اپل سال 2023 مودم آیفون 5G را با همکاری TSMC تولید می کند

اپل سال 2023 مودم آیفون 5G را با همکاری TSMC تولید می کند

اپل ظاهرا به دنبال تعمیق روابط خود با تامین کننده تراشه یعنی TSMC است. این شرکت ممکن بوده در حال برنامه ریزی برای ساخت مودم آیفون 5G سفارشی خود توسط بزرگترین سازنده تراشه جهان در سال 2023 باشد.

طبق گزارش NikkeiAsia، منابع نزدیک به این موضوع فاش کردند که غول کوپرتینویی قصد دارد اولین مودم خانگی خود را از طریق فرآیند 4 نانومتری TSMC بسازد. علاوه بر این، شرکت مورد اشاره در حال توسعه فرکانس رادیویی و اجزای موج میلی متری بوده تا در کنار مودم قرار گیرد. به طور مشابه، منابع اضافه کردند که اپل حتی در حال کار بر روی تراشه مدیریت انرژی خود است که برای مودم خواهد بود.

برای کسانی که نمی دانند، همه آیفون های دارای 5G که در حال حاضر در بازار موجود هستند، دارای مودم هایی هستند که توسط کوالکام تولید شدند. به عبارت دیگر، این حرکت اپل به انحصاری که این سازنده تراشه آمریکایی در تامین مودم های 5G داشت، پایان می دهد. طبق گزارش قبلی، انتظار می‌رود که کوالکام تنها 20 درصد از مودم‌های آیفون را در سال 2023 تامین کند، زیرا اپل مودم 5G خود را در همان سال عرضه می‌کند.

این به سازنده آیفون امکان می دهد که نه تنها در هزینه هایی که به کوالکام می پردازد صرفه جویی کند، بلکه به او امکان می دهد تا کنترل بیشتری بر قابلیت یکپارچه سازی سخت افزاری خود برای افزایش کارایی داشته باشد. علاوه بر این، مودم طراحی شده اپل نیز می تواند به ادغام آن با چیپ های آیفون سفارشی که توسط TSMC نیز تولید می شوند، کمک کند. در سال 2019، این برند بیزنس مودم اینتل را نیز برای تقویت توسعه مودم های اختصاصی خود خریداری کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افزایش 25 درصدی قیمت آیفون در ژاپن

نظرات در مورد : اپل سال 2023 مودم آیفون 5G را با همکاری TSMC تولید می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *