اپل به سودآورترین شرکت چین تبدیل شد

اپل به سودآورترین شرکت چین تبدیل شد

اپل برای ظرفیت تولید عظیم خود به چین متکی است. اکثر محصولات اپل هنوز در چین تولید می شوند. با این حال، در چند سال گذشته، اپل به دلیل تنش های سیاسی بین ایالات متحده و چین، همراه با شیوع COVID-19، با مشکلاتی در چین مواجه شده است. بنابراین، این برند به آرامی تولید خود را به کشورهایی مانند هند منتقل کرده است.

با وجود این مشکلات، اپل در حال حاضر سودآورترین شرکت در چین است. تأثیرات همه‌گیری بر سبک زندگی باعث شد تا تجارت اپل در چین به سرعت گسترش یابد. درآمد عملیاتی آن در سال مالی منتهی به سپتامبر با 104 درصد افزایش طی 24 ماه به 31.2 میلیارد دلار رسید. بر اساس برآورد FinanceTimes، ارزش اپل در حال حاضر بیشتر از Tencent و Alibaba روی هم است (به ترتیب 15.2 و 13.5 میلیارد دلار).

طبق این مقاله، اپل و چین به توافقی دست یافتند که به سازنده آیفون اجازه داد تا از «سرکوب شرکت‌های محلی فناوری اطلاعات» فرار کند، که سود حاصل از آن به دست آمد. این توافقات که در نتیجه بازدیدهای دیپلماتیک مکرر مدیر عامل تیم کوک از کشور طی سال‌ها انجام شد، زنجیره تامین اپل را در این منطقه بسیار تقویت کرده است. این توافق به اپل امکان می‌دهد تا “دسترسی نامحدود” به نیروی کار و تولید مقرون به صرفه را که برای موفقیت آن بسیار مهم است، حفظ کند.

با این حال، منتقدان استدلال می کنند که نزدیکی اپل به دولت و دسترسی به منابع باعث شده است که اپل تمایل بیشتری به رعایت خواسته های اداری داشته باشد. این شامل ذخیره اطلاعات کاربران چینی در یک مرکز داده متعلق به یک دولت استانی، حذف هزاران برنامه از اپ استور و اجتناب از موضوعات بحث برانگیز است.

از دیگر مزایای دیپلماسی برای اپل می توان به تضعیف قابل توجه هواوی اشاره کرد. در سال 2019، شهروندان چینی در خرید گوشی‌های هوشمند هوآوی کمک کردند و این سازنده محلی را در فروش جهانی آن سال پشت سر گذاشت. اکنون، اپل عملاً مالک بازار گوشی‌های هوشمند 600 دلاری چین است و تنها تعداد کمی از رقبا قادر به رقابت در آن سطح هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تولید پنل OLED آیفون 10 توسط کمپانی ال جی

نظرات در مورد : اپل به سودآورترین شرکت چین تبدیل شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *