جیلبریک شدن آیفون 10!

جیلبریک

یکی از موضوعاتی که از گذشته در مورد گوشی های آیفون مطرح بود، موضوع جیلبریک شدن دستگاه های اپلی بوده است. قطعا با واژه ی جیلبریک (Jailbreak) آشنا هستید و یا حداقل نام آن را شنیده اید. در چند سال گذشته این موضوع بسیار رایج بود ولی اکنون دیگر برای بسیاری از افراد و حتی هکرها بی اهمیت شده است، زیرا حذف محدودیت های سیستم عامل iOS اکنون معنای خاصی ندارد و بالطبع میزان امنیت دستگاه هوشمند شما نیز با این کار کاهش می یابد.

بسیاری از هکرهای توسعه دهنده ی جیلبریک نیز دیگر از این کار پشتیبانی نکردند و یکی از ایده پردازهای اصلی نیز در مصاحبه ی خود اعلام کرد ” تقریبا جیلبریک گوشی های آیفون مرده است و حتی هکرهای حرفه ای نیز دیگر تمایلی به انجام این کار ندارند”. اما یکی از اتفاقاتی که اخیرا در این خصوص صورت گرفت گویا یک سری از هکرها دوباره در کره ی جنوبی تصمیم به جیلبریک کردن نسخه ی iOS 11.2.1 کرده اند.

در ابتدا این هکرهای کره ی جنوبی یک نسخه ی دمو با نام LiberiOS منتشر کردند که بسیاری از افراد را متحیر نمودند و این مسئله بسیار خبر ساز شد و اکنون نین نیز یکی از هکرها نسخه ی عمومی جیلبریک را منتشر کرد که بر روی دستگاه های اپلی نظیر آیفون 10 و آیفون 8 وحتی آیفون های قدیمی تر که به سیستم عامل نسخه ی iOS 11.2.1 مجهز شده اند، قابل اجراست.

اما بحث مهمی که وجود دارد این است، حتی اگر توانستید با استفاده از LiberiOS گوشی آیفون 10 خود را نیز جیلبریک نمایید، به قابلیت مهمی دست نیافته اید، زیرا Cydia در این خصوص اعلام کرد که هیچ یک از نرم افزارهای آن بر روی دستگاه های 64 بیتی کار نمی کند؛ یعنی شما نمی توانید اپلیکیشنی را از این اپ استور یا اپ استورهای غیر رسمی دیگر دانلود نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بررسی تفاوت های صفحه نمایش آیفون X و آیفون ۸ پلاس

نظرات در مورد : جیلبریک شدن آیفون 10!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *