به‌روزرسانی IOS 16.2 قبل از تعطیلات منتشر می شود

به‌روزرسانی IOS 16.2 قبل از تعطیلات منتشر می شود

اپل می تواند آیفون ها را در چند روز مانده به پایان سال به روز کند. این شرکت از اواخر ماه اکتبر روی چندین نسخه بتا iOS 16.2 کار می کند. اما نسخه پایدار هنوز رسمی نیست. بر اساس جدیدترین شایعات، برند کوپرتینویی ممکن است این به روز رسانی را در تاریخ 12 یا 16 دسامبر اجرا کند. با توجه به این موضوع، نسخه بتا نهایی امروز، سه شنبه، 6 دسامبر در دسترس خواهد بود.

نسخه‌های بتای iOS قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا جدیدترین ویژگی‌های اپل را آزمایش کنند. امکان ثبت نام در برنامه توسعه دهنده اپل و دسترسی به نسخه های بتا iOS، iPadOS و MacOS وجود دارد، اما این دستکاری مشکلاتی دارد.

از آنجایی که نسخه‌های بتا نسخه‌های آزمایشی iOS هستند، ممکن است هنگام استفاده از آنها با اشکالات و مشکلاتی مواجه شوید. امروز، اپل در حال حاضر چهار نسخه بتا iOS 16.2 را در دسترس قرار داده است. این شرکت معمولاً 5 را قبل از انتشار نسخه نهایی خود منتشر می کند. با این حال، زمان بندی این تعطیلات پایان سال ممکن است اپل را مجبور کند تا نسخه نهایی خود را در این هفته منتشر کند. انتشار آپدیت 10 تا 15 روز قبل از کریسمس.

طرحی مانند این به اپل چند روز پس از انتشار به‌روزرسانی فرصت می‌دهد تا هر مشکلی را برطرف کند. و سیستم عامل پایداری را در اختیار کاربران قرار دهد. اپل در سال گذشته از همین رویکرد استفاده کرد. انتشار نسخه نهایی iOS 15.2 در 13 دسامبر 2021، پس از عرضه تنها چهار نسخه بتا.

به گفته مارک گورمن، این به روز رسانی در هفته 12 دسامبر در دسترس خواهد بود. این یک خبرنگار بلومبرگ و متخصص محصولات اپل است. به لطف این ارتقا، کاربران باید بتوانند در مورد برنامه مشترک Freeform اطلاعات کسب کنند. اپل به طور قابل توجهی هم برنامه Home و هم ادغام آن با HomeKit را در سایر ویژگی های پیش بینی شده بهبود می بخشد.

ویجت‌های «فعالیت‌های زنده» که از زمان انتشار iOS 16 در سپتامبر روی صفحه قفل آیفون در دسترس بوده‌اند، یکی دیگر از پروژه‌هایی است که اپل روی آن کار می‌کند. اجازه دادن به برنامه های شخص ثالث برای استفاده از این سرویس و به روز رسانی بیشتر آن مشکل است. اپل خاطرنشان می کند که این گزینه ممکن است بر عمر باتری دستگاه تأثیر بگذارد. این شرکت میزان آسیب باتری ناشی از این ویژگی را توصیف نمی کند.

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از هدست Vision Pro 2 اپل

اپل قابلیت مخفی کردن تصویر زمینه و اعلان ها را اضافه کرده است. وقتی گزینه Always-on display برای جدیدترین مدل‌های iPhone 14 Pro و Pro Max روشن است. با استفاده از این ویژگی می توانید صفحه نمایش آیفون را تا حدی روشن نگه دارید در حالی که آن را در حالت Sleep نگه دارید. این به‌روزرسانی قابلیت‌های «خواب» عمیق‌تری را ارائه می‌کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : به‌روزرسانی IOS 16.2 قبل از تعطیلات منتشر می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *