بهترین اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

بهترین اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

امروزه روش‌های پرداخت بسیار متنوع‌تر و آسان‌تر از گذشته شده است. این روش‌ها که در واقع شامل روش‌های غیرحضوری است بر مراجعه حضوری غالب شده است. در حال حاضر کمتر کسی را می‌توان یافت که جهت انجام امور پرداختی خود به به مراجعه حضوری تمایل داشته باشد.

امور پرداختی غیرحضوری با روش‌ها و ابزارهای مختلف صورت می‌گیرد. با این حال با جرات می‌توان گفت اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی یکی از بهترین ابزارها هستند. این اپلیکیشن‌ها در کنار عملیات پرداختی از امکانات متعددی برخوردار هستند. اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی بسیار متنوع و متعدد هستند. از این رو برای آنکه بهترین اپلیکیشن‌ها را بشناسید، ما به معرفی چند نمونه از آنها پرداخته‌ایم.

مزایای اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی چیست؟

اپلیکیشن پرداخت موبایلی از سیستم عامل‌های مختلف موبایل پشتیبانی می‌کنند. از طرفی نصب و استفاده از آن‌ها آسان است. علاوه بر این می‌توان از آنها در هر جایی به راحتی استفاده کرد. از این رو اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی بر سایر اپلیکیشن‌ها یا روش‌های پرداخت غیرحضوری، برتری دارند.

اپلیکیشن دیجی پی

دیجی پی را می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی دانست. این اپلیکیشن، امکانات مختلفی را برای تراکنش‌های پرداختی ایجاد کرده است. اولین و ساده‌ترین روش، کلیک کردن بر قسمت کارت به کارت است. با این گزینه می‌توانید وجه موردنظر خود را به راحتی و با داشتن اطلاعات بانکی موردنظر انتقال دهید. البته همانطور که می‌دانید برای استفاده از این اپلیکیشن و هر اپلیکیشن پرداختی دیگر، در ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. این روش پرداختی از مزیت‌هایی چون امکان ذخیره تراکنش‌ها، انتقال وجه از مبدا بیش از 20 بانک و نیز امکان ذخیره خود به خود کارت‌های پرتراکنش برخوردار است.

اما روش دوم پرداختی با دیجی پی، استفاده از کیف پول دیجی پی است. برای عملیات پرداختی با کیف پول، ابتدا باید کیف پول خود را شارژ کنید. شارژ کیف پول تا سقف معینی به صورت روزانه امکان‌پذیر است. روش پرداختی کیف پول دیجی پی نیز از مزیت‌های خاص خود برخوردار است. از جمله آنکه استفاده از کیف پول هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و مانند کارت بانکی عمل می‌کند.

از طرفی انتقال وجه به کیف پول دیگران، بدون کارمزد است. با این حال این روش محدودیت‌هایی نیز دارد. از جمله آنکه برای کارت به کارت، باید کیف پول مقصد فعال باشد. از طرفی میزان وجه پرداختی، تا سقف 200 هزار تومان است. به طور کلی اپلیکیشن دیجی پی، برای هر نوع پرداختی، راه‌حل‌های متعددی را ایجاد کرده است. از این اپلیکیشن می‌توان برای سایر پرداخت‌ها مانند پرداخت قبوض، عوارض جاده‌ای، بیمه، خرید شارژ مستقیم ایرانسلُ، همراه اول و… نیز استفاده کرد.

اپلیکیشن هفتاد سی

هفتاد سی با شریک کردن کاربران در 30 درصد از سود خریدهایشان، توانسته است کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. این اپلیکیشن نیز گزینه‌های پرداختی زیادی را به وجود آورده است. انتقال وجه بین تمامی بانک‌ها از جمله این گزینه‌ها است. برای استفاده از خدمات پرداختی هفتاد سی نیز باید اپلیکیشن هفتاد سی را نصب کنید و با استفاده از اطلاعات خود، یک حساب کاربری ایجاد کنید. هفتاد سی، در کنار عملیات پرداختی بانکی، از سایر گزینه‌ها و امکانات مانند خرید انواع شارژها، بسته اینترنتی، خرید بلیط، خدمات پرداخت بیمه، خرید بیمه، خرید از فروشگاه‌های مختلف و… نیز برخوردار است.

اپلیکیشن آپ

با آپ نیز می‌توانید به راحتی عملیات پرداخت را به صورت روزانه انجام دهید. اپلیکیشن آپ نیز از امکانات متعددی برخوردار است. اگر وارد این اپلیکیشن شوید و منوهای آن را مشاهده کنید متوجه گزینه‌های متعدد آن خواهید شد. هر چند برخی از کاربران وجود منوهای متعدد را عامل کند شدن اپلیکیشن دانسته‌اند؛ اما در کل شما با گزینه‌های متعددی همچون خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی و حتی خرید و اجاره ملک روبرو خواهید بود.

اپلیکیشن آپ، جزء اپلیکیشن‌های بسیار کامل است. با این حال این اپ نیز بدون ایراد نیست. یکی از ایرادات اساسی این اپ، عدم امکان اشتراک‌گذاری رسید تراکنش‌ها است. در سایر موارد، اپلیکیشن آپ به صورت یک اپلیکیشن بسیار کامل و حرفه‌ای، می‌تواند نیازهای شما را برآورده سازد.

اپلیکیشن تاپ

تاپ از دیگر اپلیکیشن‌های قدرتمند پرداختی است که در لیست اپلیکیشن‌های برتر پرداختی قرار دارد. این اپلیکیشن برخلاف اپلیکیشن آپ، از امکانات مختلفی برای به اشتراک‌گذاری رسید تراکنش‌ها برخوردار است. البته برخی از کاربران، رابط کاربری این اپلیکیشن را ضعیف می‌دانند. اما جدا از این مورد، تاپ نیز از قابلیت‌های خوبی مانند پرداخت عوارض خودرو، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض، مشاهده سوابق تراکنش‌ها، خدمات گردشگری مانند خرید انواع بیلط‌ها، خرید بیمه، کارت هدیه و… نیز برخوردار است.

اپلیکیشن 724

خدمات پرداخت 724 نیز تقریبا مشابه اپلیکیشن‌های دیگر است. این اپ نیز خدمات متعددی در زمینه کارت به کارت کردن، استعلام موجودی کارت‌ها، سامانه صیاد جهت بررسی وضعیت چک، پرداخت شهریه دانشگاه خرید شارژ، مشاهده ریزتراکنش‌ها، پرداخت قبوض و… برخوردار است.

با این حال 724 نیز از امکانات منحصری برخوردار است که ممکن است در هر اپلیکیشنی وجود نداشته باشد و یا حتی برای هر کسی کاربردی نباشد. 724 پلاس از جمله این امکانات است که در آن پیش بینی مسابقات فوتبال و نیز پیش‌بینی‌ سایر بازی‌ها و… به کار رفته است.

سخن نهایی

اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، ممکن است از مزایا و معایب خاصی نیز برخوردار باشند. در واقع معایب اپلیکیشن‌ها بر حسب نیاز کاربران متفاوت است. به عنوان نمونه ممکن است شما با توجه به موقعیت شغلی خود، در کنار عملیات پرداختی به سایر امکانات مانند خرید انواع بلیط‌ها و یا رزرو هتل و… نیز نیاز داشته باشید.

در این صورت اگر یکی از اپلیکیشن‌های فوق چنین امکاناتی نداشته باشد، قطعا از نظر شما یک اپلیکیشن ضعیف محسوب می‌شود. اما در مقابل اگر نیاز شما به اپلیکیشن، تنها در حد امکانات ساده پرداختی باشد، در این صورت اپلیکیشن‌های پیچیده مالی می‌توانند دردسرساز باشند. از این رو در انتخاب اپلیکیشن موردنظر خود، حتما به محیط کاربری اپ، نیازهای خود و امکانات اپلیکیشن توجه داشته باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *