بررسی گوشی هوشمند پیکسل 5 گوگل

Google Pixel یکی از دستگاههایی است که من هر ساله منتظر بررسی آن هستم. علی رغم برخی اشتباهات اشتباه عجیب و غریب در طول این سال ها ، این وسیله ای است که هرگز از لذت بردن آن بی بهره است امسال هنوز مثل همیشه عالی است ، اما فاکتور واو را نیز از دست می دهد و من فکر می کنم این هدفمند است.

گوگل امسال به طور قابل توجهی همه چیز را رد کرد. Pixel 5 از نوع XL برخوردار نیست و پردازنده سری Snapdragon 8 نیز ندارد و Snapdragon 765G جایگزین آن می شود. سرانجام این نمایشگر از لبه به لبه برخوردار است، همانطور که برای اولین بار در Pixel 4a مشاهده کردیم و لنز تله فوتو به جای استفاده از هر سه، با یک سنسور فوق العاده گسترده جایگزین شده است.

طراحی و ساخت

Google Pixel 5 در دو رنگ وجود دارد: فقط سیاه و Sorta Sage. گوگل مورد دوم را برای من ارسال کرد و مطمئناً این روش زیبا تر است. این سبز است ، اما طعم خاصی از رنگ سبز پررنگ یا پر زرق و برق ندارد. کاملا شیک است و البته از فلز ساخته شده است. خوب، نوع Pixel 5 فلزی است اما در بالای آن گوگل آن را رزین زیستی می نامد. تقریباً پلاستیکی است. همچنین یک سوراخ در آلومینیوم بریده می شود ، همین امر باعث می شود تا با شارژ Qi کار کند. سالهاست که شرکت‌ها تلفن های خود را از پلاستیک یا شیشه تولید می کنند ، زیرا فلز با شارژ بی سیم کار نمی کند. گوگل این کار را انجام داد.

نکته خوب در مورد ساخت این است که به اندازه ساندویچ شیشه ای معمولی شما شکننده نیست. هنگامی که شرکت ها شروع به استفاده از پشت شیشه ای در گوشی های هوشمند کردند ، چیز دیگری را اضافه کردند که می تواند خراب شود و البته این دو برابر مساحت است که اگر تلفن خود را بیاندازید باید آن را برطرف کنید. Pixel 5 هیچ تفاوتی بین احساس حق بیمه و شارژ بی سیم ندارد.

چیز دیگری که متفاوت است این است که ، رک و پوست کنده ، طراحی کسل کننده است. در سه نسل اول ، گوگل از طرحی دو رنگ استفاده کرد که دارای قسمت بالای براق و مات بود و بی نظیر بود. برای Pixel 4 ، یک پشت صاف ، مات و حاشیه رنگی متفاوت دارد که یادآور روزهای HTC Desire است. با Pixel 5 و شروع با Pixel 4a ، این فقط یک بدنه است.

محفظه دوربین مربع با گوشه های گرد تقریباً شبیه آنچه در سری Pixel 4 به نظر می رسد ، است و یک چیز برای بازگشت ، حسگر اثر انگشت است. گوگل ، مانند اپل ، سال گذشته تصمیم گرفت همه کار را در زمینه شناسایی چهره انجام دهد و حسگر اثر انگشت را کاملاً خاموش کند. البته ، پس از آن یک بیماری همه گیر اتفاق افتاد و بسیاری از ما هنگام بیرون رفتن در انظار عمومی ماسک می پوشیم. به طور جدی ، برای ساخت یک گوشی هوشمند برتر با تشخیص چهره و بدون سنسور اثر انگشت، باید کاملاً ناشنوا باشید.

در پایین دستگاه ، پورت USB Type-C را برای شارژ پیدا خواهید کرد. دقیقاً مانند سال گذشته ، هیچ جک صوتی 3.5 میلی متری وجود ندارد ، زیرا گوگل همچنان به روند صنعت ادامه می دهد که فقط پورت قدیمی را در دستگاه هایی قرار می دهد که هزینه کمتری دارند.

در سمت راست دستگاه، یک دکمه تنظیم صدا و بالاتر از آن ، دکمه پاور قرار دارد. دکمه روشن / خاموش به جای اینکه رنگ متفاوتی در این سال داشته باشد، سایه ای متالیک از سبز است که باعث می شود پیچیده تر از ظاهری بازیگوشانه که در گذشته دیده ایم ، باشد. در سمت چپ، شکاف nano-SIM را پیدا خواهید کرد که احتمالاً زیاد از آن استفاده نخواهید کرد.

این نکته در مورد طراحی Pixel 5 است. من این را دوست دارم. ما فکر می کنیم که با شاسی فلزی خود بسیار عالی است و دقیقاً در دست من جای می گیرد. هر چند دوستش ندارم. وقتی به این دستگاه نگاه می کنم هیچ عاملی وجود ندارد. راستش را بخواهید ، من مطمئن نیستم که این موضوع حتی مهم باشد زیرا اکثر مردم فقط روی آن را می گذارند و موارد پارچه ای گوگل بسیار زیبا هستند.

صفحه نمایش

گوگل پیکسل 5 دارای یک صفحه نمایش شش اینچی است که بسیار کوچک است. اگر آن را با شش اینچی نوکیا لومیا 1520 مقایسه می کنید ، به خاطر داشته باشید که این دستگاه 70.4 میلی متر عرض دارد و عرض لومیا 1520 85.4 میلی متر است ، بنابراین بیش از 21 درصد بزرگتر است. من می خواستم این نکته را بیان کنم زیرا مردم فکر می کنند از آنجا که تعداد اینچ اندازه صفحه بزرگتر می شود ، به این معنی است که نمایشگرها بزرگتر می شوند.

آنها به معنای متعارف نیستند یا حداقل نیستند. صفحه ها به صورت مورب اندازه گیری می شوند و هرچه به یک مربع نزدیکتر شوید ، از یک اندازه گیری مورب سطح بیشتری خواهید داشت. به عبارت دیگر ، شش اینچ در ساعت 16: 9 کاملا بزرگتر از حال حاضر در 19.5: 9 بود. حاشیه ها هم اکنون کوچکتر هستند.

گوگل در مورد حاشیه ها ، گوگل کار بزرگی انجام داد که آنها را از چهار طرف یکنواخت ساخته و یا حداقل تا حد ممکن به آن نزدیک بود در حالی که تفاوت قابل مشاهده ای نشان نمی داد. آن حاشیه بالایی که برای رادار Soli در Pixel 4 استفاده می شد هم اکنون از بین رفته است ، بنابراین ما یک صفحه نمایش لبه به لبه با برش سوراخ سوراخ داریم.

مشخصات نمایشگر چشمگیر نیست. این FHD + به جای QHD + است ، گرچه هنوز هم اعتقاد ندارم که کسی صادقانه می تواند تفاوت را تشخیص دهد. این همچنین 90 هرتز است ، بنابراین دارای سرعت تازه سازی خوب و روان است. مطمئناً ، 120 هرتز بهتر خواهد بود ، به خصوص اینکه ما آن را با قیمت 50 دلار گرانتر OnePlus 8T می بینیم ، اما تفاوت بین هرتز 90 و 120 هرتز به اندازه 60 و 90 هرتز نیست.

صفحه نمایش کاملاً مطابق انتظار شما از OLED زیباست. در واقع ، به نظر می رسد با سری Pixel 4 یکسان باشد. به نظر نمی رسد که در نحوه نمایش رنگ ها در اینجا تغییری ایجاد شده است.

طبق معمول ، Pixel 5 یک صفحه نمایش همیشه روشن ارائه می دهد و این ویژگی بسیار مورد علاقه من را دارد: در حال پخش است. اکنون پخش به صورت خودکار به شما می گوید که چه آهنگی پخش می شود ، بدون نیاز به راه اندازی برنامه. در AoD نشان داده می شود ، اما اگر تلفن بیدار باشد ، می تواند در صفحه قفل یا در سایه اعلان نشان داده شود.

دوربین

سری Pixel 4 سال گذشته اولین Pixel بود که دارای دوربین پشت لنز دوگانه بود و یک لنز تله فوتو اضافه کرد. گوگل انتقاداتی را به دلیل عدم استفاده از سنسور فوق العاده گسترده مورد انتقاد قرار داد. از این گذشته ، اکثر تلفن های هوشمند ممتاز این سه تلفن را دارند. امسال ، شرکت Mountain View لنز تله را برای یک سنسور فوق العاده گسترده تعویض کرد ، و یک بار دیگر استفاده از هر سه را انتخاب کرد.

من مطمئن نیستم که لنز تله واقعاً اهمیت داشته باشد. Super Res Zoom گوگل واقعاً خوب است و گرچه نمی توانید آن را تا 8 برابر در Pixel 4 بگیرید ، اما می‌توانید با کیفیت مشابه بسیار نزدیک شوید.

سنسور اصلی 12.2MP f / 1.7 است ، همان سنوات گذشته و صادقانه بگویم ، فکر می کنم این فناوری که گوگل از آن استفاده می کند کمی سن خود را نشان می دهد. این شرکت بارها و بارها سعی کرده است کارهایی را با نرم افزارهایی انجام دهد که سایر شرکت ها برای انجام آنها به سخت افزار اضافی نیاز دارند. به عنوان مثال ، گوگل برای اولین بار حالت پرتره را با یک لنز دوربین کنترل کرد. گرچه کار بسیار خوبی انجام شده است ، اما فکر می کنم وقت آن رسیده است که نشان دهیم چه کارهایی می تواند با عکس های محاسباتی محاسباتی و سخت افزارهای بهتر انجام دهد.

بیشتر بخوانید  به کمک جستجو در گوگل ، ماشین پارک شده ی خود را پیدا کنید

گذشته از سنسور فوق عریض ، برخی پیشرفت های دیگر مانند Night Sight در حالت عمودی نیز وجود دارد. بله ، اکنون می توانید با داشتن این اثر با شکوه بوکه ، از همه خوبی های خامه ای کم نور برخوردار شوید. Google همچنین Night Sight اتوماتیک را اضافه کرده است ، بنابراین برای استفاده از آن نیازی نیست که به طور دستی به حالت شب بروید. در حقیقت ، برنامه Camera تقریباً به طور کامل دوباره طراحی شده است.

نکته ای که سال گذشته این شرکت از آن قسم یاد کرد افزودن توانایی تعویض لنزها بود. هر چند امسال اینجاست. سال گذشته ، گوگل کاملا واضح بود که نمی خواهد کاربر فکر کند که دوربین از چه لنزی استفاده می کند ، چیزی که من آن را تحسین کردم. متأسفانه ، این لحن تغییر کرده است.

یک نکته دیگر که می خواهم به آن اشاره کنم این است که Pixel 5 به همراه Pixel 4a 5G از ضبط ویدئو با کیفیت 4K 60fps پشتیبانی می کند. اول از همه ، این اولین دستگاه مجهز به سری Snapdragon 7 است که تا به حال دیده ام و دارای این قابلیت است و دوم اینکه ، این اولین Pixel است. سری اسنپدراگون 8 از زمان اسنپدراگون 845 دارای پشتیبانی 4K 60 فریم در ثانیه بوده و این ویژگی هنوز در Pixel 3 یا 4 موجود نیست.

تفاوت را با Night Sight در حالت عمودی به وضوح می بینید. کاملاً چشمگیر است. البته Night Sight منظم نیز مانند همیشه چشمگیر است و با حسگر فوق العاده گسترده کار می کند. گوگل در طول تاریخ یکی از بهترین دوربین های بازار را داشته است ، حتی اگر سخت افزار به نظر نرسد. این یکی از دلایلی است که من عاشق هر Pixel که استفاده کردیم شده و در واقع من از Pixel برای عکسبرداری از محصولات برای بررسی استفاده می کنم. حدس می زنید ، حتی تصاویر دستگاه Pixel 5 نیز روی آن شلیک شده است ، Pixel 4 XL.

عملکرد و عمر باتری

به نظر می رسد برخی از مردم فکر می کنند که 5G بر روی عمر باتری تأثیر می گذارد و من اینجا هستم تا به شما بگویم که این درست نیست. دلیل درست نبودن 5G تقریباً بی معنی است. بله ، موج میلی متر (mmWave) 5G از عمر باتری بیشتری استفاده می کند ، اما موج میلی متر واقعاً کار نمی کند.

این معامله است. 5G انواع مختلفی دارد: زیر باند 6 گیگاهرتز ، باند میانی زیر 6 گیگاهرتز و mmWave. هرچه باند پایین تر باشد ، به همان فاصله بیشتری می رسد و پهن شدن آن ارزان تر است. به همین دلیل T-Mobile دارای شبکه سراسری 600 مگاهرتز است که اکثر مردم به آن دسترسی دارند. Sub6 5G هرگز در تست من افزایش مصرف باتری را نشان نداده است ، اما همچنین فقط بهبودهای کمی نسبت به 4G LTE را ارائه می دهد ، در صورت وجود. T-Mobile با اضافه کردن باند میانی 2.5GHz Sprint در حال پیشرفت است و به طور کلی 5G از ترکیبی از هر سه استفاده خواهد کرد.

امواج میلی متر همان چیزی است که شما حداقل در حال حاضر برای بدست آوردن سرعت چند گیگابایتی که در تبلیغات ورایزون مشاهده می کنید ، نیاز دارید. تنها مشکل mmWave این است که برای کار کردن با آن ، باید با یک برج 5G در دید باشید. فرکانس آنقدر زیاد است که می تواند توسط هر چیزی که تصور کنید ، مانند پنجره ، یک تکه کاغذ ، یک برگ درخت یا هر چیز دیگری مسدود شود. از تخیل خود در این مورد استفاده کنید. حتی در جیب شما کار نخواهد کرد.

Google Pixel 5 یکی از معدود تلفن های قفل شده است که هم از sub6 و هم mmWave 5G پشتیبانی می کند. تا جایی که من می دانم سامسونگ و اپل تنها کسانی هستند که این کار را انجام می دهند و Pixel 5 ارزان ترین گزینه است که آیفون 12 مینی اپل با 729 دلار به فروش می رسد. بیشتر تلفن ها فقط زیر 6 هستند ، اگرچه تلفن های 5G ساخته شده برای Verizon از هر دو پشتیبانی می کنند ، زیرا برای مدت زمان طولانی ، Verizon فقط mmWave داشت.

مسئله در اینجا چیزی است که اغلب به عنوان مالیات mmWave نامیده می شود. تلفن هایی که از mmWave و sub6 پشتیبانی می کنند فقط هزینه بیشتری دارند. به عنوان مثال ، اگر Pixel 4a 5G آن را در Verizon بگیرید ، 100 دلار بیشتر هزینه دارد (مدل قفل شده mmWave را پشتیبانی نمی کند) و Pixel 5 در کشورهای دیگر هزینه کمتری دارد زیرا در آنجا پشتیبانی mmWave ندارد.

همانطور که گفتم ، 5G در حال حاضر اکثراً مهم نیست ، اما من هرگز خرید یک تلفن هوشمند را که فقط از 4G LTE پشتیبانی کند توصیه نمی کنم. 5G ممکن است در حال حاضر بی فایده باشد، اما شما می خواهید آن را در طول عمر دستگاه بخواهید.

عمر باتری کاملاً خوب است. ابتدا کمی نگران شدم اما سرانجام همه چیز مساوی شد. من هرگز با گذراندن یک روز کامل مشکلی نداشتم و چرا باید این کار را انجام دهم؟ با نگه داشتن این دستگاه نازک، سبک و جمع و جور هرگز حدس نمی زنید ، اما باتری آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

عملکرد خوب است ، اما لازم به ذکر است که گوگل امسال از اسنپدراگون 765G استفاده می کند و اولین بار است که از سری اسنپدراگون 8 فاصله می گیرد. در حالی که هرکسی آن را خریداری می کند باید از عملکرد خود راضی باشد ، خبر بد این است که Pixel 4 با اسنپدراگون 855 عملکرد بسیار بهتری دارد.

برای معیارها، ما از Geekbench 5 ، AnTuTu و GFXBench استفاده کردیم. می بینید که در Geekbench 5 که CPU را آزمایش می کند ، اسنپدراگون 765G اسنپدراگون 845 را تک هسته ای شکست می دهد اما در چند هسته ای ضرر می کند. وقتی Pixel 3 XL را مرور کردم ، Geekbench 5 هنوز بیرون نبود. وقتی که اکنون آن را اجرا کردم ، 361 تک هسته ای و 1722 تک هسته ای دارد. همچنین در آخرین نسخه AnTuTu 229،230 دریافت کرد. بنابراین مطمئناً ، شاید Snapdragon 845 در Pixel 3 XL در اکثر موارد عملکرد خوبی نداشته باشد.

نتیجه گیری

Google Pixel 5 دو بزرگترین شکایت من درباره Pixel 4 را برطرف می کند که انصافاً شکایت سال گذشته نبود. یکی اینکه حسگر اثر انگشت وجود دارد. همانطور که قبلاً گفتم ، هر شرکتی که در سال 2020 گوشی بدون سنسور اثر انگشت تولید کند ، باید کاملاً ناشنوا باشد. مورد دیگر این است که 5G اضافه می کند ، زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردم ، من به هیچ کس توصیه نمی کنم که یک تلفن هوشمند فقط 4G بخرد.

هر چند کامل نیست چیزی در مورد طراحی وجود دارد که فقط غیرطبیعی نیست. گوگل هنوز هم رنگها را نامهای عجیب و غریب مانند Just Black و Sorta Sage می گذارد ، اما این طراحی صریحاً بی روح است. همچنین گرانتر از آن است که نیاز باشد ، باعث می شود مردم هزینه mmWave را پرداخت کنند در حالی که اکثر کاربران حتی به آن دسترسی ندارند. همچنین ، واقعاً باید یک مدل XL برای افرادی که صفحه نمایش بزرگتر و باتری بزرگتری دارند وجود داشت.

اما این یک Pixel است ، بنابراین همه موارد خوب را نیز دارد. صفحه نمایش بسیار بهتر شده است ، زیرا گوگل سابقه بدی در حاشیه ها ندارد. مطمئناً ، همه ما بریدگی وان روی Pixel 3 XL و حاشیه بزرگ بالای Pixel 4. را به یاد می آوریم. اکنون ، این یک نمایشگر لبه به لبه با برش سوراخ سوراخ است و در نهایت مدرن به نظر می رسد.

و البته ، آن دوربین Pixel را دریافت می کنید که همیشه فوق العاده است. من شخصاً فکر می کنم کاربر با داشتن یک سنسور فوق العاده گسترده بیش از اینکه با نداشتن لنز تله 2x از دست بدهد ، سود می برد. اما هنوز هم ترجیح می دهم هر سه لنز دوربین را داشته باشم تا پشتیبانی از mmWave.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی هوشمند پیکسل 5 گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *