اپل آیفون‌هایی به ارزش ۱ میلیارد دلار در ماه از هند صادر می‌کند

اپل آیفون‌هایی به ارزش ۱ میلیارد دلار در ماه از هند صادر می‌کند

اپل به رکورد جدیدی در هند دست یافته است، کاری که هیچ برند دیگری قبلاً انجام نداده است. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو به اولین شرکتی در کشور تبدیل شده است که گوشی های هوشمند به ارزش 1 میلیارد دلار (8100 کرور روپیه) را در یک ماه صادر می کند. طبق داده های اقتصادی تایمز، اپل در دسامبر 2022 به نقطه عطف صادرات دست یافته است.

اپل و سامسونگ صادرکنندگان عمده گوشی های هوشمند از هند هستند. به گفته مقامات دولتی، در نوامبر سال گذشته، اولی از سامسونگ پیشی گرفت و به صادرکننده شماره یک در کشور تبدیل شد. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو دارای سه سازنده قراردادی در هند به نام های فاکسکان، پگاترون و ویسترون است. دو مورد اول در تامیل نادو واقع شده اند در حالی که دومی در کارناتاکا مستقر است. این شرکت به صورت محلی آیفون 12، آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را در کشور تولید می کند. به گفته مقامات، برخی از تولیدکنندگان کوچک نیز آیفون را به خارج از هند صادر می کنند.

اپل از زمانی که در آوریل 2020 راه اندازی شد در طرح تشویقی مرتبط با محصول (PLI) دولت هند مشارکت داشته است. هر سه تولیدکننده ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به تولید، صادرات، سرمایه گذاری و مشاغل به دولت به عنوان بخشی از مشارکت در طرح PLI جدا از اعداد صادرات اپل، داده ها همچنین نشان می دهد که دسامبر یک ماه رکورد برای صنعت تلفن همراه با بیش از 10000 کرور روپیه صادرات بوده است. مقامات اضافه کردند که اگر تاسیسات سامسونگ به جای تعطیلی 10 تا 15 روزه برای تعمیر و نگهداری، با ظرفیت کامل کار می کرد، این میزان بیشتر می شد.

دولت تخمین می زند که هند در سال مالی 2022 تا 2023، تلفن های همراه به ارزش حدود 9 میلیارد دلار صادر خواهد کرد. معیار صادرات 1 میلیارد دلاری تعیین شده توسط آیفون ها در یک ماه، نمونه ای برجسته از طرح های جاه طلبانه PLI دولت است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  5 پرسشی که اپل باید در مورد آیفون 12 هر چه زودتر پاسخ بدهد

نظرات در مورد : اپل آیفون‌هایی به ارزش ۱ میلیارد دلار در ماه از هند صادر می‌کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *