جایگاه مایکروسافت توسط آمازون تصاحب شد

آمازون

همانطور که می دانید، جف بزوس، مدیرعامل آمازون چند وقت پیش توانست عنوان ثروتمندترین مرد دنیا را از بیل گیتس به عنوان بنیانگذار مایکروسافت بگیرد و هم اکنون این اتفاق برای شرکت های این دو فرد افتاده است و آمازون توانسته است که جایگاه سومین شرکت بزرگ دنیا را از لحاظ ارزش سهام، از مایکروسافت بگیرد. با انتشار وضعیت مالی سه ماهه ی آخر سال 2017 شرکت آمازون، ارزش هر واحد سهام آمازون در یک سیر صعودی با 2.57 درصد افزایش به 1451 دلار رسید.

بر اساس این آمار بازار خرده فروشی آنلاین به بیش از 702.46 میلیارد دار رسیده است و به ترتیب در پشت سر اپل و آلفابت در جایگاه سوم قرار گرفته است. با این حال شرکت مایکروسافت نیز در این عرضه با افزایش 1.6 درصدی در ارزش سهام خود سیر صعودی داشته است اما نوتوانست که جنگجویان آمازون را شکست دهد و در پایان روز قیمت هر واحد سهام آن تنها 90.81 دلار ارزیابی شد که در مجموع ارزشی برابر با 699 میلیارد دلار بر تابلوی بورس نمایان شد.

در سال 2017 هر دو این شرکت ها گام های گسترده ای برداشتند و میزان سهام آن ها به طرز عجیبی افزایش داشت. در این حین و بین  در واقع مایکروسافت تا پایان سال به میزان 41 درصد افزایش در سهام خود داشت و به بالاترین حدنساب خود رسیده بود ولی برای پیریوزی بر افزایش 72 درصدی ارزش سهام آمازون کافی نبود و توانست بالاتر از مایکروسافت قرار بگیرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که این روند رو به رشد برای آمازون ادامه خواهد داشت و حتی در آینده می تواند جایگاه گوگل و آلفابت را نیز تصاحب نماید و به عنوان دومین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ ارزش سهام قرار بگیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : جایگاه مایکروسافت توسط آمازون تصاحب شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *