تبلت iPad Pro اپل با پردازنده M2 در راه است

تبلت iPad Pro اپل با پردازنده M2 در راه است

اپل اخیراً از چیپست جدید سیلیکونی M2 خود رونمایی کرده است که به لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید اپل کمک می‌کند و اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای استفاده از همان چیپست برای نسل بعدی آی‌پد پرو است.

اپل آی‌پد پرو که امسال عرضه می‌شود، یک مدل ارتقا یافته از نسل فعلی آی‌پد پرو مجهز به اپل M1 خواهد بود که با چیپست جدید عرضه خواهد شد. اکنون، ما یک جدول زمانی بالقوه برای معرفی این تبلت داریم.

طبق این گزارش، تبلت iPad Pro جدید مجهز به چیپست M2 اپل سیلیکون می‌تواند در سپتامبر یا اکتبر سال جاری به صورت رسمی عرضه شود. به غیر از پردازنده جدید، انتظار می رود این دستگاه دارای ویژگی هایی مانند شارژ بی سیم و همچنین سیستم دوربین جدید و ارتقا یافته باشد.

با توجه به گزارش‌های قبلی، به نظر می‌رسد که این غول فناوری همچنان در حال آماده‌سازی برای عرضه آی‌پد پرو در همان سایز مدل‌های فعلی است، اما مدل‌های جدیدی در سال آینده عرضه خواهند شد.

اخیراً فاش شد که آی‌پد پرو اواخر امسال یا در سال 2023 عرضه خواهد شد، می‌تواند سایز صفحه نمایش 14.1 اینچی جدیدی داشته باشد و اگر درست باشد، بزرگترین سایز صفحه نمایش برای یک آی‌پد در تاریخ این شرکت خواهد بود. در حال حاضر، اپل آیپد پرو را در دو سایز صفحه نمایش 11 اینچی و 12.9 اینچی به فروش می رساند. انتظار می رود مدل جدید 14.1 اینچی دارای صفحه نمایش Mini-LED با فناوری ProMotion باشد.

در اخباری مرتبط همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل قصد دارد از سال 2023 تا حد زیادی مودم های سلولی کوالکام را برای مودم 5G اختصاصی خود کنار بگذارد. طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، اپل نه تنها به دنبال عرضه در سال آینده است، بلکه در حال توسعه مودم 5جی اختصاصی خود نیز می باشد.

اپل به مخفی کاری معروف است، اما زمانی که تغییر در بازار تراشه نزدیکتر می شود، حتی شرکت کوپرتینویی نیز نمی تواند حرکات خود را پنهان کند. وال استریت ژورنال برخی از نشانه‌هایی را گزارش می‌دهد که اپل در تراشه‌های مدرن به کجا می‌رود. مثلا:

  • در سال 2019، این شرکت اکثریت کسب و کار مودم گوشی هوشمند اینتل، از جمله 2200 کارمند را به دست آورد.
  • در شهر زادگاه کوالکام، سن دیگو، اپل حدود 140 موقعیت را تبلیغ می کند که مستقیماً با توسعه و یکپارچه سازی تراشه های مودم سلولی مرتبط است.
  • در سال 2021، مدیر مالی کوالکام گفت که این شرکت انتظار دارد در سال 2023 بیست درصد از مودم های 5G را که اپل در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کند، تامین کند، در حالی که این شرکت در حال حاضر نزدیک به 100 درصد از آنها را در حال حاضر تامین می کند.
بیشتر بخوانید  وجود نقص های امنیتی در دستگاه های اپل و سامسونگ

با در نظر گرفتن این سه نکته، به نظر می رسد که اپل نه تنها در حال توسعه مودم های اختصاصی 5G خود است، بلکه مهم نیز خواهد بود زیرا مزایای بیشتری نسبت به رقبا به این شرکت می دهد، همانطور که وین لام، مدیر ارشد تحقیقات در CCS توضیح داد. بینش، بصیرت، درون بینی.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تبلت iPad Pro اپل با پردازنده M2 در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *