بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر آنلاین هستند ؛ 3.9 میلیارد نفر به اینترنت متصل هستند

تعداد کاربران اینترنت

این روزها افراد بسیاری از اینترنت استفاده می کنند ولی تاکنون آمار دقیقی از تعداد افراد آنلاین منتشر نشده بود. اکنون گویا بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر آنلاین بوده و در حال استفاده از اینترنت هستند که هر روز با پیشرفت تکنولوژی بر اساس گفته های پژوهشگران افزایش خواهد داشت. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا بر اساس آمار و سرشماری ببینیم چند نفر آنلاین هستند و احتمال دارد تا چه میزان افزایش داشته باشد.

تعداد کاربران اینترنت

هم اکنون سازمان ملل در طی گزارش و خبری به بررسی میزان کاربران اینترنت و به طورکلی فضای مجازی پرداخته است که از رشد بسیار زیاد این آمار حکایت می کند. طبق برآورد های آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل متحد (ITU)، تا پایان سال 2018 میلادی تقریبا 51.2 درصد از جمعیت جهان که تقریبا برابر با 3.9 میلیارد نفر در حال حاضر می شود، از اینترنت و فضای مجازی استفاده خواهند کرد. دبیر کل ITU ، هولین ژائو، با انتشار این خبر، این موضوع را قدمی اساسی در راستای شکل دادن جامعه ی آماری اطلاعات جهانی گسترده تر یاد کرد.

تعداد کاربران اینترنت

پژوهش های این گروه نشان از این دارد که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا کشورهای ابر قدرت در دنیا از میانگین 51.3 درصدی استفاده از اینترنت و فضای مجازی در سال 2005 میلادی اکنون به رقم 80.9 درصدی افزایش یافته اند. متوسط میزان دسترسی کاربران و افراد کشورهای در حال توسعه به اینترنت در همین مدت زمان از 7.7 درصد به 45.3 افزایش پیدا کرده که حتی از 13 سال پیش کشورهای جهان اول هم کمتر می باشد. در این میان قاره ی آفریقا 13 ساله قبل رشدی 10 برابری را نشان داده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: dailymail

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر آنلاین هستند ؛ 3.9 میلیارد نفر به اینترنت متصل هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *