فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد

فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد

درحالی که هواوی همچنان به دنبال راهی برای جلوگیری از تهدیدهای دولت ایالات متحده برای تلفن های هوشمند خود بوده، خروج شرکای اصلی، تامین کنندگان کلیدی و متحدان نیز مشکلات جدیدی را برای این کمپانی بوجود آورده که روز به روز بزرگ و بزرگتر می شوند. به خاطر دستور اجرایی جنجال برانگیز رئیس جمهور آمریکا ترامپ در ماه گذشته که از آن زمان به مدت نود روز به حالت تعلیق بود و در پی آن فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد، آخرین راه نجات این شرکت چینی از بین رفت و تصمیم او از تصمیم گیری های مشابه که قبلا توسط امثال گوگل، کوالکام، اینتل و آرم گرفته شده کمتر مورد انتقاد قرار گرفت. اما این چیز دیگری است که هووایی را تهدید می کند که به طور جدی صدمه ای به تصویر نام تجاری غرب وارد می کند.

فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد

براساس گزارش روترز، فیسبوک دیگر از گوشی های آینده هواوی پشتیبانی نکرده و به دیگر برنامه های محبوبش نیز اجازه نصب روی دستگاه های تلفن با این تکنولوژی چینی را نخواهد داد. البته این مورد بیشتر درباره پلتفرم اصلی فیسبوک بوده و برنامه های دیگری مثل واتساپ و اینستاگرام همچنان برای کاربران گوشی های هواوی در دسترس هستند.

فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد

هواوی به دنبال راه اندازی سیستم عامل جایگزین اندروید؟

کاربران قدیمی هواوی نگران تصمیم جدید فیسبوک نباشند. بعید است که گوشی های قدیمی و در حال پخش تحت تاثیر این تصمیم قرار بگیرند، چرا که آن ها همچنان به دریافت به روز رسانی های شبکه های اجتماعی و دیگر برنامه های پیام رسانی ادامه خواهند داد. اما گوشی های هواوی که هنوز منتشر نشده و کارخانه را ترک نکرده اند، بدون خدماتی که گفته شد ارائه می شوند. البته این مشکلی بزرگی نیست چرا که گوگل دسترسی گوشی های جدید هواوی به فروشگاه پلی استور را با توجه به ممنوعیت ایالت متحده که باید در عرض چند ماه اعمال شود، قطع کرده است. بدون فیسبوک و شاید توئیتر و دیگر برنامه های کاربردی و سرویس های غربی پیشرو، به نظر میرسد که هواوی واقعا نیاز به ساخت جایگزین هایی برای اندروید و گوگل پلی داشته باشد. البته فیسبوک هنوز در چین بلاک نشده است.

بیشتر بخوانید  گوشی تاشو هواوی در راه است

در این مدت که هواوی به دنبال جایگزین برای اندروید و گوگل پلی است و فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد، میتوان شاهد کاهش فروش این شرکت چینی بود.

منبع : Phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هواوی بارگیری نخواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *