تلویزیون های هیبریدی QD-OLED سامسونگ در سال 2022 عرضه می شوند

سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیک معامله ای را انجام داده اند که می تواند اولین تلویزیون QD-OLED سامسونگ را در سال 2022 اعلام کند. طبق گزارشی در کره ITNews ، ر theسای دو شرکت به توافق رسیده اند که در آن صفحه نمایش تجارت تولید پانل های مبتنی بر LCD برای شرکت مادر را گسترش می دهد و در عوض ، سامسونگ الکترونیک سفارش QD را صادر می کند. نمایشگرهای مبتنی بر تلویزیون پیشنهادی سامسونگ QD-OLED.

QD-OLED یک طرح ترکیبی است که با روشنایی و رنگ های فناوری نقطه کوانتومی که در تلویزیون های QLED پرچمدار موجود سامسونگ وجود دارد ، با نور پس زمینه از پانل های OLED خودساخته سازگار است. سامسونگ الکترونیک قرار است سال آینده اولین دسته از این پنل های QD-OLED ، به ویژه برای اندازه های بزرگتر تلویزیون را دریافت کند.

با توجه به تمرکز اخیر سامسونگ بر روی Mini-LED و MicroLED به عنوان فن آوری های تلویزیون فردا ، حرکت به سمت یک فناوری OLED کمی خارج از حوزه چپ به نظر می رسد. اولین محدوده Mini-LED سامسونگ ، Samsung Neo QLEDs ، در هفته های آینده به بازار خواهد آمد و این شرکت بارها و بارها پنل های MicroLED را در CES و نمایشگاه های تجاری دیگر نشان داده است. با این حال ، این ممکن است یک ازدواج راحت باشد ، بیش از تغییر جهت فناوری تلویزیون در دریا.

در این گزارش آمده است که همه گیر COVID شاهد افزایش فروش تلویزیون برای سامسونگ بوده و این به معنای کمبود نمایشگرهای LCD است ، جایی که در گذشته مازاد زیادی وجود داشت. سامسونگ دیسپلی قصد داشت تولید LCD را در مواجهه با کمبود تقاضای قبلی متوقف کند ، اما رئیس سامسونگ الکترونیک برای تمدید کار به او مراجعه کرد. این امر تا حدی به دلیل ترس از این بود که سامسونگ به تولیدکنندگان چینی برای پنل های LCD خود متکی باشد.

مزیت سامسونگ دیسپلی این است که سرمایه گذاری 11.7 میلیارد دلاری آن در فناوری های QD از سال 2019 با بازدهی روبرو خواهد شد. اینکه شرکت مادر سال آینده QD-OLED را به طور گسترده چگونه تصویب می کند و اینکه چگونه با سایر محدوده های تلویزیون سامسونگ که برای سال 2022 به صف شده اند ، همخوانی دارد ، باید مشخص شود.

حداقل ، این یک روش عالی برای فرو بردن انگشت شست سامسونگ در آبهای OLED است. و اگر QD-OLED ارزش خود را ثابت کند ، آیا می تواند برخی از تولیدکنندگان تلویزیون را که در حال حاضر از پنل های OLED ال جی در جهت استفاده از فناوری تلویزیون هیبریدی استفاده می کنند ، جلب کند؟ باید منتظر بمانیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تلویزیون های هیبریدی QD-OLED سامسونگ در سال 2022 عرضه می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *