با این تجهیزات اینترنت پرسرعت را تجربه کنید

با این تجهیزات اینترنت پرسرعت را تجربه کنید

همانطور که می‌دانید این روزها اینترنت برای بسیاری از افراد از نان شب واجب‌تر است. زیرا کسب و کارهای زیادی بر روی بستر اینترنت فعالیت می‌کنند. همین مسئله باعث شده است تا اینترنت در بخشی از اقتصاد کشور تاثیر مثبت بگذارد. سرعت اینترنت یکی از مهم‌ترین مواردی است که به شما کمک می‌کند تا از خدمات مختلف موجود در فضای مجازی لذت ببرید. برای دستیابی به یک اینترنت پرسرعت شما نیاز به تجهیزاتی دارید که ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد بهترین تجهیزات اینترنت پرسرعت، در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مقاله، با تجهیزات مختلفی همچون انواع مودم دو بانده، اکسس پوینت، رادیو وایرلس و غیره به صورت کامل آشنا خواهید شد. از سوی دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید این تجهیزات باید به آن‌ها توجه کنید هم ذکر خواهیم کرد. برای دستیابی به این اطلاعات با ما همراه باشید.

معرفی تجهیزات برای بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت

برای دسترسی به اینترنت پرسرعت باید اقدام به خرید تجهیزات اینترنت پرسرعت کنید. شاید اطلاعاتی نسبت به این نوع از تجهیزات در اختیار نداشته باشید. لازم به ذکر است که در این بخش از مقاله قصد داریم چند نمونه از بهترین تجهیزات اینترنت پرسرعت را به شما معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه تجهیزاتی همچون مودم دوبانده، مودم فیبر نوری دوبانده، مودم ADSL/VDSL دوبانده، اکسس پوینت وای فای 6 و رادیو وایرلس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر قصد دارید با هر کدام از این تجهیزات به صورت کامل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم پاراگراف مربوط به هر یک از تجهیزات را مطالعه کنید.

تجهیزات اینترنت پرسرعت

مودم دوبانده

در گام اول بهتر است به سراغ مودم دو بانده برویم. مودم‌های دوبانده در انواع مختلف و توسط برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود. توجه داشته باشید مودم‌هایی که از دو باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند مودم‌های دو بانده نام دارند. این نکته را هم در نظر داشته باشید مودم‌های دوبانده سرعت دانلود و آپلود بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه این نوع از مودم یکی از تجهیزات اینترنت پرسرعت به شمار می‌رود.

مودم فیبر نوری دوبانده

همانطور که می‌دانید سرویس‌های اینترنت فیبر نوری از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند. با توجه به سرعت بالای این سرویس شما می‌توانید کاری کنید که از نهایت سرعت اینترنت فیبر نوری بهره‌ ببرید. در واقع مودم فیبر نوری دو بانده این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از بالاترین سرعت سرویس اینترنت فیبر نوری بهره‌مند شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید مودم فیبر نوری حتما به سراغ مودم‌هایی بروید که دوبانده هستند.

در ادامه بهتر است بدانید برند هواوی و فایبرهوم دو نمونه از بهترین شرکت‌هایی هستند که مودم فیبر نوری دوبانده تولید می‌کنند و شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه، بهترین مودم‌های فیبر نوری دوبانده را تهیه کنید. اگر بخواهیم دو نمونه از مودم های فیبر نوری دو بانده که توسط این دو شرکت تولید شده‌اند را به شما معرفی کنیم بهتر است شما را با مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای فای 6) و مودم فیبر نوری دوبانده فایبرهوم HG6145F آشنا نماییم.

تجهیزات اینترنت پرسرعت

مودم ADSL/VDSL دوبانده

برای استفاده از اینترنت ADSL و VDSL مودم‌هایی وجود دارد که از هر دو سرویس پشتیبانی می‌کند این نوع از مودم توسط برند‌های معتبری همچون دی لینک، تی پی لینک، ایسوز و غیره تولید می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به اینترنت پر سرعت، از مودم ADSL/VDSL دوبانده استفاده کنید. یکی از بهترین مودم‌های ADSL/VDSL دوبانده، مودم-روتر ADSL/VDSL بی‌سیم و دوبانده ایسوس مدل DSL-AC68U است.

اکسس پوینت وای فای 6

اکسس پوینت یکی از تجهیزاتی است که بیشتر در شرکت‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید وظیفه اصلی اکسس پوینت افزایش میزان پوشش دهی فضا، افزایش تعداد کاربرانی که به صورت همزمان قصد دارند به اینترنت بی‌سیم وصل شوند و غیره می‌باشد. شایان ذکر است که شما با استفاده از اکسس پوینت دو بانده وای فای 6 می‌توانید سرعتی بالغ بر ۱.۸ گیگابیت در ثانیه را تجربه کنید.

رادیو وایرلس

یکی دیگر از تجهیزات پرکاربرد در اینترنت، رادیو وایرلس است. رادیو وایرلس برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند اطلاعات مورد نظر خود را  به فاصله‌های طولانی ارسال یا از فاصله‌های طولانی دریافت کنند. اکسس پوینت در دو نوع مختلف رادیو وایرلس indoor و رادیو وایرلس outdoor به بازار عرضه می‌شود. در واقع ارسال و دریافت فرکانس در فاصله های کوتاه توسط رادیو وایرلس Indoor صورت می‌پذیرد. اما رادیو انتقال اطلاعات در فاصله‌های طولانی با استفاده از رادیو وایرلس outdoor امکان پذیر است. بهترین برندهایی که در حال حاضر در حوزه تولید رادیو وایرلس فعالیت می‌کنند میکروتیک و یوبیکیوتی هستند. اگر بخواهیم دو نمونه از بهترین رادیو وایرلس‌های موجود در بازار که توسط این دو برند تولید شده‌اند را به شما معرفی کنیم بهتر است به رادیو وایرلس‌هایی همچون رادیو وایرلس میکروتیک LHG 5 و رادیو وایرلس یوبیکیوتی NanoStation M2 اشاره نماییم.

نکات مهم هنگام خرید تجهیزات

همانطور که می‌دانید تجهیزات زیادی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد. به همین دلیل باید در هنگام خرید تجهیزات اینترنت پرسرعت به موارد مختلفی توجه کنید که در ادامه اطلاعات دقیق در مورد این نکات در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر قصد دارید یک مودم خریداری کنید در گام اول باید بدانید که منطقه شما از چه نوع اینترنتی پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید بخش اعظمی از کشور به اینترنت adsl مجهز است. در کنار این سرویس شما می‌توانید از سرویس‌‎هایی همچون vdsl و فیبر نوری هم بهره ببرید. اما باید قبل از خرید مودم و تجهیزات سرویس‌های VDSL و فیبر نوری، از تحت پوشش بودن منطقه خود توسط سرویس فیبر نوری و vdsl مطمئن شوید چون در حال حاضر بسیاری از مناطق توسط این سرویس‌ها پوشش داده نمی‌شوند.

اگر تصمیم دارید میزان پوشش دهی فضا توسط مودم را افزایش دهید و یا قصد دارید با خرید تجهیزات اینترنت پرسرعت تعداد کاربرانی که می‌توانند به صورت همزمان به مودم متصل شوند را افزایش دهید، باید به سراغ اکسس پوینت بروید و در هنگام خرید اکسس پوینت هم باید به تکنولوژی وای فای، تعداد کاربرانی که پشتیبانی می‌کند و غیره توجه کنید. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم در هنگام خرید تجهیزات پرسرعت اینترنت حتما به برند تولید کننده دستگاه، توجه کنید.

خرید تجهیزات با بهترین قیمت

این روزها بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا تجهیزات پرسرعت اینترنت را با بهترین قیمت خریداری کنند. این نکته را در نظر داشته باشید بهترین قیمت تجهیزات پرسرعت اینترنت توسط وب سایت‌ها و شرکت‌هایی ارائه می‌شود که دارای بستر اختصاصی فروش و حق واردات باشند. در غیر این صورت شما نمی‌توانید محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید. زیرا وجود دلال‌ها باعث می‌شود قیمت تجهیزات مورد نظر شما افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است که وب سایت برقچی با داشتن حق ورود و بستر اختصاصی فروش می‌تواند محصولات را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. این نکته را هم در نظر داشته باشید محصولاتی که توسط وب سایت برقچی به فروش می‌رسد دارای مهلت تست می‌باشد. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید از مهلت تست که وب‌سایت برقچی برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید.

جمع بندی

اکنون با مطالعه این مطلب دانستید که با تهیه تجهیزات معرفی شده، می‌توانید اینترنت پرسرعت را تجربه کنید. استفاده از مودم‌های پرقدرت، رادیو وایرلس‌ها و اکسس پوینت‌ها می‌توانند شما را به سرعت دلخواهتان برسانند. البته نکته بسیار مهم در این میان، پوشش دهی منطقه سکونت شما است. لازم است قبل از هر اقدامی از پوشش دهی اینترنت منطقه خود اطمینان حاصل کرده، سپس اقدام به خرید تجهیزات قدرتمند برای ارائه اینترنت پرسرعت کنید. در این صورت رضایت کافی از اینترنت خود خواهید داشت. امیدواریم با ارائه این مطلب به شما عزیزان، توانسته باشیم کمکی در انتخاب بهترین تجهیزات مورد نیاز خود کرده باشیم. از همراهی شما متشکریم.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این تجهیزات اینترنت پرسرعت را تجربه کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *