بررسی 7+1 ویژگی که یک لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند باید داشته باشد!

بررسی 7+1 ویژگی که یک لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند باید داشته باشد!

خرید لپ تاپ این روزها دغدغه افراد زیادی است، به خصوص آن هایی که به نحوی با تکنولوژی و دنیای وب سروکار دارند، یا مشاغلی که یکی از ابزارهای اصلی آن ها داشتن یک لپ تاپ کارآمد است.

جدا از موضوع نیاز، یکی از مهمترین بخش ها انتخاب بهترین گزینه است.

اگر شما یک گیمر، گرافیست، طراح دیجیتال و… هستید که در جستجوی بهترین گزینه، برای خرید لپ تاپ به این صفحه رسیده اید. باید بگوییم که در جای درستی قرار گرفته اید. چرا که در این مقاله قرار است به معرفی یکی از لپ تاپ های فوق العاده از کمپانی ایسوس به نام N7400PC بپردازیم، که مطمئنا با دانستن ویژگی هایی که دارد شگفت زده خواهید شد.

 

 لپ تاپ N7400PC ترکیب زیبایی و کارایی

در سال گذشته یکی از بهترین لپ تاپ هایی که جانب کمپانی ایسوس معرفی و روانه بازار شد، لپ تاپN7400PC  بود.

اگر بخواهیم این لپ تاپ را در چند خط به طور مختصر معرفی کنیم باید بگوییم که پردازنده Intel Core i7 11370H نسل یازده به همراه 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجرا از نوع 0RTX305 می تواند یک ترکیب کار آمد برای افرادی باشد که در زمینه امور گرافیکی فعالیت می کنند. یکی از نقاط قوت این لپ تاپ داشتن صفحه نمایش OLED که برای این دسته از افراد بهترین انتخاب است.

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ واقعا خوب با قیمت متوسط هستید، قطعا لپ تاپ N7400PC بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

بررسی ویژگی های فوق العاده لپ تاپ N7400PC

یک لپ تاپ جمع جور، سبک و قابل حمل

یکی از مهمترین نکات مثبتی که در مورد لپ تاپ N7400PC وجود دارد این است که طراحی ظریف و زیبایی دارد و جدا از آن سبک و قابل حمل است. این لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین گزینه های برای کسانی است که دائما در حال جابجایی هستند و به لپ تاپی نیاز دارند که بتوانند بدون هیچ مشکلی آن را حمل کنند. لپ تاپ N7400PC وزنی در حدود 1.4  کیلوگرم دارد که با این حساب در دسته بندی لپ تاپ های سبک وزن قرار می گیرد. از نظر ابعاد و اندازه نیز   317*228*17.9 میلی‌متر می باشد. همچنین بدنه این لپ تاپ تمام فلز و از جنس آلومنیوم است و مقاومت بالایی نیز در برابر ضربه و خط و خش از خود نشان می دهد. رنگ دستگاه نقره ای درخشانی است که جلوه زیبایی دارد و شما می توانید لوگوی ASUS VivoBook را با طراحی زیبایی در سمت راست مشاهده کنید و در واقع شاید بتوان گفت طراحی این لوگو اولین نکته ای است که می تواند کاربر را از نظر بصری به لپ تاپ جذب کند.

 

بررسی 7+1 ویژگی که یک لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند باید داشته باشد!

مجهز بودن به صفحه نمایش OLED با زولوشن 2K

صفحه نمایش یکی از مهمترین قسمت های هر لپ تاپ است، به خصوص برای افرادی که کار و عملکرد آن ها به صورتی است که مجبور اند، زمان زیادی در طول روز را به صفحه نمایش نگاه کنند. همانطور که در ابتدای کار گفتیم، OLED بودن نمایشگر این لپ تاپ N7400PC یکی از مهمترین نقاط قوت آن به حساب می آید، به خصوص برای افرادی که در زمینه امور گرافیکی فعالیت می کنند و به این نیاز دارند تا دقت صفحه نمایش آن ها بالا باشد.

همچنین جدا از این موضوع صفحه نمایش این لپ تاپ استاندارد PANTONE را دارد که در واقع به این معنا است که رنگ ها بهتر و واقعی تر به ما نشان داده می شود و اگر این برچسب را روی لپ تاپ خود مشاهده کردید، می توانید مطمئن باشید که لپ تاپ شما این ویژگی را دارا است.

از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش فوق العاده می توان به زاویه دید 178 درجه و 1.07 میلیارد رنگ تایید شده و همچنین فضای رنگی 100% DCI-P3 اشاره کرد.

 

مناسب برای انجام برنامه های سنگین و فعالیت های مولتی تسک

معمولا لپ تاپی برای انجام برنامه های پیچیده و سنگین مناسب است که از نظر سخت افزاری ویژگی های خوب و قابل قبولی داشته باشد و نکته مثبت در مورد لپ تاپ N7400PC این است که ما می توانیم تمام ویژگی های لازم و ضروری برای انجام این کار را در این لپ تاپ مشاهده کنیم. از یک پردازنده قدرت گرفته تا حافظه رم کافی برای اجرای برنامه ها.

اگر قرار است شما از این لپ تاپ به عنوان یک لپ تاپ برای بازی استفاده کنید، می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که در طول بازی تجربه لذت بخشی خواهید داشت.

اگر یک مهندس یا طراح هستید و یا قصد دارید برای اجرای نرم افزاری های مهندسی یا برنامه های سنگین و پیچیده گرافیکی از این لپ تاپ استفاده کنید، باز هم جای نگرانی نیست و مطمئن باشید بهترین انتخاب پیش روی خرید لپ تاپ N7400PC می باشد.

 

 

جدول مشخصات سخت افزاری لپ تاپ N7400PC

پردازندهIntel Core i7 11370H
تعداد هسته اصلی پردازنده4 هسته
تعداد هسته مجازی ( ترد )8 هسته
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیک4 گیگابایت 0GeForce RTX305
حافظه SSD1 ترابایت

 

 

بررسی ویژگی های سخت افزاری لپ تاپN7400PC  به طور مختصر

پردازنده Core i7 ایسوس

پردازنده این لپ تاپ در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین پردازنده های شرکت اینتل است که در بازار وجود دارد. این پردازنده با داشتن 4 هسته واقعی و برخورداری از تکنولوژی هایپر تردینگ می تواند تا 8 هسته را ترد کند و این جمله در واقع به معنای افزایش سرعت و عملکرد در لپ تاپ N7400PC می باشد. در کل لپ تاپ های i7 در دسته بندی لپ تاپ هایی قرار می گیرند که از نظر کیفیت در رده بالایی قرار می گیرند. شما می توانید لیست کاملی از لپ تاپ ایسوس CPU Core i7 در آی تی هوم را به همراه مشخصات کامل و قیمت به روز مشاهده کنید.

حافظه رم در این لپ تاپ 16 گیگابایت است که فضای کافی برای اجرای برنامه ها می باشد و می توانید چندین برنامه سنگین را با یکدیگر اجرا کنید، بدون این که کوچکترین مشکلی مانند هنگ کردن یا کندی برای سیستم شما رخ دهد، نوع حافظه رم DDR4 است و پهنای باند آن 3200 مگاهرتز می باشد. در مورد حافظه رم این لپ تاپ تنها نکته ای که وجود دارد این است که قابلیت ارتقا برای آن وجود ندارد. اما در عوض شما یک ترابایت حافظه SSD برای اجرای سریع تر و عملکرد بهتر لپ تاپ خود در اختیار دارد که می توانید آن را ارتقا دهید.

 

بررسی 7+1 ویژگی که یک لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند باید داشته باشد!

تنوع پورت و وجود درگاه های کاربردی

این که لپ تاپ شما پورت های ضروری و لازم را داشته باشد تا حد زیادی کار شما را راحت می کند. لپ تاپ N7400PC یکی از لپ تاپ هایی که از نظر تنوع پورت واقعا موفق عمل کرده است و تمام موارد ضروری که افراد نیاز دارند را در خود جای داده است. اما بیشتر پورت های این دستگاه در سمت راست متمرکز شده اند و در سمت چپ شاهد پورت های کمتری هستیم.

 

پورت های موجود در سمت راست

 

پورت های موجود در سمت چپ
پورت   DCINبه عنوان محل شارژ دستگاه

 

یک پورت HDMI
یک پورت یک پورت  USB-A 3.2 gen1

 

 دو پورت USB-A 2.0
یک پورت USB-C 3.2 gen1 که می توانید برای شارژ دستگاه نیز از آن استفاده کنید

 

 
درگاه کارت خوان microSD card reader

 

 
جک 3.5 میلی متری صدا

 

 

 

 

تاچ پد به شدت کاربردی برای گرافیست ها و طراحان

در طراحی این لپ تاپ خلاقیت بالایی به کار رفته است و ویژگی های جدید و متنوعی به آن اضافه شده است که یکی از این موارد را می توانید در قسمت تاچ پد لپ تاپ مشاهده کنید.

در حالت پیش فرض شما می توانید با استفاده از تاچ پد اموری مانند کم و زیاد کردن صدای لپ تاپ یا روشنایی را انجام دهید. اما کاربرد خاص این تاچ پد را می توانید زمانی مشاهده کنید که با مجموعه ادوبی سروکار دارید. برای مثال در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، پریمیر می توانید برخی از امکانات مانند تغییر روشنایی، جابجایی لایه ها، کم و زیاد کردن برخی از گزینه ها را با استفده از DialPad انجام دهید.

 

 

صفحه کلید روان تر از همیشه

جدا از این که در TrackPad لپ تاپ N7400PC با موارد جدید رو به رو شده ایم، برخی از نوآوری هم در کیبورد لپ تاپ دیده می شود. به طور مثال دکمه ی همیشه روشن پاور جای خود را به یک دکمه شیک داده است که نقش Finger Print دستگاه را نیز بر عهده دارد و اتفاقا از دقت بالایی نیز برخوردار است. همچنین سایز کیبورد برای یک لپ تاپ 14 اینچی کاملا استاندارد است و برخی از دکمه ها نیز نور LED دارند که می توان به دکمه های جهت نما، Backspace و Enter اشاره کرد. همچنین طراحی دکمه ها، ارتفاع بین دکمه ها در بهترین حالت ممکن است و در زمان تایپ کردن با این کیبورد کاملا احساس راحتی داری و دست و انگشتان شما احساس خستگی نخواهد داشت.

 

باتری قدرتمند و ماندگار در لپ تاپ N7400PC

یکی دیگر از نقاط قوت این لپ تاپ ماندگاری و طول عمر بالایی است که در باتری دارد! در این لپ تاپ یک باتری 63 واتی سه سلولی از نوع  Li-Ionبه کار رفته است که مانند سایر لپ تاپ های جدید قابلیت تعویض ندارد. با توجه به نرم افزارهایی که در مدت کار با لپ تاپ اجرا می کنید طول عمر باتری بین 3 تا 5 ساعت متغیر است.

حرارت کمتر در کنار بازدهی بیشتر در سیستم خنک کنندگی

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در زمان کار با لپ تاپ و اجرای برخی از برنامه های سنگین رو به رو می شوند این است که لپ تاپ  آن ها به شدت داغ و به دنبال آن دچار مشکلاتی مانند هنگ گردن می شود. اما در لپ تاپ N7400PC این موضوع تا حد زیادی رفع و برطرف شده است. در سیستم خنک کنندگی این لپ تاپ از دو فن و دو لوله حرارتی برای خنک کردن سیستم استفاده شده است و این فن ها به کار رفته در کنار عملکرد بالا، انرژی کمی مصرف می کنند و فشار زیادی به باتری در هنگام حداکثر فعالیت لپ تاپ وارد نمی‌کند. جریان هوا در این لپ تاپ به این صورت طراحی شده است که هوای تازه در پایین توسط ورودی ها وارد می‌شود و هوای گرم از طریق دریچه های پنهان شده در زیر لولا به بیرون رانده می‌شود. یکی از ویژگی هایی که جا دارد در قالب نکته مثبت این لپ تاپ بیان کنیم این است که در هنگام فعالیت حداکثر لپ تاپ، صدای فن تقریبا به گوش نمی‌رسد.

 

 

آیا لپ تاپ N7400PC ارزش خرید را دارد؟

با توجه به مواردی که در طول مقاله گفتیم، همچنین قیمت واقعا خوب این لپ تاپ متناسب با ویژگی هایی که دارد، این لپ تاپ حقیقتا ارزش خرید را دارد و می تواند به عنوان یک لپ تاپ کار آمد تا مدت های زیادی در کنار شما باشد.

البته چنانچه شما در خصوص خرید لپ تاپ N7400PC یا هر لپ تاپ دیگری به مشاوره یا راهنمایی در زمان خرید نیاز دارید می توانید از اطلاعات مراجع معتبری مانند دیجی کالا، زومیت یا آی تی هوم کمک بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم در زمان خرید را داشته باشید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی 7+1 ویژگی که یک لپ تاپ حرفه ای و قدرتمند باید داشته باشد!

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *