تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی چگونه میباشد؟

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی چگونه میباشد؟

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین لوازم برقی که در هر خانه ای وجود دارد جاروبرقی است و قطعاً خراب شدن این وسیله برقی پرکاربرد می‌تواند ما را برای نظافت منزل با دردسرهای زیادی روبرو کند. امروزه نظافت منزل با وسایل برقی نظیر جاروبرقی بسیار ساده و راحت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

اگر به دنبال یک جاروبرقی خوب با برند عالی هستید می توانید از جاروبرقی ال جی استفاده کنید. جاروبرقی ال جی جزء یکی از دستگاه‌های با کیفیت است که شما می توانید تا مدت زمان طولانی بدون مشکل از آن استفاده کنید؛ اگر با شرایطی روبه‌رو شدید که نیاز به تعمیر جاروبرقی داشتید برای اینکه در کوتاهترین زمان ممکن و با هزینه‌های کم بتوانید آنرا تعمیر نمایید می توانید از آی پی امداد استفاده کنید. سرویس و تعمیرات مجاز لوازم خانگی آی پی امداد می توانند در منزل برای شما تعمیر وسیله خانگی تان را انجام بدهد و خوشبختانه با سابقه درخشانی که در این حوزه داشته است نظر مشتریان عزیز را به خود جلب نموده و همواره رضایت مشتریان را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند. برای برقراری ارتباط با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد کافیست از راه های تماس موجود در وب سایت این مجموعه استفاده کنید.

چگونه سیم جمع کن جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

جاروبرقی ال جی هم می تواند مانند هر وسیله برقی دیگری دچار خرابی و مشکل شود؛ یکی از مشکلات رایجی که برای جاروبرقی اتفاق می‌افتد خرابی سیم جمع کن است و معمولاً افراد با روبرو شدن این مشکل دچار دردسر می‌شوند و اگر به آن توجه نشود می تواند جریان برق را به صورت کامل قطع نماید. سیم جمع کن جاروبرقی در پشت دستگاه قرار دارد و به منظور جمع کردن سیم در جاروبرقی میباشد. علاوه بر اینکه این قطعه سبب می شود تا در یک جای مشخص سیم جاروبرقی قرار بگیرد بلکه موجب عدم آسیب به کابل خواهد شد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی می تواند به دلیل خرابی های الکتریکی و مکانیکی باشد. پس شما باید برای تعمیر جاروبرقی تان قبل از هر چیزی علت آن را بشناسید و سپس برای تعمیر آن اقدام کنید.

چرا سیم جمع کن جاروبرقی خراب میشود؟

دلایل مختلفی مطرح می‌شود که موجب می‌شود تا سیم جمع کن جاروبرقی دچار مشکل و خرابی میشود و می‌توانیم به بیش از اندازه باز کردن سیم و استفاده نادرست از جاروبرقی به عنوان اصلی‌ترین دلایل اشاره کنیم. با این وجود باید به منظور پیشگیری از خراب شدن سیم جاروبرقی به شکل صحیح از آن استفاده کنیم. افزون بر آنچه که گفته شد ممکن است قطعات درونی جاروبرقی به دلایل مختلفی به تدریج دچار خرابی ‌شوند و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند؛ به صورت کلی باید تعمیر و سلامت سیم جمع کن جاروبرقی را در اولویت قرار بدهید تا بتوانید کارکرد مناسبی از جاروبرقی تان داشته باشید و جریان برق موتور را با قطعی روبرو نکنید و همچنین به دیگر قطعات درونی جاروبرقی آسیب وارد نکنید.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی چگونه میباشد؟

گام به گام تا تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

پیش از هر چیزی شما باید قبل از اینکه سیم جمع کن جاروبرقی را تعمیر کنید به تمیز کردن اجزای درونی آن بپردازید. پس برای اینکه سیم جارو برقی را تعمیر کنید باید مسیر حرکت سیم را بررسی کنید و به صورت کامل آن را تمیز نمایید و پس از آن به سراغ برطرف کردن مشکلات دیگر بروید.

قطعات سیم جمع کن جاروبرقی شامل چندین مورد می باشد می‌توان به قرقره، فیوز، ساخته های فلزی یا کنتاکت ها، ترمز و سیم های کوچک با رنگ های روشن و تیره رابط اشاره کرد.

حالا که قطعات آن را شناسایی کردیم باید بدانیم که هر کدام از این قطعات چه کاربردی دارند و اگر خراب شوند قطعاً عملکرد سیم جمع کن جاروبرقی به شیوه صحیح نخواهد بود.

سیم های روشن و تیره در سیم جمع کن جاروبرقی با احتمال خرابی و قطعی بسیاری روبرو هستند. پس اگر این مسیر را تمیز کردید ولی خرابی دستگاه برطرف شد باید به تعویض سیم بپردازد. برای تعویض سیم باید به جداسازی قاب اصلی بپردازید و بعد سیم جمع کن را بیرون بیاورید و سیم های جدید و سالم را با سیم های گذشته تعویض نمایید و سپس در محل مناسب آن قرار بدهید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند خرابی سیم جمع کن را برای شما برطرف کند تعویض فیوز شیشه ای است که ممکن است به دلایل مختلفی این فیوز خراب شده باشد و نیاز به تعویض را داشته باشد.

در سیم جمع کن جاروبرقی از اصلی ترین و مهمترین قطعات درونی دستگاه می توان به پلاتین های مسی اشاره کرد. این پلاتین ها برقراری اتصال و انتقال جریان را انجام می‌دهند و ممکن است پس از مدت زمانی دچار شکستگی شوند یا روی بدنه آنها منافذ کوچکی به وجود بیاید و در این شرایط حتماً باید برای جایگزینی آنها اقدام کرد و به صورت کامل برای از بین بردن منافذی که روی بدنه آن ها به وجود آمده از سمباده و تینر استفاده نمود.

 

به منظور تعمیر ترمز سیم جمع کن باید در محل قرارگیری ترمز ۳شیار در قسمت بالا ایجاد کنید. برای اینکه همه قطعات را بدون مشکل داشته باشید از روغن کاری استفاده کنید و به صورت کامل آنها را تمیز نمایید.

برطرف کردن مشکل فنر سیم جمع کن جاروبرقی و بستن آن

اگر که سیم جمع کن کارکرد صحیح نداشته باشد و موارد فوق را بررسی کرده باشید ممکن است در فنر آن مشکل رخ داده باشد و به همین جهت شما باید برای بستن فنر پیش از هر چیزی سیم را به دور آن بپیچید و بعد با حرکت دادن سیم در جهت های مناسب آن را روی فنر قرار بدهید. البته گاهی به دلیل عدم مهارت کافی افراد در این زمینه سیم از جای خود در می رود و میتواند به قطعات دیگری آسیب جدی وارد نماید و توصیه می شود حتما برای برطرف کردن چنین مشکلاتی از تعمیرکاران حرفه ای و کاربلد استفاده شود تا عیب دستگاه به دقت بررسی شده و برطرف گردد.

منبع: https://ipemdad.com/

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی چگونه میباشد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *