تردید اپل در انتخاب میان لایتینگ و USB-C سری آیفون 15

تردید اپل در انتخاب میان لایتینگ و USB-C سری آیفون 15

اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون 15 در ماه سپتامبر امسال است. مثل همیشه، انتظار می‌رود که این سری گوشی با بهبود عملکرد و ویژگی‌های جدید عرضه شود، اما امسال، تغییرات اساسی را به همراه خواهد داشت.

با این حال، امسال شاهد تغییرات قابل توجهی خواهیم بود، زیرا این شرکت مجبور است به مقررات اتحادیه اروپا پایبند باشد. برای اولین بار، اپل یک آیفون مجهز به پورت USB-C به جای درگاه لایتنینگ سنتی عرضه خواهد کرد. با وجود این، شرکت تمایل خاصی به اجرای این تغییر ندارد. حتی اطلاعات اخیر حاکی از آن است که اپل ابتدا آیفون 15 را با درگاه لایتنینگ در نظر گرفته بود، قبل از اینکه در نهایت USB-C را انتخاب کند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، توسعه یک گوشی هوشمند در سطح پرچمدار کار آسانی نیست. شرکت ها باید روند توسعه را از قبل شروع کنند. اپل نیز در این زمینه مستثنی نیست. هر زمان که این شرکت یک آیفون جدید معرفی می کند، از قبل کار روی مدل بعدی را آغاز کرده است. این اغلب منجر به لو رفتن برخی از اطلاعات در مورد گوشی در اوایل توسعه می شود.

به گفته محققی در توییتر با نام کاربری Unknownz21، اپل مدل های اولیه آیفون 15 را در ژانویه 2023 آماده کرد. با این حال، تصمیم برای استفاده از USB-C تا ماه مارس نهایی نشد. از آن زمان به بعد، کار به طور انحصاری بر روی نسخه‌های دارای USB-C متمرکز شد، اگرچه “نسخه‌ای با پورت لایتنینگ در اوایل وجود داشت، اما به سرعت از بین رفت.”

اگرچه اتحادیه اروپا این شرکت را مجبور به ترک لایتنینگ کرد، اما این پیشرفت کاملاً تعجب آور نبود. سال هاست که اپل از پورت USB-C در دیگر محصولات خود استفاده می کند. با این حال، شرکت همچنان به استفاده از پورت لایتنینگ برای آیفون و ایرپاد ادامه داد. این امر باعث شد تا کاربران درون اکوسیستم از استفاده شارژرهای مختلف برای دستگاه های متعدد ابراز ناامیدی کنند. علاوه بر این، بسیاری از افراد به دلیل کند بودن پورت لایتنینگ انتقاد کردند. با این حال، راه حل اتحادیه اروپا ممکن است دائمی نباشد.

اپل که دوست ندارد به خارج وابسته باشد، ممکن است برای مدت طولانی نیازی به شارژ USB-C پیدا نکند. این شرکت مدتی است که روی فناوری شارژ بی سیم به نام MagSafe سرمایه گذاری کرده است. اگر آنها همچنین بتوانند با استفاده از این ویژگی انتقال داده را فعال کنند، USB-C ممکن است تنها یک راه حل موقت باقی بماند.

بیشتر بخوانید  اپل در نسخه های بعدی iOS از سیستم جدیدی برای کاهش باگ ها استفاده می کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تردید اپل در انتخاب میان لایتینگ و USB-C سری آیفون 15

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *