمیم مانند استفاده مرتب از دهانشویه، مسواک دو نوبت در روز، مراجعه مرتب و بی وقفه به پزشک، کشیدن نخ دندان یک نوبت در روز و …. بسیار مهم هستند و در صورت رعایت این نکات می توانید تا مدت ها از ترمیم انجام شده راضی باشید. همچنین انتخاب بهترین کلینیک دندان پزشکی و انتخاب بهترین پزشک نیز می تواند در زمینه رضایت شما بسیار تاثیر گذار باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلایل مهم شکستن دندان چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *