بررسی مدل‌های ۲۰۱۷ خانواده گلکسی‌ J سامسونگ

galaxy j

خانواده گلکسی J سامسونگ در چند سال اخیر با گوشی‌های باکیفیت و خوش‌قیمت خود همواره مورد توجه کاربران و علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. این سری از گوشی‌های سامسونگ توانسته‌اند با عرضه قابلیت‌های پیشرفته و مورد علاقه کاربران در قامت هوشمندهایی زیبا، ارزنده و کاربردی ظاهر شوند.
جدیدترین نسخه‌های سری J در سه شکل و مدل متنوع و مختلف عرضه شده‌اند. بلند قامت‌ترین عضو سری جی با نام J7 Pro و در ۵.۵ اینچ طراحی شده، عضو میانی این خانواده همچنان گلکسی J5 Pro است که با نمایشگری ۵.۲ اینچی و بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز روانه بازارهای جهانی شده است. سامسونگ همچنین کوچکترین عضو مدل‌های جدید ۲۰۱۷ را با نام گلکسی J3 Pro و با نمایشگری ۵ اینچی تولید کرده است.
مدل‌های ۲۰۱۷ خانواده گلکسی جی با برخورداری از حسگر اثر انگشت در مدل های J5 Pro و J7 Pro ،نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) با قابلیت نمایش تاریخ شمسی در مدل J7 Pro، سیستم عامل اندروید نوقا و تقویت سخت‌افزاری دستگاه، قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد این سری را بیش‌تر از همیشه ارتقا داده‌اند.
واحد سامسونگ موبایل ایران سال گذشته و در زمان رونمایی از مدل‌های ۲۰۱۷ سری A ویژگی‌های سه گانه‌ای را بصورت اختصاصی برای فارسی زبانان معرفی کرد که این قابلیت‌ها اکنون در مدل J7 Pro هم گنجانده شده است. براین اساس نمایش تاریخ شمسی در نمایشگر همیشه روشن، صفحه کلید پیشفرض گوشی با تمام ۳۲حرف الفبای فارسی و نمایش روز و ماه شمسی در تقویم اختصاصی سامسونگ در دسترس کاربران گوشی مدل J7 pro قرار می‌گیرد.

.
J7 Pro : ارتقای حداکثری
گلکسی J7 Pro با تغییراتی محسوس و پیشرفتی چشمگیر طراحی شده است. نمایشگر سوپرآمولد و HD سابق، این بار جای خود را به صفحه نمایش فول‌ اچ‌دی داده است که با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ، تصاویری چشم‌نواز را در برابر دیدگان کاربر قرار می‌دهد.
Pro J7 از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۷۰ با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز برخوردار است. مقدار رم دستگاه به ۳ گیگابایت ارتقا یافته تا کاربران با خیالی آسوده از سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها لذت ببرند. همچنین میزان حافظه دستگاه بسته به نیاز کاربران در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شده که این میزان تا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.
علاوه بر بهبود جالب توجه نمایشگر، تقویت کیفی دوربین دستگاه یکی دیگر از غافلگیری‌های بزرگ مدل‌های ۲۰۱۷ است. هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی‌های مدل J7 Pro و J5 Pro مجهز به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی Pro J7 به دریچه دیافراگم F1.7 و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده، دوربین سلفی این گوشی با اتکا به دریچه دیافراگم F1.9 و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، سلفی‌های باکیفیتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
J7 Pro بدنه‌ای تمام فلزی دارد که برای اولین بار حسگر اثر انگشت را در خود می‌بیند. حسگری که با جاگذاری در جلوی این گوشی، علاوه بر امنیت بیشتر سرعت عمل کاربران را هم افزایش داده است.
ظرفیت باتری گلکسی‌های Pro J7 به رقم قابل توجه ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته تا کمترین چالش ممکن برای کاربران رخ دهد.

J5 Pro : هوشمندتر و قوی‌تر
Pro J5 برای اولین بار مجهز به پردازنده هشت‌هسته‌ای اگزینوس ۷۸۷۰ شده که در کنار صفحه نمایش سوپرآمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰، از مهم‌ترین خصوصیات این گوشی محسوب می‌شوند.
سنسور‌ و دریچه دیافراگم دوربین‌‌هایPro J5 دقیقا مشابهPro J7 است و از این نظر تفاوتی بین این دو عضو خانواده گلکسی J دیده نمی‌شود. دوربین این دو گوشی هوشمند قادر است تا ویدئوهایی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل ضبط کند.

سامسونگ برای نسخه Pro J5 باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است. همچنین میزان رم این دستگاه ۳ گیگابایت و حافظه آن در دو حجم ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی تولید شده است.

J3 Pro : تحولات ۵ اینچی
نسخه Pro J3 با همان اندازه ۵ اینچی سال گذشته اما همراه تغییرات محسوس دوربین، نمایشگر و پردازنده طراحی شده است. مغز اصلیPro J3 را پردازنده چهار هسته‌ای اگزینوس ۷۵۷۰ تشکیل می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم F1.7 برخوردار است. سنسور ۵ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم تکمیل کننده این بخش است.
نمایشگر ۵ اینچیPro J3 دارای رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است که توان نمایش ۱۶ میلیون رنگ را خواهد داشت. ظرفیتی که برای باتری این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده نیز ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.
گلکسی‌های سری J سامسونگ در مدل‌های ۲۰۱۷ خود به کمک میهمان‌های تازه‌واردی همچون حسگر اثر انگشت، نمایشگر همیشه روشن(در مدل J7 pro)، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و اتکا به قابلیت‌ها و تجربه‌های بزرگ و محبوبی همچون نمایشگر سوپرآمولد حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار گوشی‌های هوشمند خواهند داشت.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی مدل‌های ۲۰۱۷ خانواده گلکسی‌ J سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *