بهبود مسیریابی با ترفندهای Google Maps

Google Maps

ترفندهای Google Maps | در ایران به دلیل ترافیک های بسیار سنگین و وقت کم افراد، کاربران زیادی از اپلیکیشن های مسیریابی استفاده می کنند تا سریع تر به مقصد خود برسند. کاربران سیستم عامل های iOS دارای اپلیکیشن Maps اپل می باشند و کاربران اندروید دارای اپلیکیشن Google maps. شاید برای شما این مسئله پیش آمده باشد که چگونه می توانید راحت تر از اپلیکیشن مسیریابی گوشی های اندرویدی استفاده نمایید؟!

در ادامه قصد داریم تعدادی از ترفندهای صحیح استفاده از Google Maps را برای شما شرح دهیم.

  • زاویه دید نقشه را تغییر دهید

Google Maps

اگر شما نیز از کاربران گوشی های اندرویدی هستید و تاکنون از اپلیکیشن مسیریابی آن یعنی Google Maps استفاده کرده اید، قطعا می‌ دانید که این اپلیکیشن در بعضی مواقع زاویه دید خوبی از مسیر مشخص شده به کاربر نمایش نمی‌ دهد. در این شرایط به راحتی می‌ توانید با انتخاب کلید قطب نما، زاویه دید نقشه را تغییر دهید تا تشخیص مسیرها برایتان راحت تر شود.

اگر دو انگشت خود را روی صفحه یگوشی هوشمند خود بگذارید و انگشتانتان را به سمت بیرون بکشید، جزئیات بیشتری از جمله ارتفاع ساختمان‌ها و همچنین نمای بهتری از وضعیت راه ها را بر روی نقشه در اختیار شما قرار می‌ دهد که در بعضی شرایط می تواند برای شما مفید باشد.

  • مسیریابی سریع تر با انتخاب گزینه ی Direction

کاربری Google Maps بسیار ساده می باشد و لازم نیست زمان زیادی بگذارید تا مسیر درست مقصد را در اختیار شما قرار بدهد ولی با استفاده از این ترفندهای ساده می توانید پروسه مسیریابی را کوتاه تر نموده و درگیر منو‌های مختلف نشوید.

Google Maps

اساسا Google Maps پس از انتخاب مقصد توسط کاربر اجازه می‌ دهد تا نوع وسیله‌ نقلیه و مسیری که علاقه دارید از طریق آن برای شما جهت یابی صورت گیرد، انتخاب نمایید. در این شرایط  می‌ توانید بعد از انتخاب مقصد موردنظر، کلید آبی رنگ Direction را برای چند ثانیه نگه دارید تا تمامی مراحل خلاصه شده و مقصد شما از طریق نزدیک‌ ترین مسیر صورت پذیرد.

  • تعیین برچسب برای لوکیشن های متفاوت

قطعا مطلع هستید که برخی بخش های موجود در نقشه گوگل را می توانید ستاره دار کرده و در My Places ذخیره نمایید، ولی شاید ندانید که می‌ توان بر روی بعضی از مکان‌ها برچسب بگذارید. البته لازم به ذکر است که بر روی تمامی نقاط از نقشه نیز نمی توان برچسب گذاشت. زیرا بعضی از موقعیت ها خودشان توسط Google Maps شناسایی شده‌ و در هم اکنون نامشان بر روی نقشه قابل رویت می باشد.

بیشتر بخوانید  لیست دستگاه های سامسونگی که به اندروید 6.0 به روزخواهند شد

Google Maps

اما شما می‌ توانید روی Google Maps موقعیت خانه خود و یا اقوامتان را برچسب گذاری نموده که از این طریق موقعیت های برچسب گذاری شده در My Places حساب کاربری گوگل شما ذخیره خواهد شد و همچنین با ورود به این قسمت می‌ توانید به آسانی مسیر مناسب برای رسیدن به آن نقاط برچسب گذاری شده را دریافت نمایید.

  • زوم با دو کلیک پشت یر هم

یکی از پیش پا افتاده ترین مواردی که باید در خصوص کار با Google Maps بدانید این است که به منظور زوم کردن بر روی نقشه لازم نیست کار خاصی انجام دهید، تنها لازم است دو بار پشت سر هم بر روی صفحه کلیک کنید تا نقشه به صورت اتوماتیک بر روی نقطه مورد نظر زوم گردد.

 

با آموزش های بیشتر همراه زوم تک باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهبود مسیریابی با ترفندهای Google Maps

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *