تمامی گوشی های آیفون 14 دارای دوربین سلفی با فوکوس خودکارند

تمامی گوشی های آیفون 14 دارای دوربین سلفی با فوکوس خودکارند

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش بینی دیگری از آیفون 14 ارائه کرده است و این بار در مورد دوربین سلفی است. هر چهار آیفون جدید که اواخر امسال عرضه می شوند، دارای دوربین سلفی با فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 خواهند بود. این یک ارتقای بزرگ نسبت به آیفون‌های گذشته خواهد بود که مدتی است به دوربین‌های سلفی با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 ادامه می‌دهند.

چنین ویژگی برای عکس‌ها، تماس‌های ویدیویی و برنامه‌های پخش زنده همگی مفید خواهند بود و دیافراگم بازتر به سنسورها اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را ثبت کنند که منجر به عکس‌های بهتر در روز و شرایط کم نور می‌شود. افزودن فوکوس خودکار به ردیابی سوژه بهتر و عمق میدان بهتر در عکس‌ها و فیلم‌ها، به ویژه در حالت پرتره و غیر منجر می شود. ما هیچ اطلاعاتی در مورد سایز و وضوح سنسور تصویربرداری نداریم، اما افزودن AF مطمئنا تجربه سلفی بهتری را به همراه خواهد داشت.

در اخباری مرتبط گفته می شود دو گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس قرار است بالاترین رزولوشن دوربین را در میان آیفون ها داشته باشند و این امر موجب خواهد شد تا شاهد دوربین بیشتر بیرون زده در این دو مدل باشیم.

مینگ چی کو معتقد بوده اپل با افزودن چنین ویژگی موجب افزایش برجستگی دوربین عقب سری آیفون 14 پرو خواهد شد. پیشتر رندری از آیفون 14 منتشر شد که نشان می داد در صورت صحت داشتن اپل به تغییراتی در طراحی آیفون جدید تن داده است.

در حالی که پیشتر گزارش شد نسل بعدی آیفون بیرون زدگی دوربین ندارند اما اکنون مینگ چی کو این نظریه را رد کرده است. این تحلیلگر برجسته صنعت بیان می کند که سری آیفون 14 پرو از دوربین های بیشتر بیرون زده نسبت به نسل قبل برخوردار هستند. او افزود که دو مدل پرو از دوربین عقب 48 مگاپیکسلی بهره می برند و این یعنی افزایش 20 تا 30 درصدی ابعاد و 5 تا 10 درصدی ضخامت ماژول دوربین.

اکنون نمی توان حکم تایید یا تکذیبی به این موضوع داد و تنها باید در انتظار رونمایی سری آیفون 14 پرو باقی ماند تا مشخص شود آیا گفته های مینگ چی کو صحت دارد یا خیر. در اخباری مرتبط در روزهای گذشته شایعه شد که اپل در همکاری با سامسونگ فیس آیدی زیر نمایشگر را نخستین بار به آیفون 15 پرو می آورد. حال یکی از منابع فناوری گزارش داده که چنین چیزی نخواهد بود و اولین مدل آیفون 16 سال 2024 با چنین ویژگی از راه می رسد.

بیشتر بخوانید  iOS 12 با ایرپادهای اپل به کمک ناشنوایان می آید

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تمامی گوشی های آیفون 14 دارای دوربین سلفی با فوکوس خودکارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *