بخش موبایل سامسونگ با قسمت لوازم الکترونیکی این شرکت ادغام شد

بخش موبایل سامسونگ با قسمت لوازم الکترونیکی این شرکت ادغام شد

سامسونگ تصمیم گرفته است بخش موبایل خود را با بخش لوازم الکترونیکی مصرفی ادغام کند، زیرا اکنون بیشتر سود از بخش نیمه هادی این شرکت است. در نتیجه تعداد مدیران از سه نفر به دو نفر کاهش یافت.

این حرکت منطقی است زیرا بخش تلفن و تبلت اکنون تنها 21 درصد از کل سود سامسونگ را به ارمغان آورده که نسبت به رقم 70 درصدی سال 2010 کاهشی محسوب می شود. سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند که در کنار شرکتی مانند BBK از بزرگان صنعت با داشتن زیرمجموعه هایی چون ویوو، اوپو، وان پلاس و برخی دیگر قرار می گیرد.

از سوی دیگر، بخش تراشه ها و ذخیره سازی سامسونگ تنها در سه ماهه گذشته 13.4 میلیارد دلار درآمد داشته که به دلیل تقاضای ناشی از کرونا افزایش یافته است. گفته شده Jong-Hee (JH) Han قرار است مدیر بخش موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ باشد و رهبری آن را برعهده گیرد.

Jong-Hee (JH) Han یک متخصص برجسته در تحقیق و توسعه تلویزیون است که به این شرکت کمک کرد تا برای پانزدهمین سال متوالی به مقام اول در فروش تلویزیون در سراسر جهان دست یابد. انتظار می‌رود که او همکاری‌ها را در میان بسیاری از مشاغل بخش SET بهبود بخشد و به توسعه کسب‌وکارها و فناوری جدید کمک کند.

Kyungmook Lee، استاد مدیریت بازرگانی در دانشگاه ملی سئول، در مورد این تصمیم می‌گوید:

“اعلام امروز نشان می دهد که این شرکت فرهنگ عملکرد محور خود را حفظ می کند. همچنین تمایل Jay Y. Lee را برای مشارکت فعال‌تر در مدیریت نشان می‌دهد. اپل از یک سیستم‌عامل برای گوشی، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌ها استفاده می‌کند که نشان از یکپارچه بودن محصولاتش است. با این حال، محصولات فناوری اطلاعات سامسونگ فاقد چنین ادغام یکپارچه بین گوشی و گجت‌ها هستند. ادغام بین بخش های مصرفی و موبایل که تاکنون به طور مستقل عمل می کردند، ممکن است به رفع این مشکل کمک کند.”

به هر حال باید دید آیا سامسونگ با این استراتژی می تواند موفقیت بزرگی کسب کند یا خیر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کاربران Wear OS 2 به زودی پشتیبانی Google Assistant را از دست می دهند

نظرات در مورد : بخش موبایل سامسونگ با قسمت لوازم الکترونیکی این شرکت ادغام شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *