بهترین نرم افزارهای ویرایش PDF

ویرایش PDF

هر چند که فایل های PDF بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و به خصوص قشر دانشجو و دانش آموزان از PDF برای ارائه تحقیقات و کنفرانس های خود در سراسر دنیا استفاده می کنند , اما نرم افزار های چندان زیادی برای ادیت و ویرایش PDF وجود ندارد , و حتی افراد کمی قادرند از نرم افزار های موجود به درستی استفاده کنند و عده ای آن ها سخت و پیچیده می دانند. شاید عدم آگاهی از نرم افزار های عرضه شده و یا تنبلی در به کار گیری آن ها باعث این موضوع شده است. اما چرا اینقدر پی دی اف پر طرفدار بوده و بیشتر افراد از این فرمت استفاده می کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت فرمت پی دی اف این قابلیت را دارد که در هر دستگاهی به نمایش گذاشته می شود , بدون تغییر و با همان شکل اولیه پلی شود , از این رو این ویژگی فرمت پی دی اف را به یکی از کاربردی ترین فرمت ها برای به اشتراک گذاشتن مدارک , جزواتی که باید بدون تغییر باشند , مدارک و بسیاری از نامه های اداری تبدیل کرده است. اما باید بگوییم که با برخی از نرم افزار ها می توان حتی پی دی اف را نیز ادیت کرد. برنامه هایی مانند ورد و بسیاری دیگر از نرم افزار های آفیس این امکان را فراهم می آورند تا فایل مورد خود را به صورت پی دی اف ذخیره کنیم , اما برای ویرایش فایل , بر خلاف پاور پوینت یا ورد , که از خود نرم افراز اصلی می توان استفاده کرد , باید برنامه ای جداگانه برای ادیت فایل پی دی اف پیدا کنیم. برنامه های ویرایش پی دی اف که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد , بسیار کم و محدود است که در ادامه تعدادی از پر کاربرد ترین آن ها را معرفی می کنیم.

1)  PDF-XChange Editor

ویرایش PDF

با استفاده از این برنامه می توانید متن اصلی را ادیت کنید. همچینن امکان جدا کردن صفحات و بولد کردن موارد نیز وجود دارد , در کنار این ویژگی ها با استفاده از پی‌ دی‌ اف اکس‌ چینج ادیتور می توان کاراکتر اپتیکال را نیز تشخیص داد. در صورتی که فونت استفاده شده در فایل اصلی در سیستم شما نباشد , بدون هیچ مشکلی این نرم افزار فونت اصلی را کپی می کند. امکان حذف اطلاعات , جدول ها , شکل‌ بندی و تایپ مجدد , پارت بندی فایل و استخراج صفحات تعدادی دیگر از امکانات موجود در نسخه رایگان این برنامه می باشد , در نسخه فروشی ویژگی ها و امکانات بیشتری ارائه داده می شود.

برای دانلود کلیک کنید

2) ApowerPDF

ویرایش PDF

در این برنامه بهترین ابزار های مورد نیاز برای ادیت یک فایل پی دی اف ارائه می شود. این برنامه در دو حالت نسخه دکستاپ و اجرای آنلاین در دسترس است. نسخه دسکتاپ نسخه ای آزمایشی بوده و نسخه آنلاین به عنوان نسخه اصلی ارائه می شود. با این نرم افزار نیز می توانید متن را ادیت کرد , عکس ها تغییر داد , آن ها را حذف یا اضافه نمود , همچنین امکان تبدیل پی‌ دی‌ اف به فایل تصویری , رمز نگاری و ادیت کامنت نیز وجود دارد اما بیشتر امکانات که بسیار مفید و پر کاربرد هستند فقط در نسخه پولی ارائه می شود.

برای دانلود کلیک کنید

3) PDFescape

ویرایش PDF

این نرم افزار در دو نسخه پولی که ویژه دکستاپ است و یک برنامه که با استفاده از وب کار می کند , نسخه دکستاپ به صورت آزمایشی عرضه می شود. بر خلاف موارد قبلی با استفاده نرم افزار پی‌ دی‌ اف‌ اسکیپ نمی توان متن اصلی را ادیت کرد. اما می توانید قسمت هایی از متن اصلی را که قصد پرینت گرفتن آن ها را ندارید محو کنید , یکی از ویژگی های این برنامه که در کم تر اپلیکیشن رایگانی دیده می شود , امکان ایجاد فیلد های متنی است اما در نرم افزار پی‌ دی‌ اف‌ اسکیپ این قابلیت وجود دارد.

برای دانلود کلیک کنید

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین نرم افزارهای ویرایش PDF

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *