جزئیات بیشتر در مورد پردازنده 12 هسته ای کوالکام مبتنی بر ARM

جزئیات بیشتر در مورد پردازنده 12 هسته ای کوالکام مبتنی بر ARM

ماه گذشته، مشخص شد که کوالکام، تولید کننده پیشرو چیپست موبایل، در حال آماده سازی یک CPU دسکتاپ قدرتمند است. این چیپست با کد “Hamoa” ممکن است در سال 2024 با 12 هسته CPU در پیکربندی 8+4 عرضه شود. گفته می شود این تراشه از پردازنده های گرافیکی مجزا نیز پشتیبانی می کند. اگرچه هنوز بیش از یک سال تا راه اندازی آن فاصله داریم، گزارش جدیدی با جزئیات بیشتر در مورد پردازنده دسکتاپ آینده در اینجا ارائه شده است.

این گزارش مجدداً این واقعیت را تأیید می کند که CPU دارای 12 هسته خواهد بود. با این حال، پیکربندی هنوز حدس هر کسی است. گزارش قبلی توسط توسعه دهنده Kuba Wojciechowski نشان داد که هسته ها در پیکربندی 8+4 با 8 هسته عملکرد و 4 هسته کم مصرف خواهند بود.

در جدیدترین توسعه، گزارش شده است که کوالکام در حال آزمایش تراشه Hamoa در دو نوع با شماره‌های مدل داخلی SC8380X و SC8380XP است. مشخص است که اینها جانشینان اسنپدراگون 8cx Gen 3 هستند که دارای شماره مدل SC8280 است.

علاوه بر این، پلتفرم آزمایشی همچنین دارای مودم Qualcomm Snapdragon X65 5G است. این نشان می دهد که چیپ میکر می خواهد CPU دسکتاپ جدید خود را با یک مودم یکپارچه 5G ترکیب کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا مودم در همه تراشه ها گنجانده خواهد شد یا خیر.

علاوه بر این، CPU آینده از استاندارد جدید UFS 4.0 برای اتصال فلش مموری استفاده خواهد کرد. این منجر به افزایش نرخ انتقال خواهد شد که باید به مزایای بیشتری از نظر عملکرد تبدیل شود.

با توجه به آنچه تاکنون شناخته شده است، می توان گفت که چیپست آینده بیشتر شبیه یک پردازنده موبایل مدرن است تا یک CPU دسکتاپ. باید دید که آیا این چیپست جدید با سایر تراشه‌های رایانه‌های شخصی موجود خواهد بود یا خیر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3

نظرات در مورد : جزئیات بیشتر در مورد پردازنده 12 هسته ای کوالکام مبتنی بر ARM

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *