تولید گوشی های منعطف توسط مایکروسافت

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت با شایعاتی درباره گوشی های هوشمند جدید روبرو بوده و اخبار زیادی درباره تولید سرفیس فون انعطاف‌ پذیر منتشر شده است. مدتی قبل بود که شرکت مایکروسافت با متوقف کردن بخش سخت افزاری شرکت خود , از بازار تولید گوشی های هوشمند بیرون رفته و فقط بر روی قسمت نرم افزاری و تولید ویندوز ۱۰ برای همه پلتفرم‌ ها متمرکز شده و کل تولید خود را به بخش نرم افزاری محدود کرد.

در این میان از تولید گوشی های هوشمندی که دارای سیستم عامل ویندوز هستند نیز انصراف داده و تولید آن ها را به سایر شرکت ها واگذار کرده است. از آخرین محصولات ویندوز فون این شرکت می توان به دو مدل لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ ال اشاره نمود.

مایکروسافتاما اخیرا اخبار و شایعاتی درباره تولید یک گوشی با سیستم عامل ویندوز توسط مایکروسافت همه جا را پر کرده است , این اخبار از یک سرفیس فونی سخن می گویند که هیچ اطلاعاتی درباره آن در اختیار نبوده و در موجی از ابهام و حدس و گمان قرار دارد , اما از آن چه که در برخی از سایت ها و منابع می خوانیم , دریافته شده قرار است مایکروسافت از این ویندوز فون به صورت تاشو و یا کتابی تولید کند , در نتیجه شکل ظاهری آن تغییر پذیر بوده و به صورت یک تبلت در می آید , شاید حالت باز شده گوشی یاد آور گوشی زد تی ‌ای اکسون MM که یک گوشی بر مخاطب است , باشد.

پتنت‌ های جدیدی که مایکروسافت در چند وقت گذشته منتشر کرده است به این شایعات دامن زده و احتمال عرضه یک گوشی تاشو و منعطف را چند برابر می کند. بر اساس این پتنت‌ ها , ماژول ثبت تصویر در این نیمه گوشی و لنز آن در یک نیمه دیگر قرار می گیرد. یک کشش مغناطیسی , باعث تا کردن گوشی شده و شکل و اندازه آن از یک تبلت به یک گوشی تغییر می یابد.

یک پتنت دیگر چگونگی قرار گرفتن و کار و عملکرد دوربین ها را در این گوشی نشان می دهد. گویا اخیرا مایکروسافت در طی یک فراخوان از افراد دارای مهارت در حوزه تراشه‌ های کوالکام و اینتل مهارت دعوت به همکاری کرده است. این امر یکی دیگر از علائمی است که حدس و گمان ما را برای تولید گوشی های ویندوزی تاشو بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید  ویندوز 12 بین سپتامبر تا اکتبر 2024 منتشر می شود

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تولید گوشی های منعطف توسط مایکروسافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *