تفاوت لپ تاپ های ایسوس زن بوک و ویووبوک

تفاوت لپ تاپ های ایسوس زن بوک و ویووبوک

لپ تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف تولید می‌شوند و هر سری نیز به واسطه ویژگی‌های مشخصی که دارد برای دسته‌ای از کاربران مناسب‌تر است. زن بوک و ویووبوک دو سری از لپ تاپ‌های محبوب ایسوس هستند که در ادامه هر دو را به شما معرفی می‌کنیم تا به تفاوت موجود میان آن‌ها پی ببرید.

سری VivoBook لپ تاپ‌های ایسوس

سری VivoBook در واقع سری اصلی لپ تاپ ایسوس است که برای عموم کاربران بهترین گزینه به حساب می‌آید و کاربران مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان و حتی کاربران نیمه‌حرفه‌ای می‌توانند از این سری استفاده کنند. این لپ تاپ‌ها مشخصات عالی و سخت افزار بسیار قوی ندارند ولی به واسطه قیمت مشخصات خوبی را ارائه می‌دهند.

به طور کلی لپ تاپ‌های VivoBook را به چهار زیر دسته VivoBook، VivoBook Pro، VivoBook S و VivoBook Flip تقسیم می‌شود که در ادامه به صورت مختصر هر کدام را معرفی می‌کنیم.

ایسوس VivoBook

همان‌طور که از اسم این سری مشخص است نسخه‌های پایه‌ای لپ تاپ‌ها در این دسته جا می‌شوند، محصولاتی که اندازه‌هایی 14، 15.6 یا 17.3 اینچی دارند و شما می‌توانید از بین آن‌ها کانفیگ‌های سخت افزاری متنوعی را بسته به نیاز انتخاب کنید. کارت گرافیک این سری خیلی خوب نیست و برای کارهای گرافیکی خرید این سری توصیه نمی‌شود.

ایسوس VivoBook S

به طور کلی این سری از همه نظر مقداری از سری قبلی بهتر است و به همین دلیل هم کمی گران‌تر به فروش می‌رسد. این سری طراحی باریک‌تر و ظریف‌تری نسبت به VivoBook دارد و سخت افزار آن نیز مقداری قوی‌تری است، هرچند که هنوز هم از نظر گرافیکی گزینه‌های خیلی عالی و جذابی نیستند. سری VivoBook S در اندازه‌های 13.3، 14 و 15.6 در دسترس قرار دارند.

ایسوس VivoBook Pro

ایسوس VivoBook Pro

همان‌طور که از پسوند پرو مشخص است این سری برای کاربران حرفه‌ای تولید می‌شود و به همین جهت شاهد لپ تاپ‌هایی با پنل‌های OLED و همچنین رزولوشن تا 4K هستیم تا این محصولات برای کارهای مانند فوتوشاپ بسیار مناسب باشند. از نظر سخت افزاری نیز این محصولات به نسبت دو سری قبل توانایی بیشتری دارند و در آن‌ها از کارت گرافیک‌های قوی‌تری استفاده می‌شود.

ایسوس VivoBook Flip

اگر به لپ تاپ‌هایی نیاز دارید که از لولاهای 360 درجه‌ای استفاده کنند و شما بتوانید کیبورد را به طور کامل در پشت صفحه نمایش قرار دهید باید به سراغ این سری بروید. لپ تاپ‌های VivoBook Flip طراحی زیبا، باریک و سبکی دارند و به لطف استفاده از لولاهای 360 درجه‌ای شما امکان خواهید داشت تا از کیبورد در نقش استند برای تماشای محتوا استفاده کنید. در محصولات این سری نیز می‌توان قدرت سخت افزاری خوبی را یافت کرد اما نباید انتظار توانایی پردازشی بسیار زیاد را داشته باشید.

سری ZenBook از لپ تاپ‌های ایسوس

لپ تاپ‌های سری ZenBook ایسوس محصولاتی خوش ساخت، ظریف، سبک و با کیفیت هستند که از مشخصات سخت افزاری خوبی هم بهره می‌برند و به طور کلی می‌توانیم سری ZenBook را سری گران‌تری نسبت به VivoBook بدانیم. در ادامه دسته‌بندی‌های مختلف لپ تاپ‌های ZenBook آشنا می‌شویم.

ایسوس ZenBook

سری ZenBook سری پایه‌ای است که لپ تاپ‌های باکیفیت را در اندازه‌های 13.3، 14 و 15.6 اینچی در دسترس قرار می‌دهد و شما امکان خواهید داشت تا لپ تاپ‌هایی با پنل‌های OLED و همچنین رزولوشن تا 4K را خریداری کنید. سخت افزار این لپ تاپ‌ها از متوسط شروع می‌شود و حتی می‌توانید گزینه‌های نسبتا قوی را نیز انتخاب کنید.

ایسوس ZenBook S

لپ تاپ‌های این سری نسبت به مدل‌های قبلی کمی قوی‌تر هستند و با داشتن وزن و ضخامت بسیار مناسب به شما امکان می‌دهند تا به راحتی آن‌ها را همواره به دنبال خود داشته باشید. در بین محصولات این سری امکان خرید مدل‌هایی با پنل لمسی وجود دارد.

ایسوس ZenBook Pro

اگر کاربر حرفه‌ای یا پرو هستید و لپ تاپی از ایسوس می‌خواهید یکی از بهترین سری‌هایی که می‌توانید از آن خرید کنید همین ZenBook Pro است، البته که طبق انتظار قیمت این لپ تاپ‌ها گران‌تر است و باید بودجه بالاتری برای خرید آن‌ها داشته باشید.

شما می‌توانید این لپ تاپ‌ها را با کانفیگ بسیار قوی خریداری کنید و با آن‌ها کارهای حرفه‌ای مانند برنامه نویسی، ادیت عکس، ادیت فیلم‌ و کارهای گرافیکی را انجام دهید و حتی بازی‌های روز را نیز اجرا کنید.

ایسوس ZenBook Flip

این سری از لپ تاپ‌های ایسوس نیز دارای لولاهای 360 درجه‌ای هستند ولی تفاوتی که با سری VivoBook Flip دارند این است که شما می‌توانید لپ تاپ‌ها را با مشخصات بهتری خریداری کنید. برخی از این لپ تاپ‌های دارای قلم هستند و به شما امکان می‌دهند تا از آن‌ها برای طراحی و انجام کارهای حرفه‌ای نقاشی استفاده کنید.

ایسوس ZenBook Duo

سری ZenBook Duo دسته‌ای از لپ تاپ‌های ایسوس را شامل می‌شود که اولا قیمت بالایی دارند و ثانیا از مشخصات بسیار خوبی استفاده می‌کنند. این لپ تاپ‌ها در بسیاری از مدل‌ها طراحی‌های بسیار خاص دارند و مثلا از دو نمایشگر استفاده می‌کنند تا شما برای انجام کارهای مختلف فضای بیشتری پیش رو داشته باشید و از داشتن مانیتور دوم بی‌نیاز شوید. این محصولات دارای نسخه‌هایی با پنل OLED و رزولوشن 4K هستند و شما از تماشای محتوا در این لپ تاپ‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

این محصولات با پردازنده‌های مختلف تا نسل 12 اینتل به بازار عرضه می‌شوند و از کارت گرافیک‌های بالارده Nvidia مانند RTX 3060 استفاده می‌کنند. در واقع اگر برای شما بودجه خیلی اهمیتی ندارد و می‌خواهید یک لپ تاپ بی‌نظیر از ایسوس داشته باشید که طراحی خاصی هم داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این سری بروید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت لپ تاپ های ایسوس زن بوک و ویووبوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *