ترید ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

ترید ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

کریپتو (Crypto) مخفف عبارت کریپتو کارنسی است و از دو واژه کریپتو به معنی رمز و کارنسی به معنی ارز تشکیل شده است. پس در واقع کریپتو به ارزهایی گفته می‌شود که بر پایه تکنیک‌های رمزنگاری شده ساخته می‌شود. در فارسی این نام بیشتر به صورت رمز ارز شنیده می‌شود. همچنین کلمات ارز دیجیتال و ارز مجازی نیز در این مورد به کار می‌رود. کلمات ارز دیجیتال و ارز مجازی در بازار کریپتو و تحلیل موارد مرتبط با این بازار یک مفهوم را دارد. پس می‌توان گفت که کریپتو زیر مجموعه ارز دیجیتال است.

ترید ارز دیجیتال نیازمند تجربه است و برای آموختن سریع ترید ارز دیجیتال نیازمند این است که آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرید.

بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و … از جمله رمز ارز های مهم بازار هستند که این روزها در مورد آنها خبرهای مختلفی به گوش می رسد.این موج با بیت کوین و در بستر بلاک چین آغاز شد و به نظر می رسد روز به روز فراگیر تر هم میشود.

اگر معتقدید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید یا (ترید) اگر فکر می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید. هر دو ابزار اهرمی هستند، به این معنی که شما فقط به یک سپرده کوچک، معروف به کریپتو معاملات حاشیه، نیاز دارید تا در معرض کل بازار پایه قرار بگیرید. با این حال، از آنجایی که سود یا زیان شما هنوز بر اساس حجم کل سرمایه‌ گذاری شما تعیین می‌شود، استفاده از معاملات ارز دیجیتال باعث افزایش درآمد و زیان می‌شود.

ترید ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

علاوه بر این، گزینه های ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران برای کاهش ریسک یا افزایش قرار گرفتن در معرض بازار استفاده می شود. معاملات گزینه های رمزنگاری به ابزار مالی “مشتقاتی” اشاره دارد که ارزش خود را از قیمت دارایی دیگر در این مورد، ارز رمزنگاری شده اساسی به دست می آورد.

قبل از اینکه حتی به سرمایه گذاری در تجارت کریپتو فکر کنید، مهم است که درک جامعی از دارایی ها و فناوری های درگیر داشته باشید. بیت کوین خاکی است که هزاران ارز دیجیتال دیگر از آن رشد کرده اند.

مانند سهام و سایر بازارهای مالی، تجارت ارز دیجیتال می‌تواند پیچیده باشد و شامل اجزای مختلفی باشد و نیاز به دانش داشته باشد. بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین دارایی رمزنگاری شده راه اندازی شد و همچنان بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار و شیوع است.

با این حال، درطول سال‌ ها، یک صنعت کامل از سایر دارایی‌های دیجیتالی به وجود آمده است که دارایی‌ها برای کسب سود قابل معامله هستند. تمام ارزهای دیجیتال دیگر که بیت کوین نیستند به عنوان آلت کوین شناخته می شوند که بزرگترین آنها اتر (ETH) است.

آیا نسبت به بازار ارز های دیجیتال اطلاعات کافی ندارید و نمیدانید چگونه وارد بازار ارز های دیجیتال شوید؟ برای ورود به بازار ارز های دیجیتال تنها کافی است در دوره ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری شرکت کنید، زیرا شرکت در این دوره نیاز به هیچ گونه پیش نیازی ندارد، از سوی دیگر شما در این دوره با بخش زیادی از اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد و همین مسئله باعث می شود تا دید شما نسبت به بازار ارزهای دیجیتال تغییر کند.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

این راهنما استراتژی ‌های معاملات کریپتو را توضیح می‌دهد و شما را با پلتفرم ‌ها و برنامه‌ های معاملاتی کریپتو، اجزای یک معامله، سبک‌ های معاملات و نقش تحلیل تکنیکال و بنیادی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی جامع آشنا می‌کند. ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می شوند.

شما با آموزش دوره های ارز دیجیتال میتوانید بصورت رایگان الفبای ارز دیجیتال را ببینید  برای مثال بهتر است بدانید مباحثی همچون تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، مدیریت سرمایه و مدیریت روانشناسی به شما معرفی می شود.

ترید ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

نحوه معامله ارز دیجیتال برای مبتدیان

بسیاری از رویکردهای مختلف از نظر نحوه معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای شروع معامله ارزهای دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در مورد این موضوع نیاز دارید. همچنین دانستن خطرات مرتبط بسیار مهم است و قوانینی که ممکن است بر اساس صلاحیت فرد اعمال شود و تصمیمات باید بر اساس آن گرفته شود. قبل از شروع ترید یا خرید ارزهای دیجیتال حتما شرکت در بهترین دوره های ارزدیجیتال را در سایت دکتر صادقی نیا آموزش ببینید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترید ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *