تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی : برای بسیاری از رانندگان خودروهای سبک و سنگین این مسئله وجود دارد که آیا تفاوتی میان لاستیک های ایرانی و خارجی هست؟ چرا بسیاری از افراد می گویند که لاستیک خارجی کارایی بیشتری نسبت به لاستیک ها ایرانی دارد؟ اکنون قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم ومزایا و معایب هر کدام را باهم بررسی نماییم.

تفاوت لاستیک ایرانی با لاستیک خارجی

لاستیک خودرو همانند کفش انسان و حتی بیشتر برای سلامت رانندگی اهمیت دارد و با وجود برندهای مختلف بسیاری از افراد در زمان انتخاب لاستیک برای خودروشان گمراه می شوند. موضوعی که در انتخاب سلایتیک مناسب بسیار مهم و حائز اهمیت است سلامت و کیفیت تایرها می باشد و بسیاری از کارشناسان فنی خودرو لاستیک را به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات خودرو تلقی می کنند زیرا به طور مستقیم با کیفیت رانندگی مرتبط می باشد.

همانطور که می دانید با پیشرفت فناوری و تکنولوژی تنها 5 درصد از وزن خودرو بر لاستیک ها وارد می شود و بیشتر وزن یک وسیله ی نقلیه را باد لاستیک ها تحمل می نماید و بر هر دلیلی اگر این توازن به هم بریزد قطعا کیفیت رانندگی و در نهایت سلامت سرنشینان خودرو به خطر خواهد افتاد.

لاستیک ایرانی یا خارجی؟

یکی از سوال های مهمی که ذهن رانندگان را در زمان خرید لاستیک به خود درگیر می کند بحث ایرانی و خارجی بودن لاستیک ها می باشد که گروهی از آن ها این موضوع را تنها با بودجه ی خود بررسی کرده و تصمیم به خرید آن می نمایند. کارشناسان فنی خودرو با بررسی فاکتورهای تایید سلامت لاستیک اعتقاد دارند که لاستیک های تولید داخل هیچ تفاوتی با لاستیک های خارجی از نظر استانداردهای بین المللی ندارند و حتی در بعضی از موارد لاستیک های داخلی از نظر نزدیک بودن به زمان تولید و تازگی لاستیک کیفیت بالاتری نسب به انواع لاستیک های خارجی دارند.

موضوع تازه بودن لاستیک از لحاظ استانداردهای بین المللی بسیار حائز اهمیت است و به گفته ی کارشناسان لاستیکتولید شده در بهترین شرایط حداکثر سه سال تاریخ مصرف دارند و در صورتی که تاریخ مصرف آن ها بگذرد برای استفاده مناسب نیستند. این موضوع در حالی است که بسیاری از رانندگان در زمان خرید لاستیک هرگز به آن توجهی نکرده در حالی که اگر سه سال از تاریخ یک لاستیک بگذرد دیگر قابل اعتماد نبوده و حتی ممکن است خطرساز باشد. حتما در انتخاب لاستیک خودروی خود دقت لازم را داشته باشید.

بیشتر بخوانید  بهترین لاستیک های ایرانی

حتما مقاله بهترین لاستیک ایرانی را هم مطالعه کنید.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. همه لاستیک های وطنی پر صدا و خشک هستن و شما با تعویض لاستیک کهنه با نو ایرانی فکر میکنید خیلی نرمن اما نرمیشون رو پس از یک سال زیر ماشین کاملا از دست میدن! اینو منی میگم که قبلا طرفدار تولید داخلی بودم ولی باید از جنس خوب طرفداری کرد نه بد و بنجل! پس از سالها استفاده از کویر و یزد و بارز و گلدستون با اطمینان کامل میگم کیفیت لاستیک های وطنی 10 به هیچ از لاستیک های ژاپنی و کره ای عقب هستش!!! چسبندگی که یه لاستیک کره ای و ژاپنی بهتون میدن رو یه لاستیک وطنی 30 درصدش رو هم بهتون میده! کافیه یکم پول خرج کنید و لاستیک خارجی رو روی همین پراید و پژو و تولیدات داخلیتون حتی تجربه کنید اونوقت نمیتونید ماشین با لاستیک وطنی برونید. همه لاستیک های وطنی سر و ته یه کرباسن با کمی تفاوت در کیفیت و آج و نرمی و… تفاوت شاخص های لاستیک های خارجی اعم از چسبندگی و ترمزگیری و سرعت و عمر مفید بالا و کم صدایی و حفظ کیفیت از بدو خرید تا چندین سال با نمونه های وطنی مثل فرق تیم ملی معلولان افغانستان با تیم ملی آلمان و برزیله!