با قابلیت پنهان گلکسی S23 سامسونگ آشنا شوید

قابلیت پنهان گلکسی S23 سامسونگ

شرکت سامسونگ با معرفی سری جدید گلکسی S23، به طرفداران و کاربران خود علاوه بر قدرت و عملکرد بالاتر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی نیز ارائه داده است. از جمله ویژگی‌های جدید این گوشی، Nightography و Astro Hyperlapse می‌باشد که به کاربران امکان ثبت تصاویر با کیفیت در شب و تهیه تایم‌لپس با استفاده از ستارگان را می‌دهد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، در سری گلکسی S23 ویژگی‌ها و تنظیمات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. یکی از اینویژگی‌ها، امکان جدا کردن سوژه مورد نظر از پس‌زمینه تصاویر و ویدئوها است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند با یک ضربه، سوژه مورد نظر خود را از پس‌زمینه جدا کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین، در صورتی که تصویر مورد نظر کیفیت پایین یا فوکوس ضعیفی داشته باشد، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا سوژه را با دقت بیشتری از پس‌زمینه جدا کنند.

در این ویژگی، کاربران با فشار دادن بر روی سوژه مورد نظر، آنرا از پس‌زمینه جدا می‌کنند و سپس با سه گزینه، انتخاب می‌کنند که آیا سوژه را کپی کنند، به‌صورت تصویر جداگانه ذخیره کنند یا با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی در ویدئوها نیز قابل استفاده است و با توقف ویدئو، کاربران می‌توانند سوژه را از تصویر ثابت جدا کنند.

قابلیت پنهان گلکسی S23 سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال گذشته برنامه Expert RAW را برای دوربین‌های گلکسی منتشر کرد که به عکاسان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تصاویر خام با فرمت Expert RAW را ثبت و ذخیره کنند، بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های جداگانه. فرمت RAW، به عنوان یک فرمت فشرده‌نشده، دارای امتیاز HDR با نوردهی چندگانه است و دامنه پویایی بیشتری برای تصاویر فراهم می‌کند. این فرمت به عکاسان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تصاویر خود را به صورت تخصصی ویرایش کنند. در حال حاضر، برنامه Expert RAW در گوشی‌هایگلکسی S23 شامل دوربین اصلی شده است و برای استفاده از آن، نیازی به برنامه جداگانه نیست. برای فعال‌سازی این برنامه، به برنامه دوربین گوشی رفته و در قسمت More، گزینه Expert RAW را فعال کنید تا برنامه دانلود شود. سپس می‌توانید با استفاده از برنامه دوربین، به صورت Expert RAW عکاسی کنید.

اگر از دوربین گوشی خود بطور مداوم استفاده می‌کنید و نگران حافظه موجود در گوشی هستید، می‌توانید تصاویر را با حجم کمتری ذخیره کنید. در تنظیمات گلکسی S23، قسمت Advanced picture options را جست‌وجو کنید و گزینه High efficiency pictures را فعال کنید. با این کار، تصاویر با فرمت HEIF و با کیفیت و وضوح بالا ذخیره می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند که به طور میانگین 30 تا 40 درصد کمتر از فضای مورد نیاز فرمت‌های دیگر است.

برای حفظ عمر باتری گوشی همراه خود می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، استفاده از حالت Light mode در گوشی‌های سامسونگ می‌باشد. با فعال‌سازی این حالت، باتری گوشی شما به طور بهینه مدیریت می‌شود و همچنین بازدهی خنک‌کننده و سرعت پردازش نیز بهینه می‌شود. برای فعال‌سازی حالت Light mode، می‌توانید به تنظیمات گوشی خود رفته و به ترتیب به قسمت‌های Battery and device care، Battery و More battery settings بروید و در نهایت Performance profile را انتخاب کنید و بین دو گزینه موجود، گزینه Light را انتخاب کنید.

همچنین، سامسونگ برای محافظت از باتری گوشی‌های خود، از ویژگی‌های مختلفی استفاده می‌کند. برای مثال، ویژگی Adaptive Battery که با توجه به عملکرد گوشی، میزان مصرف باتری را تنظیم می‌کند و حالت صرفه‌جویی در باتری (Battery saver mode)، مدیریت انرژی، شارژ سریع و محافظت دربرابر گرمای بیش از حد از جمله این ویژگی‌ها هستند. همچنین، در سری گلکسی S23 سامسونگ، ویژگی Battery protection نیز وجود دارد که به طور پیش‌فرض خاموش است، اما می‌توانید آن را فعال کنید تا شارژ باتری تا 85% محدود شود و طول عمر کلی باتری را بهبود بخشید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات گوشی خود رفته و به ترتیب به قسمت‌های Battery and device care، Battery و More battery settings بروید و در این بخش گزینه Protect battery را انتخاب و آن را فعال کنید. با این کار، سلامت باتری گوشی شما بهتر حفظ خواهد شد وعمر باتری آن بهبود خواهد یافت. همچنین، در صورت نیاز، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید و به حالت استاندارد بازگردید.

در کل، برای حفظ عمر باتری گوشی شما، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله استفاده از حالت Light mode، فعال‌سازی ویژگی Battery protection و استفاده از دیگر ویژگی‌های محافظت از باتری. با انجام این کارها، می‌توانید باتری گوشی خود را بهینه تر مدیریت کرده و عمر آن را بیشتر کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ویجت‌های جدید باتری، شارژ همه دستگاه‌های گلکسی خود را در صفحه اصلی گوشی مشاهده کنید. ویجت نمایش دایره‌ای وضعیت باتری‌ها (Battery status circles) و همچنین ویجت نمایش لیست وضعیت باتری‌ها (Battery status list) در قسمت ویجت‌ها قابل اضافه کردن هستند. برای اضافه کردن ویجت مورد نظر، نقطه‌ای خالی در صفحه گوشی را چند ثانیه فشار دهید تا وارد پنل شخصی‌سازی شوید؛ سپس ویجت‌ها را بیابید و به صفحه اصلی اضافه کنید. با استفاده از این ویجت‌ها، اکنون می‌توانید به راحتی نظارت بر باتری تمام دستگاه‌های گلکسی خود را داشته باشید و از خاموش شدن یا تمام‌شدن باتری آن‌ها غافل نشوید.

همچنین، برای افزایش عملکرد دستگاه در بازی‌ها، سامسونگ در سری گلکسی S23 به بخش مدیریت عملکرد بازی‌ها (Game performance management) اضافه کرده است. با استفاده از این بخش، می‌توانید عملکرد دستگاه را در بازی‌های سنگین و سطح بالا افزایش داده و تجربه بهینه‌تری از بازی داشته باشید. برای فعال‌سازی این قابلیت، در منوی برنامه‌ها و پیامک‌ها در گوشی گلکسی S23 را به صورت خودکار مرتب کنید

گاهی اوقات برای پیدا کردن یک نامه یا پیامک خاص در گوشی‌های هوشمند که پیام‌های بسیار زیادی دارند، وقت و انرژی زیادی لازم است. برای حل این مشکل، سامسونگ در گوشی گلکسی S23، امکان مرتب‌سازی خودکار نامه‌ها و پیامک‌ها را فراهم کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید نامه‌ها و پیامک‌های خود را بر اساس موضوع، ارسال‌کننده، تاریخ و موارد دیگر مرتب کنید و به راحتتری بتوانید پیامک‌ها و نامه‌های مورد نظر خود را پیدا کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت، در بخش تنظیمات گوشی، به بخش نمایش و صداها بروید و گزینه مرتب‌سازی خودکار را فعال کنید.

همچنین، گوشی گلکسی S23 با پردازنده قدرتمند Gen 2 Mobile Snapdragon و محفظه بخار خنک‌کننده، برای بازی‌های سنگین و سطح بالا طراحی شده است. برای بهره‌مندی از نهایت عملکرد در بازی‌ها، می‌توانید از بخش مدیریت عملکرد بازی‌ها (Game performance management) استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد عملکرد دستگاه در بازی‌های سنگین و سطح بالا را افزایش دهید و تجربه بهتری از بازی‌ها داشته باشید. برای فعال‌سازی این قابلیت، در منوی برنامه‌ها وارد Game Launcher App شوید و گزینه More options را انتخاب کنید. سپس در بین گزینه‌های موجود، Game Booster را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه Labs را انتخاب کنید و سپس Alternate game performance management را فعال کنید.

همچنین، این قابلیت را حین بازی نیز می‌توانید فعال کنید؛ فقط کافیست هنگام بازی با کشیدن انگشت از گوشه راست به سمت چپ، Game Launcher را در پایین صفحه بیابید و وارد آن شوید. سپس گزینه تنظیمات را بیابید و مراحل را طبق توضیحات قبلی پیش بروید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید بازی‌های خود را با عملکرد بهتر و بدون لگ، بازی کنید و لذت بیشتری از تجربه بازی داشته باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : با قابلیت پنهان گلکسی S23 سامسونگ آشنا شوید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. منتظررونمایی سامسونگS_24الترا،سال آینده هستیم با صفحه نمایش کاملاتخت که امیدواریم باکیفیت4Kباشه واندازه صفحه نمایش بالاتراز7هفت اینچ،ازآیفون بزرگترو پردازنده اسنپدراگون8هشت نسل3سه