تشخیص اهنگ گوگل را بیشتر بشناسید

جستجوی آهنگ با صدا در گوگل کروم,

گوگل با ارائه سرویس تشخیص اهنگ گوگل توجه علاقه مندان به موسیقی را به خود جلب کرده و نشان داده است که رقیبی بی‌نظیر برای اپلیکیشن‌های کشف موسیقی مانند Shazam هست.  در ادامه پاسخ این سوال را توضیح دادیم که چگونه با زمزمه کردن با Google Assistant در سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل موسیقی مورد خود را پیدا کنید.

تشخیص آهنگ آنلاین تا قبل از اینکه گوگل اسیستنت وارد شود در اینترنت آن هم زمانی که اصلا به ذهنتان خطور نمیکند در صورتی که تمام روز آن را زمزمه می‌کردید، بسیار سخت بود.  اکنون،   گوگل اسیستنت با ویژگی جدید خود به کمک شما می‌آید.  برای پیدا کردن اهنگ با سیری و حتی پیدا کردن اهنگ با گوگل در اینستا کافی است آهنگی را که می‌خواهید در برنامه موبایل دستیار صوتی گوگل در دستگاه تلفن همراه خود زمزمه کنید یا سوت بزنید.

سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل

سایت جستجوی آهنگ با صدا آنلاین

برای یافتن موسیقی از طریق Google Assistant در سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل نیازی به صدای عالی ندارید.  فقط باید آنقدر زمزمه کنید تا هوش مصنوعی گوگل بتواند آهنگ مورد نظر شما را در یوتیوب پیدا کند.  با این حال، اگر در حین سوت زدن یا زمزمه کردن بدون کلام نتوانید ملودی را کاملاً وارد کنید، پیدا کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن ممکن است کمی برایتان دشوار باشد. بنابراین برای یافتن موسیقی از طریق تشخیص اهنگ گوگل با زمزمه کردن از طریق Google Assistant باید مراحلی را دنبال کنید.

روش پیدا کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن

• مرحله ۱:  دستیار صوتی گوگل را باز کنید،

• در صفحه اصلی، می‌توانید «Ok Google» را لمس کنید و میکروفون در نوار جستجو را نگه دارید.

• اگر برنامه Google Assistant نصب نشده است، می‌توانید آن را دانلود کنید.

• اگر کاربر آیفون هستید، باید با حساب Google خود وارد اپلیکیشن Assistant شوید.

• مرحله ۲:  آهنگی را که می‌خواهید پیدا کنید در حالی که Google Assistant به شما گوش می‌دهد بخوانید،

• دستیار صوتی گوگل به زمزمه شما گوش می‌دهد و آهنگ را پیدا می‌کند،

• می‌توانید آهنگ را از هر سایتی که گوگل در نتایج آورده است باز کنید.

مرحله ۱: دستیار Google را باز کنید:

می‌توانید با نوشتن «ok Google»  در صفحه اصلی مرورگر گوگل، به برنامه Google Assistant در دسترسی پیدا کنید.  با این حال، اگر برای اولین بار از این برنامه استفاده می‌کنید، ممکن است کار نکند.  به جای فرمان صوتی، می‌توانید روی نماد میکروفون در سمت راست نوار جستجوی Google در صفحه اصلی ضربه بزنید.

سرویس دستیار صوتی گوگل به طور کلی بر روی اکثر دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید از قبل نصب شده است، اما شما باید دستیار گوگل را از اپ استور دانلود کنید، زیرا سیری در سیستم عامل iOS پیش فرض است.  برنامه Google Assistant مطابق با زبان پیش فرض دستگاه شما کار می‌کند.

مرحله ۲: آهنگی را که می‌خواهید پیدا کنید در حالی که تشخیص اهنگ گوگل به شما گوش می‌دهد بخوانید:

پس از دانلود و ورود به سیستم، سرویس Google Assistant شروع به کار می‌کند.  برنامه می‌تواند مستقیماً میکروفون را باز کند.  به محض اینکه آن را روشن کنید، دستیار Google شروع به گوش دادن به شما می‌کند.
البته ممکن است دستیار صوتی گوگل همیشه آن را درک نکند، زیرا انعکاس ملودی دقیقاً با زمزمه کردن یا سوت زدن فرآیند آسانی نیست.  اگر یک ملودی بسیار معیوب یا ناشناخته را اجرا کنید، نتیجه ممکن است شکست بخورد، اما همچنان ارزش امتحان کردن را دارد.  البته با این برنامه می‌توانید در حین پیدا کردن اهنگ با صدا گوگل ایفون و گوشی‌های دیگر، آهنگ جدیدی پیدا کنید.

بنابراین بهتر است به جای زمزمه کردن یا سوت زدن، سعی کنید حداقل چند کلمه از آهنگ را آهنگین بخوانید.  شما باید آهنگی را که می‌خواهید پیدا کنید به درستی زمزمه کنید انگار که آن را برای دوستی زمزمه می‌کنید.  البته، دستیار گوگل این کار را راحت‌تر از دوست شما پیدا می‌کند،  اما همچنان خوب است تا جایی که می‌توانید به بهترین شکل بخوانید.

پیدا کردن آهنگ از ویدیوهای یوتیوب

وقتی در سایت جستجوی آهنگ با صدا انلاین آهنگی را می‌خواهید پیدا کنید به درستی زمزمه کنید، گوگل اسیستنت گاهی اوقات می‌تواند به سرعت یک ویدیوی YouTube از آهنگ را حتی قبل از اتمام زمزمه آن پیدا کند.  گاهی اوقات که هیچ نتیجه موفقی وجود ندارد، او تا آخر به شما گوش می‌دهد، اما همیشه یک ویدیو پیدا می‌کند.

سایت جستجوی آهنگ با صدا انلاین

داشتن ویدیوی اصلی آهنگی که در یوتیوب زمزمه می‌کنید، شانس شما را برای یافتن موسیقی افزایش می‌دهد.  اما اگر آهنگ شناخته شده‌ای باشد و در چندین ویدیو در یوتیوب شنیده شود،  دستیار گوگل همه گزینه‌ها را ارائه می‌دهد.  بدترین حالت، فرض کنید دستیار صوتی گوگل زمزمه شما را درک نمی‌کند، در این مرحله کلمات زیر لب شما در گوگل جستجو می‌شوند و نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند.  بنابراین، ممکن است آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
ویدیوی YouTube از موسیقی شما که با یک زمزمه موفقیت آمیز پیدا شده است، به محض ضربه زدن روی آن از طریق رابط Google Assistant شروع به پخش می‌کند.  در صورت تمایل و در صورت نصب، می‌توانید با باز کردن آن در اپلیکیشن موبایل یوتیوب، ویدیو را مشاهده کنید.  برای یافتن یک موسیقی جدید، به سادگی همین روند را تکرار کنید.

مقایسه سرویس تشخیص اهنگ گوگل با Shazam

از زمانی که سرویس تشخیص اهنگ گوگل شروع به کار کرد، همه آن را با اپلیکیشن موبایل جستجو موسیقی Shazam مقایسه می‌کنند و می‌پرسند که آیا می‌تواند آن را جایگزین کند. در حال حاضر می توان گفت که پاسخ این سوال قطعا منفی است. بزرگترین دلیل این امر این است که این سرویس در حال حاضر همچنان در حال انجام مراحل ابتدایی است. برنامه Shazam یا سایر سایت های کشف موسیقی و بسیاری از برنامه های اکتشاف موسیقی خدمات بسیار موفق تری نسبت به گوگل اسیستنت ارائه می دهند.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته Shazam این است که با پلتفرم های مختلف گوش دادن به موسیقی دیجیتال مانند Spotify و Apple Music و همچنین YouTube همگام کار می کند . به عبارت دیگر، شما این شانس را دارید که از هر کجا به آهنگی که در Shazam پیدا می کنید گوش دهید. البته Shazam و سرویس‌های جستجو موسیقی مشابه در یافتن موسیقی از طریق پیدا کردن موزیک در گوگل با زمزمه کردن ریتم آن خیلی خوب نیستند. وقتی دستیار گوگل کمی بیشتر توسعه یابد، این سرویس ده قدم جلو تر از بقیه برنامه ها خواهد بود.
هرچند پیدا کردن موسیقی با Shazam برای نسلی که منتظر آهنگ مورد علاقه خود در رادیو بوده‌اند باورنکردنی است، ولی یافتن موسیقی با زمزمه کردن با سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل یک رویا است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شازم در ایران کار نمیکند چرا که مسئولان این نرم افزار ایران را تحریم کرده اند . از این رو ابزار های دیگر ایرانی هم می توانند جایگزین شازم باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص اهنگ گوگل را بیشتر بشناسید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *